Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror dere på kjærlighet over landegrenser?


Anbefalte innlegg

Akkurat som tittelen sier. Tror dere det er mulighet for at to personer kan ha et forhold fra to forskjellige kontinenter eller land, og ville dette vært et sunt forhold og godt forhold?

 

Selv er jeg usikker. Tror at det går an hvis begge prøver, men tror nok alltid at den fysiske kontakten eller det å fysisk være i nærheten av "den utvalgte" vil mangle og dermed gi forholdet et lite støt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det var både ja og nei her, hva som gjør at dere tror det funker/ikke funker?

 

Er vel helt avhengig av slags person man er. Noen klarer avstandsforhold veldig fint, mens andre klarer ikke. 

 

Selv tenker jeg at jeg vil ha personen jeg er sammen med nærme meg, eller så kunne jeg like gjerne ha vært singel. Er alt for mye stress med avstandsforhold...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva som gjør at det funker? At han er verdt det. Det er så enkelt som det.

 

 

Så du tenker at hvis man føler partner er den riktige så er det bare å gå for det?

 

Jepp.

 

Jeg har vært i 'normale' forhold før så jeg vet jo hva jeg går inn i og sier ifra meg, men når du finner den personen.. DEN rette.. er ikke de verdt å vente litt ekstra på? Jeg er så heldig at jeg fant ''den'' personen :D

 

Edit: Han kom til norge kort tid etter å ha begynt å prate sammen, så jeg vet akkurat hva jeg får... og så absolutt hva jeg vil ha :D

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du tenker at hvis man føler partner er den riktige så er det bare å gå for det?

 

 

Man lever bare en gang. Hva du føler at du vil bruke tiden din på er helt opp til deg, og bare deg. Hvis du virkelig føler at han/hun er den riktige, eneste du vil være sammen og avstandsforhold er noe du tror du klarer så er det bare å kjøre på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som har funnet kjærester fra andre land.

 

Fetteren min fant seg kjæreste i Thailand. De var også forlovet en stund. Jeg vet ikke hvorfor, men det tok slutt. Nå tror jeg at han har en kjæreste fra Japan, som han fant på NTNU.

 

En kar jeg jobber med har også en kjæreste fra Japan. De møttes da hun var på utveksling i Oslo og han studerte japansk på UiO. Nå studerer hun fysioterapi i Oslo og de bor sammen. De har vært sammen i 4 - 5 år.

 

En tredje kar jeg kjenner er gift med en japaner. Han har studert japansk og bodde i Japan en periode for 5 år siden, hvor jeg antar at han møtte henne. Et sted på veien giftet de seg. Men han studerer i Bergen, mens jeg tror at hun er i Japan.

 

En litt bedre venn enn de ovennevnte er sammen med en østerriker. Han snakker flytende tysk, så de fant tonen da hun var på utveksling i Bergen. Da vi begge var på utveksling i Tyskland, tok de jevnlig tog og besøkte hverandre. Nå er kompisen min tilbake i Bergen, men de besøker hverandre nesten like ofte. Vi blir ferdige med studiet nå, så planen hans er å flytte til Østerrike snart og jobbe for faren hennes.

 

En annen venn fra studiet er for øyeblikket på utveksling i Belgia og har nettopp blitt sammen med det jeg antar er ei belgisk jente. Så det gjenstår å se hvor levedyktig det forholdet er.

 

To jenter jeg gikk på videregående med, fant seg engelskmenn. Det er jo ikke så rart, med tanke på at engelske jenter er så stygge og engelske menn derfor ønsker importvarer. Den første tror jeg fant kjæresten sin via World of Warcraft. På et av sine besøk i England tok hun med seg venninna si, som syntes kompisen til hennes kjæreste var en kjekk kar. Jeg møtte begge kjærestene én gang da de var på besøk i Norge. Det sistnevnte forholdet, altså mellom venninna og kompisen, varte ikke så lenge. Det førstnevnte varte i omtrent 2 år før hun var ferdig med videregående. Deretter flyttet hun til England for å studere i hjembyen hans, kort tid før hun fant seg en ny engelskmann, noe jeg synes er litt komisk.

 

En siste bekjent jeg kommer på, fant ei jente på ChatRoulette eller noe tilsvarende. For ikke så lenge siden var han i California og besøkte henne. Det gikk antakelig bra, for han var hos henne i en måned før han reiste hjem.

 

Erfaringene er altså mange og i varierende grad positive, akkurat som andre forhold. Én ting er å ha en kjæreste innen Europa, som er en forholdsvis kort og billig flytur unna. Litt verre er det hvis man har en kjæreste i for eksempel Japan eller California, dit det tar mange timer og koster mange tusenlapper å fly, og man i tillegg er en fattig student. Det kan vel gå bra hvis man er tålmodig, ser hverandre jevnlig, har en plan for hvordan det kan fungere i framtiden og, fra mannens perspektiv, jenta er veldig pen. Han stakkaren som har kjæreste i Østerrike innrømmet at det blir lite sengekos på ham, også når de ser hverandre. I slike tilfeller må man være ekstra tålmodig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er personen som tviler på at et forhold vil funke over fylkesgrenser, kanskje til og med bygrenser......

 

+1

 

Jeg var sammen med ei i 6 år, hvor det siste året var avstands. Klart det kan funke, men personlig anbefaler jeg det ikke. 

Lenke til kommentar

Kjærlighet står ikke på mil, så klart det kan fungere. Men det er ikke akkurat et barneskirenn å få det til. 

Fravær skjerper kjærligheten. Nærvær styrker den. 

Hver gang man møtes vil man sette enormt stor pris på hverandre, og hvert eneste sekund sammen blir kjempeviktig og uforglemmelig. 

Var i alle fall sånn jeg følte det da jeg var i avstandsforhold. :) 

Endret av Turtledove
Lenke til kommentar

Hva som gjør at det funker? At han er verdt det. Det er så enkelt som det.

 

Det var da ganske så selvoppfyllende.. Det er likevel fort gjort at det likevel ikke holder, seks år kan gjøre mye med to personer som for alt i verden elsker hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...