Gå til innhold

FIFA-saken | Blatter og Platini utestengt i 8 år - Gianni Infantino ny president


Anbefalte innlegg

Godt poeng, mente hovedsaklig de som er innblandet i VM 2018 og 2022. Synes det helt sykt hvordan noen kan stemme på Qatar. De holder på å bokstavelig talt bygge seg opp og det kommer sikkert til å se helt fantastisk ut med alle de store og dyre skyskraperne og fotballstadionene, men temperaturene ligger rundt 50 grader celsius og dem har null fotballkultur! Innbyggerne? Slaver. De er en moderne slavestat, og det er utrolig synd når det er liten tvil om at de har fint råd til å betale arbeiderne mye mer.

Vet ikke så mye om 2018-VM, men jeg ville nok aldri ha stemt på et så fiendtlig land uansett.

 

Men så lenge absolutt alle de involverte blir straffet og FIFA blir som ny så vil jeg være fornøyd. Men hvordan er det med å frata Russland og Qatar VM? Dette kommer jo til å ta langt tid så man kan jo ikke bare frata VM fra Russland i 2017 uten noen form for plan. Isåfall ville det letteste ha vært å arrangere VM i allerede etablerte fotballand som England og Spania. England hadde vært flott imo, mange store stadioner og ikke så altfor varmt vær om sommeren.

 

E: leif

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bli spennede å se om Blatter nå blir redd eller om han har såppas stålkontroll på hele greiene, at han bare dundrer på videre. Også spørs det jo hvor mye disse som nå har blitt arrestert faktisk kommer til å si da. Det er jo mafia-tilstander, så her tror jeg ikke folk bryr seg om de lyver i en rettsak eller å måtte ofre seg. 

 

Du tror FIFA-pampene risikerer å bli drept om de snakker? Det er slik mafiaen hindrer folk fra å plapre. Jeg kan nærmest garantere deg at noen av pampene kommer til å snakke om bevisene er gode og de får tilbud om solid strafferabatt. Fangens dilemma, søk det opp. Med mindre det er som du sier at Blatter og/eller andre har folk som dreper og torturerer for seg.

Lenke til kommentar

Men så lenge absolutt alle de informerte blir straffet og FIFA blir som ny så vil jeg være fornøyd. Men hvordan er det med å frata Russland og Qatar VM? Dette kommer jo til å ta langt til så man kan jo ikke bare frata VM fra Russland i 2017 uten noen form for plan. Isåfall ville det letteste ha vært å arrangere VM i allerede etablerte fotballand som England og Spania. England hadde vært flott imo, mange store stadioner og ikke så altfor varmt vær om sommeren.

 

Kanskje litt avsporing, men jeg har et forslag på dette, et forslag jeg har tenkt en del på etter sist fotball vm i Sør-Afrika, sommer OL (London), Vinter OL (Sotsji) og Brasil VM.

 

Å arrangere VM, pluss nevnte mesterskap, koster så drøyt mye penger om dagen at det kan knapt forsvares lenger. Alle er tross alt bekjente med fadesen rundt Oslo OL søknaden. 

 

Hvert eneste kontinent lager en nøytral grunn, en nøytral grunn hvor du har fotballstadioner, svømmehaller, arenaer, deltakerlandsbyer, osv (ja, åpenbart har sommer-OL kontinenter anlegg for det, og vinter-OL kontinenter anlegg for det).

 

Alle land i kontinentet må betale sin andel for vedlikehold, men dette er vel ikke så farlig da alle anleggene kan brukes året rundt og vil bidra til utvikling av lokale talenter. Transport under mesterskapet vil spare oss for en drøy andel av drivstoff-forbruk da alt er på et område.

 

Så istedenfor den vanlige prosessen med søkerbyer, har vi istedenfor en rullering på kontinenter som får arrangere.

 

Dette er bare roughly forklart, men håper dere skjønner tegninga.

Endret av Corey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å finne ut av hva alle kandidatene står for og dermed stemme for en som NFF mener burde være president? Blatter burde man ikke stemme på uansett. Selv om han på et eller annet vis skulle være helt uskyldig så har han definitivt et utrolig stort ansvar.

 

Hvordan vil rettsakene foregå? De siktede skal utleveres til USA har det stått i nyhetene. Hvilke lover vil de bli dømt etter? Det er jo en internasjonal sak, dette.

Lenke til kommentar

Virker jo helt merkelig. Han sier rett ut at de IKKE vil ha Sepp Blatter gjenvalgt, MEN hvis UEFA, Asia osv. stiller seg bak, så vil NFF stemme på Blatter.

 

:huh:

 

Hallen og NFFs holdninger til FIFA kan enkelt og greit summeres opp med "vi gjør hva enn de andre landene vil at vi skal gjøre". 

 

Ironisk at Norges Fotballforbund har så lite baller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blatter tar æren for aksjonen mot FIFA

 

http://www.tv2.no/2015/05/27/sport/fifa/6975068

"Vi vil fortsette å samarbeide med relevante myndigheter, og vi vil arbeide energisk innenfor FIFA for å bli kvitt enhver uredelighet, for å gjenvinne tillit og sikre at fotballen over hele verden er fri for urett."

 

Er det bare meg eller høres det ut som om han har tenkt å trekke seg?

Lenke til kommentar

 

Det morsomste med Hallen-intervjuet i Aktuelt var da han prøvde å virke sjokkert/skuffet over at Blatter stilte til gjenvalg etter at han "lovte NFF at han ikke skulle det". Fysjom, fysjom! Blatter er uansett så sleip at han kommer til å vri og vende denne saken til den er ugjenkjennelig slik at han kommer seg ut av dette så plettfritt som mulig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...