Gå til innhold

Vannkjøling - FAQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Endelig har vi sticky. Om det er noe dere føler mangler er det bare å lage noe selv eller evt. sende forslag til meg eller Arctic. Setter STOR pris på alle bidrag..

Hva med å skrive litt om hvordan det skal settes sammen og framgangsmåten.

Som f.eks hvor slangen fra inn/ut sug skal osv...

Hvordan man skal teste systemet og hvor lenge det skal testes.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Enkel og forholdsvis billig måte å lage egne kjøleblokker på; er forøvrig usikker på om denne metoden er å anbefale for CPU-blokker men det fungerer iallfall strålende for NB og VRAM

 

Kjøp ei 1mm kobberplate på clas (145,-) og en plate 8mm plexi. Fres ut kanaler i plexien og gjerne riss opp tynne spor i kobberplata(evt lodd på flere tykkelser), bor hull til nipler (disse også i plexien) og lim hele greia fast til kobberet med to-komponent epoxy. Sitter som f*** og funker som et skudd.

 

Nipler får man billigst (så vidt jeg vet) fra biltema; 15,- for 1/2" nipler i mange forskjellige utførelser. De selger også sett med forskjellige overganger i plast; y-ledd, T-ledd etc.. for rundt en hundrings. Alt i alt, mye billigere og like bra som de man får fra f.eks microplex.

 

I tillegg kan jeg nevne at hos Biltema får man også nye sett med kappskiver og annet til dremel/jukse-dremel for under 200 kroner. Dette er komplette sett med alt man trenger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er MIST Tsunami komplette vannkjølingssett fra www.microplex.no bra?

 

Har tenkt til å overklokke intel pentium 4 2,5ghz til 3,6 eller noe..

 

Fynker det vannkjølingsettet bra da?

 

Noen andre bra til ca 2000kr?

Endret av why_not
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I tillegg kan jeg nevne at hos Biltema får man også nye sett med kappskiver og annet til dremel/jukse-dremel for under 200 kroner. Dette er komplette sett med alt man trenger.

Link til dette??

 

Kjempe bra FAQ til vannkjøling.

Blir vel vannkjøling til sommeren :D :D

Endret av kuroger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...