Gå til innhold

Vannkjøling - FAQ


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Er en ny bruker her på forumet og av vannkjøling.

Har satt opp et kjølesystem med ekstern 3x120 radiator, ekstern tank og ekstern pumpe som kjøler CPU og GPU.

Lurer på å flytte radiator, pumpe og tank gjennom veggen inn på kjølerommet.

Kjølerommet ligger konstant på 4 grader.

Er det noen som vet om jeg vil få kondensproblemer med det?

 

Setter pris på alle svar og tips.

 

Hkjolner

 

Core™ 2 Quad Extreme QX9650, 8800GTX, Asus Striker Extreme nForce-680i SLI

Lenke til kommentar

Hvis du får nedkjølt vannet til under duggpunket, får du kondens. Da må du isolere slanger og evt blokker. Du må også se om du faktisk varmer mer enn kjøleaggregatet klarer å fjerne av varme. Ett triks kan da være å sette hele PC-en i kjølerommet og kjøre orthos i noen timer (kanskje med noe 3d-intensivt i tillegg. Går temperaturen opp i rommet da, vil du få et problem. Merker selv at min PC varmer godt i rommet den står i.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Japp, lit død tråd ja.

Men det jeg lurer på er om temperatur stigningen per vannblokk bare er ca 1 grad som det står i guiden ?

Er det da ett poeng å bruke flere radiatorer i en loop ??

Jeg hadde sett for meg en loop med 3st radiatorer men om det kun er ca 1 grad i forskjell så kanske jeg ikke helt ser vitsen med å bruke dem ekstre pengene på det ??

 

Vill ikke vannet bli varmere over tid med bare 1 radiator ?? med 3st vannblokk og ca 3 graders temperatur økning ? Klarer radiatoren at senke temperaturen vid var "passering" ??

Eller vill vannet bli gradvis varmere ju lengre systemet står på ??

Tenker på en overklocket cpu og grafikkort.

 

Iexo.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Er ikke mye action nei. Syns det er lite liv generellt i Data> delen av forumet. Hvertfall i forhold til tidligere.

 

Kan komme med litt ubrukelig og kjedelig info om systemet mitt! :p

Forrige uke byttet jeg endelig ut endel "gammel" hardware.

Systemet mitt besto av Abit AW9D MAX HK, C2D E6600 CPU, Club 3D 8800 GTX GPU og Crucial Ballistix minnebrikker.

 

"Kassa" består nå av ASUS P6T Deluxe V2 HK, I7 920 (D0 stepping) CPU og OCZ DDR3 1600 MHZ Gold Edition minnebrikker. Skjermkortet har jeg ikke byttet ut ennå.

 

Vannkjøling:

Apogee GT (m/mod kit for LGA1156 socket) CPU kjøleblokk

Swiftech MCR220 radiator

Swiftech MCP655 pumpe

Swiftech MCRES-Micro Revision 2 tank

Swiftech MCW60 + MC14 ramsinks GPU blokk

 

Før jeg byttet maskinvare, hadde kjølesystemet gått feilfritt og uten stopp i over 2 år:)

Lenke til kommentar

Er det stemning for å opprette en vannkjølingskafe? Vi har jo Ditt Vannkjølte system som har utviklet seg til en diskusjonsarena, men jeg skulle gjerne sett en egen tråd til diskusjon om og rundt vannkjøling (og andre kjøleprodukter for den del). Vi bør også lage en ny galleritråd, nettopp på grunn av avsporingene jeg nevner over.

 

Hvis det er stemning for det, kan jeg lage disse trådene etterhvert.

Lenke til kommentar

Det bør hvertfall ryddes opp i "Kjøling - Vann og ekstrem" forumet.

Alt for mange stickys med diverse emner, forskjellige guider som er stickys osv, i forhold til aktiviteten på forumet.

Alt av guider (hvordan ditt, hvordan datt) bør eksempelvis legges i en sticky.

 

Enig i at en "Vannkjølingscafe" tråd hadde vært fint. En tråd med generell prat rundt vannkjøling.

Virker på meg som om aktiviteten på hele forumet har gått ned etter at de endret layout.. :ermm:

Lenke til kommentar

Ja, denne layout-endringen er litt slitsom. Jeg begynner å bli vant til den, og liker den faktisk. Men jeg var ekstremt skeptisk i begynnelsen, og kan godt se at mange har falt litt av.

 

Skal høre litt rundt om en opprydding her, og oppretter en kjølekafe etterhvert :) Hadde vært fint å fått litt oversikt og aktivitet i denne delen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...