Gå til innhold

KOMMENTAR: Spennende fremtid for Xbox One


Anbefalte innlegg

Mye smoke and mirrors ifra Microsoft. Og hvor folk fyller ut i dem veldig store og dype mellomrommene hva dem tror og håper vil skje. Erfaring tilsier at det sjelden blir som en tror og håper.

 

Windows 10 som spill plattform med Hololens og VR ifra Valve og Oculus blir nok heftig. Men la oss kalle en spade for an spade. Dette er PC nyheter og ikke noe som gavner XBO eiere nevneverdig. Streaming ifra XBO til PC er på et teknisk plan kult. Men det er heller tvilsomt den gjennomsnittlige konsoll brukeren kommer til å bruke så mye som en kalori på dette.

 

Bakover kompatibilitet er noe som er kult. Men om det er så viktig er et godt spørsmål. Hvor PC spill ofte skalerer og ser og yter bedre etter du oppgraderer så vil konsoll spill være et hav av piksler på store tv skjermer. Etter å ha spilt i 1080p i lang tid så er det rimelig forferdelig å gå sub HD i dem fleste spill.

 

Igjen...mye smoke and mirrors. En skal ikke reise så alt forlangt til kommentar felter for å se hvilke effekt dette har hatt på XBO eiere. Som tror alt mulig rart om dagen. Jeg lurer på hvor skuffet dem vil bli når røyken har lagt seg og speilene reflekterer noe helt annet en dem forventet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kontroll på hvor mange unger jeg har reparert PCen til. Halvår gamle maskiner til 10-15 tusen som er helt ubrukelige fordi de er fulle av virus og malvare. Det er også haugevis av foreldre som kjøper nye maskiner når den "gamle" er blitt rar, treg og dårlig. Det finnes sikkert foreldre som har brukt 70000 på PCer for å gjøre akurat den samme jobben som en konsoll kunne gjort i løpet av levetiden til en generasjon. Og loft og kjellere fulle av helt brukbart datautstyr med harddisker fulle av virus og tastatur fulle av brus. Jeg har også gnaget meg igjennom konflikter mellom drivere og oppdateringer til alt mulig hardware rundt omkring for å få spill til å fungere.

 

Da tenker jeg at en konsoll hadde vert et så mye bedre valg for disse ungene som ikke har en fjerneste anelse om hvordan er pc fungerer. Og er heller ikke interessert.

 

Jeg har fikset konsollproblemer også. Men veldig få. De er enkle. De fungerer. De gjør en ting og de gjør det bra. Det er en plass på markedet der.

 

Personlig bruker jeg konsoller pga jeg har macer. Dog jeg er enig i den eksklusiviteten er svineri.

Hvis de klarer å gjøre en PC ubrukelig på 1/2 år pga malware er de ikke folk som ikke har den fjerneste anelse. Det er jo helt klart at de oppsøker virus og malware aktivt. De sitter ikke bare å spiller spill via Steam og leser vg for å si det sånn. En PC gir deg selvfølgelig mer frihet til å ødelegge den med vilje. Likevel er PC noe alle bruker, og de trenger det til skole og jobb. Unger bør dermed lære seg å ikke gå inn på alle nettsider og klikke på alt. Jeg synes derfor dette argumentet blir veldig dårlig.

 

Du er klar over hvor mye penger 70.000 kr er? https://www.komplett.no/komplett-xtreme-i100-triple-titan/11004

Jeg tviler på at foreldre kjøper slik til ungene.

 

Konsoller har IKKE lengre levetid enn en PC. Det er bare noe fanboys går rundt og sier. På en eller annen måte skal altså samme HW leve kortere i en PC. Windows skal gjøre PCen tregere automatisk.... Hvis du bruker PCen til vanlige ting, og spesielt hvis du bruker den til utelukkende spill så varer den fint lenge, og lengre enn en konsoll. En PC slutter aldri å få spill lagd til seg, den er fortsatt brukbar til nettlesing, office osv. Virus er ekstremt vanskelig å få. Du må aktivt oppsøke dem, trykke på noe som gir deg virus. Drivere er heller ikke et problem, hvilket år er du i? Jeg har ikke hatt driverproblemer på mange år med Windows. Windows 8 og oppover fikser alt automatisk uten problemer, så har du GeForce Experience som tar seg av grafikkdrivere veldig enkelt. Spill blir og optimalisert med et klikk. Du trenger ikke å kunne grafikkinnstillinger.

 

Alternativt er det jo bare å installere Steam OS. Der er jo alle andre muligheter borte, hvis det er det du ønsker. Folk som har problemer med at de ødelegger PCen sin på så kort tid vil nok få langt flere problemer enn akkurat til spill.... Hvis du er klumsete og mister glass hele tiden er ikke løsningen å kjøpe plastglass og bare drikke vann. Jeg synes derfor det ikke blir et bra argument å trekke inn folk som aktivt ødelegger PCen sin for at konsoll er et bedre valg for dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hverken jeg eller noen jeg kjenner har opplevd noe slik med GeForce experience gjør dette. Likevel er det jo bugs med alt, inkludert konsoll. Det er du som påstår at konsoll er mer feilfri, så jeg bare påpeker at det ikke er slik. Jeg har hatt mye trøbbel med min PS3, det var perioder det var sjeldent å ikke ha et problem med nettverket gjennom mange oppdateringer.

 

Det er jo ikke noe poeng i å kjøpe ny PC. Alt du trenger er en install-disk til windows. Hver gang ungen har klart å ødelegge PCen sin på den måte gir du ungen en disk og en kode. Du skal ellers være veldig god hvis du klarer å skaffe såpass mange virus på så kort tid. Folk som ikke kan noe om PC vil ikke være i stand til å oppsøke så mange virus. Dette er jo og absolutt et ekstremtilfelle.

 

Jeg sier ikke at det er din feil. Jeg sier at det blir feil å bruke dette som eksempel! Dette er jo ikke representativt, og viser dessuten et større problem. Du kan ikke si at f. eks AK-47 er et dårlig våpen fordi du fikk noen som ikke har holdt et våpen før til å teste dem. Du må jo teste med vanlige soldater. De ville klart å kontrollere rekylen langt bedre. Du argumenterer med noen som ikke kan behandle det de bruker i det hele tatt. Da er det vel bedre å lære å håndtere våpen, før du bestemmer hvilket som er best?

 

Hvis en nesten årlig får så mye virus at PCen ikke fungerer og løsningen er å kjøpe nye betyr det at en windows/OSX maskin til skole/jobb vil utsettes for det samme. Det blir dyrt å kjøpe 2 PCer per 1,5 år. Du kan og gi xbox til noen som blir sinte og slenger den rundt slik at den konstant blir ødelagt. Så kan du gi dem et 15 kg kabinett, og de kan slå det så mye de vil, men alt de får er vondt. Da er jo PC bedre enn konsoll. Likevel ser du kanskje at dette blir et dårlig argument for at PC er best? Jeg mener en ikke burde bruke spesialtilfeller når en snakker om produkter, det tjener liten hensikt.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Hvorfor i h****** skal jeg, som forbruker, velge en datamaskin(Xbox one), som er 1000 ganger dårligere enn min pc? Når jeg kan spille Witcher 3 med 4k oppløsning i 40fps. Hvorfor skal jeg da velge en maskin som ikke engang klarer å kjøre spill i full HD og såvidt klarer å kjøre 30fps? "Xbox opplevelsen kommer til Windows 10" Jeg kunne vurdert Xbox maskinen hvis Windows 10 opplevelsen kom til Xbox-en istedenfor, og ikke omvendt.

 

Grunnen til at du skulle ha valgt xbox one over en pc er hvis du har lite penger. Konsoller gir veldig god ytelser per penger

Lenke til kommentar
 

Grunnen til at du skulle ha valgt xbox one over en pc er hvis du har lite penger. Konsoller gir veldig god ytelser per penger

 

Gjør de virkelig det?

Hvis du bygger selv er forskjellen minimal. Hvis du kjøper på komplett, og regner med kostnader for online, og spillkostnader sparer du raskt penger på PC. Det kommer jo ann på antall år, men dess lengre du har PC/konsoll dess mer penger sparer du på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...