Gå til innhold

420-friendly roomate


Sitoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Norge er ikke den "420" greia særlig interessant for de fleste. Er mest i USA at "alle" studenter røyker bonger og prater om 420 maan lol hver dag klokka er 16:20.

 

Det har ikke noe rot i vår kultur, her er det øl og spritfylla som gjelder. Eller dyre designerdop som kokain og amfetamin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I Norge er ikke den "420" greia særlig interessant for de fleste. Er mest i USA at "alle" studenter røyker bonger og prater om 420 maan lol hver dag klokka er 16:20.

 

Det har ikke noe rot i vår kultur, her er det øl og spritfylla som gjelder. Eller dyre designerdop som kokain og amfetamin.

Skal nok se at det er ganske mange "stonere" her i Norge også, hvor de fleste vet hva 420 betyr. Amfetamin er forresten ikke noe dyrt designerdop, et billig dritt dop.

Endret av Sitoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

La nå duden få lov til å gjøre som han vil i leiligheten han leier. Oppdager utleier det og ikke liker det blir han kanskje lempet ut, oppdager ikke utleier det i det hele tatt så har det heller ikke skjedd noen skade... Så lenge han røyker og ikke gjør noe som kan skade tredjeperson så er det et fuckings fett hva han bruker tiden sin til.

 

Problemet er jo at boligen blir innrøykt.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

 

La nå duden få lov til å gjøre som han vil i leiligheten han leier. Oppdager utleier det og ikke liker det blir han kanskje lempet ut, oppdager ikke utleier det i det hele tatt så har det heller ikke skjedd noen skade... Så lenge han røyker og ikke gjør noe som kan skade tredjeperson så er det et fuckings fett hva han bruker tiden sin til.

 

Problemet er jo at boligen blir innrøykt.

 

Den blir ikke det heller vettu ;) Vi lufter alltid godt og bruker duft spray just in case.

Lenke til kommentar

 

 

La nå duden få lov til å gjøre som han vil i leiligheten han leier. Oppdager utleier det og ikke liker det blir han kanskje lempet ut, oppdager ikke utleier det i det hele tatt så har det heller ikke skjedd noen skade... Så lenge han røyker og ikke gjør noe som kan skade tredjeperson så er det et fuckings fett hva han bruker tiden sin til.

 

Problemet er jo at boligen blir innrøykt.

 

Den blir ikke det heller vettu ;) Vi lufter alltid godt og bruker duft spray just in case.

 

 

Mulig.

 

Jeg kom bare på at når jeg var yngre, så bodde jeg i et hus hvor folk røykte inne. Over tid så ble alle de hvite overflatene brune, samt også de hvite møblene. Vinduer og metalloverflater ble klissete, etter årevis med innendørs røyking.

 

De nye eierne måtte sikkert rive for å ordne oppe i dette:)

Lenke til kommentar

Litt forskjell mellom 40 om dagen og et par spliffs. Røyk inneholder mye avfall som setter seg mye lettere også. Nå vet jeg ikke i hvilken form OP putter stoffet i seg, men det vil bli langt mer avfarge fra vanlig røyk.

 

Da igjen så er det ikke noe poeng å røyke inne i det hele tatt. Ta turen utenfor døren og trekk litt frist luft. Har sikkert ikke vondt av det.

Lenke til kommentar

Trondheim, høres ikke så fristende ut å finne en fra "narkostrøket" tho.. :p

 

Så hvorfor skal noen som ikke røyker selv gidde å flytte inn med dere?

 

Jeg hadde nok ikke flyttet inn med noen som jevnlig røyker ulovlige substanser hjemme. Det er ikke fordi jeg ser noe galt i selve røykingen, men disse menneskene kan være inne i et miljø jeg ikke liker. I beste fall begrenser det seg til at man tidvis må komme hjem til en eim av cannabis og finne en gjeng fjerne røykere i fellesarealene. I verste fall vil man oppleve bråk med politi, andre folk og andre stoffer.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

@Exxon Valdez Har alltid bodd med foreldre eller venner som røykte inne og aldri sett noen skader på huset på grunn av dette. De har alltid vært flinke med å ha gjennomtrekk når man røyker inne.

 

@Refsa Tar jo så klart turen ut når det er mulig, men er litt vanskelig å finne et sted hvor man føler seg trygg i nærheten av leiligheten vår.

 

@Zarac Hvorfor en ikke røyker skal gidde å flytte inn med oss må være hvis han er opplyst nok til å skjønne at vi er ikke noe særlig forskjellig fra vanlige personer som liker å ta seg en pils en gang i blant, istedenfor tar vi en joint, eller begge deler!

Endret av Sitoy
Lenke til kommentar

 

Trondheim, høres ikke så fristende ut å finne en fra "narkostrøket" tho.. :p

 

Så hvorfor skal noen som ikke røyker selv gidde å flytte inn med dere?

 

Jeg hadde nok ikke flyttet inn med noen som jevnlig røyker ulovlige substanser hjemme. Det er ikke fordi jeg ser noe galt i selve røykingen, men disse menneskene kan være inne i et miljø jeg ikke liker. I beste fall begrenser det seg til at man tidvis må komme hjem til en eim av cannabis og finne en gjeng fjerne røykere i fellesarealene. I verste fall vil man oppleve bråk med politi, andre folk og andre stoffer.

 

Det skjønner jeg veldig godt og er akkurat derfor jeg vil ha dette klart for den personen som skal flytte inn med oss, slik at h*n ikke får seg en overraskelse. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

La nå duden få lov til å gjøre som han vil i leiligheten han leier. Oppdager utleier det og ikke liker det blir han kanskje lempet ut, oppdager ikke utleier det i det hele tatt så har det heller ikke skjedd noen skade... Så lenge han røyker og ikke gjør noe som kan skade tredjeperson så er det et fuckings fett hva han bruker tiden sin til.

 

Problemet er jo at boligen blir innrøykt.

 

Det er nå leiers problem, det er derfor man tar depositum, slik at man er økonomisk sikret mot slike utgifter. Som sagt, det er leieboers problem, og han står økonomisk ansvarlig for skader han påfører leiligheten. Da er det opp til utleier å oppdage det, og deretter ta en avgjørelse på h*n sine moralske syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...