Gå til innhold

Vannkjøling - FAQ


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan er dette vannkjøllings settet ?

WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad

 

link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123974&cks=PRL

 

Eller bør jeg velge noe annet ?

 

Hadde egentlig hatt lyst på en Eheim pumpe, er det noen sett med en slik pumpe ?

eller greit nok å kjøpe en slik pumpe utenom osv ?

 

Kunne også kanskje tenkt meg å vannkjølle harddisker. Er det da mulig å

kjøpe kjøllingsutstyr til hdd og feste det til dette waterchill settet og andre sett osv ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har lest hele tråden din her , syntes den er svært bra

 

Jeg skal ha vannkjøing i nermeste framtid , men tror dette blir vanskelig og få plass til i kabinettet mitt (har montert en HD ramme i bunn av kabinettet)

Og der rammen ikke er, er det Et Pci kort :(

 

Tror jeg skal kjøpe nytt kabinett , men fader og masse penger alt dette kommer på.

 

sikkert en 3000-4000 med kabinett

 

Denne passer sikkert bra til vannkjøling :)

Lenke til kommentar

Noen som har noe mål på kor stor tanken te vannkjølinga skal ver? ;) har fått gratis plexie glass i dag så no er eg veldig fornøyd. :)

 

såg innleget ditt spetter. vannkjølinga er litt dyr, men etter det som er sagt skal den vist vere veldig bra. ;) jeg heller på å lager det sjøvl. prøv det du åsså. :)

Endret av CiXoT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe jeg har lurt lenge på:

 

Når du kommer hjem fra jobb, hjem til PC med ferdigmontert vannkjøling som du har brukt så lenge og er så fornøyd med, hva gjør man da:

 

1 Man skrur på vannkjølinga først, og lar den gå noe minutter, fordi vannkjølinger må skrus på en stund før PCen.

 

2 Man skrur på begge deler, fordi det ikke har noe å si den lille stunden det tar for vannkjølinga å "bygge" seg opp.

 

???

Lenke til kommentar

Ut fra det som står under "Trenger jeg det?" - er det sånn å forstå at man bare trenger vannkjøling om man skal overklokke? Er det f.eks. noe poeng i å bruke vannkjøling om man ikki skal overklokke, og det kun er CPU man skal kjøle? Da ville vel radiatorviften i vannkjølingen uansett bråke like mye som en stille CPU-kjøler (vifte)?

Lenke til kommentar
Da håper jeg at du kjøpte omformere også :dontgetit:

Kjøpte nipler på microplex som skulle passe til slangen, fordi niplene på DengerDen radiatoren ikke passer til BigWater slangen. Det skulle vel gå fint å skru av de originale niplene på radiatoren? :)

Ellers, hva mener du med omformere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så at CiXoT spurte om hvor stor vanntanken burde være, og det samme lurer jeg på: hvor mange liter burde den være, sånn ca.? går det med alt mellom 0,1 L, og det største kabinettet ditt har plass til, eller er det et "maxmål", og "minstemål, på hvor stor tanken burde være? Lurer også på om det en noen "idelle" høyde/lengde/bredde-mål?

Fint sticky dette! :thumbup:

Har noen en liste med linker til gode temperaturovervåkningsprogrammer, som skrur av pc`en ved for høye temperaturer?

 

EDIT: La til et spørsmål

Endret av sigen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan man skifte til tykkere slanger på TT Big water?

 

Det er ikke noe problem å skifte til større slanger på Bigwater, men det vil kreve noen ekstra overganger. Du kan ikke bruke større slanger på std hurtigkoblingene som følger BW settet.

 

Hvis du kjøper TT vga vannblokka følger det med orginale hurtig koblinger for 1/4, 3/8 og 1/2 ID slanger.

 

std slangen på Bigwater er 1/4 id og 3/8 od

 

Ellers så kan du jo kjøpe overganger på Microplex

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...