Gå til innhold

Du må ha Internett for å spille nye Need for Speed


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Pfffffffffffff, jeg kjenner gleden med spilling stadig blir mindre, tiden mellom perlene blir lengre, og når noe som kan virke spennende basert på gamle IP'er så skal de ødelegge det med et eller annet piss. Hvorfor lærte de ikke av SC,D3, vel, strengt talt alle spill basert på konstant nettilkobling...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter flere ganger å blitt mer eller mindre snytt av EA så kommer jeg ikke til å handle flere spill fra dem. Punktum.

Selv om de forsøker å "pynte brura".

 

Jeg forstår jo at selskaper skal tjene penger, men å rævkjøre kunder - det er noe annet. Det finnes nok av andre alternative spill "der ute". Men andre kan selvfølgelig ha andre erfaringer og meninger - mine er subjektive.

Lenke til kommentar

Jeg har nå internett her, så om man må ha internett for å spille det, så er ikke det noe problem her i gården.

Frykter mest for at det blir like elendig som de siste Need for Speed spillene hvor motstanderene henger etter deg i et strikk. Uansett hvor brae rundetider man hadde så lå de klint oppi ræva konstant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg har nå internett her, så om man må ha internett for å spille det, så er ikke det noe problem her i gården.

Frykter mest for at det blir like elendig som de siste Need for Speed spillene hvor motstanderene henger etter deg i et strikk. Uansett hvor brae rundetider man hadde så lå de klint oppi ræva konstant.

Tja, problemet er ikke nødvendigvis dag en, eller dag tusen. Problemene kommer den dagen serverne skrues av og man basicly sitter med et ubrukelig spill. Det hender jo av og til at man fyrer opp gamle spill ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skulle tro det var et annet selskap som gjorde tabben mtp. Sim City katastrofen.

Hadde faktisk tenkt til å kjøpe den, har med god grunn holdt meg unna de siste versjonene.

Tenkte det kunne bli et fint hytte-spill når jeg ikke har pc'en min i nærheten, nettkravet setter jo en effektiv stopper på det. Historien har jo aldri vært den sterkeste siden til serien.

Lenke til kommentar

Jeg har nå internett her, så om man må ha internett for å spille det, så er ikke det noe problem her i gården.

Frykter mest for at det blir like elendig som de siste Need for Speed spillene hvor motstanderene henger etter deg i et strikk. Uansett hvor brae rundetider man hadde så lå de klint oppi ræva konstant.

 

Det er et problem om Xbox Live, PSN, eller EA sine egne servere er ustabile. Eller når EA stenger serverne tidlig fordi de ikke er tilfreds med hvor mye penger de tjener. 

Lenke til kommentar

Ingen krise. Akkurat når det gjelder bilspill, så er det mange alternativer å velge mellom.

 

Dag én blir nok ille. Da kommer de til å si at de ikke hadde forventet at så mange skulle spille. Når mange nok har gitt opp spillet eller gått lei kommer serverne til å bli stabile.

Lenke til kommentar

Så lenge det finnes pirater så kommer det til å bli mere og mere av always online. Det er jo litt synd at det skal gå utover oss ærlige folk som kjøper spill, men jeg kan forstå hvorfor spillselskaper gjør det på denne måten. Det er jo den mest effektive DRM som er til dags dato.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Så lenge det finnes pirater så kommer det til å bli mere og mere av always online. Det er jo litt synd at det skal gå utover oss ærlige folk som kjøper spill, men jeg kan forstå hvorfor spillselskaper gjør det på denne måten. Det er jo den mest effektive DRM som er til dags dato.

Nå er vel egentlig spørsmålet, hvor stort er pirat problemet? Og ville de solgt like mange kopier som har blitt lastet ned? Det er såpass lenge siden sist gang jeg så noen tall over hvor mange ganger et spill blir lastet ned at det kunne vært ok med noen oppdaterte.

Lenke til kommentar

Er det sikkert at det også gjelder konsollversjonene? Jeg trodde konsoller hadde en slags policy som skulle forhindre sånt. Har ikke anskaffet meg ny konsoll enda, og begynner å lure på om det i det hele tatt er noe vits lenger.

 

Tror nok uansett at de kommer til fjerne nettkravet når de ser klagestormen. Utrolig at disse forretningsfolkene har så lite bakkekontakt. Alle husker jo hvordan Microsoft gikk på trynet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er det sikkert at det også gjelder konsollversjonene? Jeg trodde konsoller hadde en slags policy som skulle forhindre sånt. Har ikke anskaffet meg ny konsoll enda, og begynner å lure på om det i det hele tatt er noe vits lenger.

 

Tror nok uansett at de kommer til fjerne nettkravet når de ser klagestormen. Utrolig at disse forretningsfolkene har så lite bakkekontakt. Alle husker jo hvordan Microsoft gikk på trynet.

Gjelder nok alle plattformene dessverre.  Var slik med enkelte av de forrige NFS spillene også, mistet mye innhold om du ikke var på nett.

Lenke til kommentar

 

 

Så lenge det finnes pirater så kommer det til å bli mere og mere av always online. Det er jo litt synd at det skal gå utover oss ærlige folk som kjøper spill, men jeg kan forstå hvorfor spillselskaper gjør det på denne måten. Det er jo den mest effektive DRM som er til dags dato.

Nå er vel egentlig spørsmålet, hvor stort er pirat problemet? Og ville de solgt like mange kopier som har blitt lastet ned? Det er såpass lenge siden sist gang jeg så noen tall over hvor mange ganger et spill blir lastet ned at det kunne vært ok med noen oppdaterte.

Jeg tviler på at piratkopiering på konsoller er så stort problem at det rettferdiggjør disse drakoniske tiltakene. På PC kan jeg til en viss grad forstå det, men det er jo selvfølgelig en dårlig løsning. For meg er det en deal breaker, både av prinsipp og på grunn av litt ustabil linje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er forsåvidt ikke noe stort problem på pc lenger heller. Har alltid spurt meg selv om hvor mange av X antall nedlastinger og piratkopier faktisk ville bli solgt om pirat ikke var en mulighet. Det blir som med film og musikk, ville alle de som lastet ned film/musikken faktisk kjøpt om de ikke hadde hatt muligheten for nedlasting? For mitt eget svar så hadde det blitt nei, ikke ville jeg ha kjøpt flere filmer enn det jeg allerede gjør i dag.

Lenke til kommentar

To grunner til at jeg er skeptisk til at man må være konstant tilkoblet:

 

1. Stenging av serverene etter et par år.

2. Lanseringsproblemer.

 

Men; jeg ser igrunn ikke noen andre problemer med det jeg? Trodde mesteparten av Norges befolkning i dag hadde internett og forholdsvis gode linjer..? :) Til og med vi på bygda har greit nett.

 

Jeg har faktisk veldig tro på dette Need for Speed spillet, for første gang siden Underground 2..

Endret av frode85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...