Gå til innhold

Vannkjøling - FAQ


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM
Når jeg skrur igjen festene på cpu kjøle blokka skal jeg skru igjen alt jeg makter eller bare til det sitter godt fast?

 

Argh.. dårlig formulert, men dere skjønte det?

6950212[/snapback]

Det beste er vel og skru den godt fast, ja. Man bør ikke skru alt man makter slik at man risikerer og høre en ekkel knekkelyd.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Klikka på den linken til guiden som en gang for lenge ble lagd, og kom til dette:

 

It is said, "To err is human,"

That quote from alt.times.lore,

Alas, you have made an error,

So I say, "404."

 

Double-check your URL,

As we all have heard before.

You ask for an invalid filename,

And I respond, "404."

 

Perhaps you made a typo --

Your fingers may be sore --

But until you type it right,

You'll only get 404.

 

Maybe you followed a bad link,

Surfing a foreign shore;

You'll just have to tell that author

About this 404.

 

I'm just a lowly server

(Who likes to speak in metaphor),

So for a request that I don't know,

I must return 404.

 

Be glad I'm not an old mainframe

That might just dump its core,

Because then you'd get a ten-meg file

Instead of this 404.

 

I really would like to help you,

But I don't know what you're looking for,

And since I don't know what you want,

I give you 404.

 

Remember Poe, insane with longing

For his tragically lost Lenore.

Instead, you quest for files.

Quoth the Raven, "404!"

 

Artig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Faseovergang (Phase Change Cooling)

Freon er en gass som har blitt brukt for kjøling (kjøleskap) i flere tiår. Det har nå blitt erstattet av R134 som er MYE mer miljøvennlig enn Freon (freon blir ulovlig i norge etter 1. januar 2004). Kjølere som bruker R134 har de samme prinsippene som et Air Condition apperat.

1348623[/snapback]

 

Dette er feil! Freon er et varemerke eiet av Du Pont, og ikke navn på et bestemt kjølemedium. Det finnes (fantes) flere forskjellige kjølemedier som ble solgt under navnet freon, og de samme kjølemediene ble også solgt av andre produsenter under andre navn. Du Pont har gått over til å bruke navnet Suva på sine nye, mer miljøvennlige kjølemedier.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Noen av komponentene i vankjølingen min har snart vært i bruk i fire år. Blant annet en radiator og cpu blokk.

 

Har aldri rennset anlegget, kun byttet kjølevæske et par ganger. Så jeg tenkte det kanskje var på tide med litt grovere rengjøring. Skal bytte gpu blokk, så kan jo ta det i samme slengen.

 

Det nevnes radiator rens her, mens andre steder har jeg sett eddik blitt anbefalt. Eddik løser vel opp kobber, men dersom man ikke lar det stå for lenge, og skyller bra etterpå, burde vel det gå helt fint.

 

Noen erfaringer med hva som er mest effektivt?

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt eddik gjennom systemet. Bruker en mildere løsning eddikessens og kjører gjennom systemet. Bruker gjerne en ekstern tank for å kunne bytte ut vannet etter hvert. For å skylle bruker jeg et større kar og en bøtte. Det større karet fyller jeg med rent springvann, og lar sugeslangen gå nedi denne. Utløpet fra kjølingen lar jeg gå rett i bøtta. Påfyllingskaret etterfyller jeg med vann så det aldri kommer luft i systemet. Når bøtta er sånn ca. halvfull og litt til, synes jeg det bør være rent nok. Så tømmer jeg systemet, bytter slanger og fyller på med frisk kjølevæske.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...