Gå til innhold

Hva sier evolusjon om homofili?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange homofile som får barn, så viss dette er gener kan de så klart føres videre.

 

Det er selvsagt mange homofile som for barn, men det er jo også vesentlig at et "homo-gen" kan bli selektert selv om ikke den homofile får noen barn. Det kan f.eks være at den homofile tiltrekker mange damer slik at brødrene får flere barn.

Lenke til kommentar

 

Som han skrev over så et mutasjoner evolusjon. Poenget mitt er at evolusjon er ikke alltid riktig og logisk.

Evolusjon er et resultat av mutasjoner, ikke motsatt

 

Hvordan definerer du evlousjon isåfall? Har du kilde på dette? I mine øyne handler evolusjon om utvikling og endring, og da er mutasjoner inkludert, selv de som ikke har det utfallet vi ønsker. 

Lenke til kommentar

 

 

Som han skrev over så et mutasjoner evolusjon. Poenget mitt er at evolusjon er ikke alltid riktig og logisk.

 

Evolusjon er et resultat av mutasjoner, ikke motsatt

Hvordan definerer du evlousjon isåfall? Har du kilde på dette? I mine øyne handler evolusjon om utvikling og endring, og da er mutasjoner inkludert, selv de som ikke har det utfallet vi ønsker.

Evolusjon er et resultat av mutasjone, hvor de mutasjonene som viser seg å være fordelaktige for overlevelse blir ført videre. De skadelige mutasjonene som f.eks. downs blir ikke ført videre, og vil mao. ikke bidra til evolusjonen (utviklingen av mennesket som art).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofili har ingenting med evolusjon å gjøre.  Mange forskere har prøvd å finne "homo genet", men det har fortsatt ikke latt seg påvise.   Det har følgelig heller ikke blitt påvist at homofili er arvelig.  

 

Derimot har man kunne finne en årsakssammenheng med hendelser tidlig i svangerskapet som har ført til hormonforstyrrelser el.l. som har påvirket hjernen til fosteret.  Hjernen til homofile menn er skrudd sammen annerledes enn hos hetrofile - i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som han skrev over så et mutasjoner evolusjon. Poenget mitt er at evolusjon er ikke alltid riktig og logisk.

Evolusjon er et resultat av mutasjoner, ikke motsatt
Hvordan definerer du evlousjon isåfall? Har du kilde på dette? I mine øyne handler evolusjon om utvikling og endring, og da er mutasjoner inkludert, selv de som ikke har det utfallet vi ønsker.

Evolusjon er et resultat av mutasjone, hvor de mutasjonene som viser seg å være fordelaktige for overlevelse blir ført videre. De skadelige mutasjonene som f.eks. downs blir ikke ført videre, og vil mao. ikke bidra til evolusjonen (utviklingen av mennesket som art).

 

Du tar jo feil her, da ville jo downs ikke eksistert, men det blir jo født folk med downs hele tiden. Tror ikke evlusjon handler om kun den positive utviklingen av menneskene som art, da vil jeg gjerne se dine kilder på dette. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Du tar jo feil her, da ville jo downs ikke eksistert, men det blir jo født folk med downs hele tiden. Tror ikke evlusjon handler om kun den positive utviklingen av menneskene som art, da vil jeg gjerne se dine kilder på dette.

Downs forekommer på grunn av en feil under celledeling og er helt tilfeldig (med mindre noen av foreldrene har downs). Downs endrer på ingen måte mennesket som art.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis homoseksualitet var genbetinget, ville hvert eneggede tvillingpar hatt samme legning, noe som ikke er tilfelle.

Kilde?

 

Vel, siden eneggede tvillinger har 100% likt DNA, så vil jo genene være like?

 

 

Finnes faktisk mekanismer som gjør at eneggede tvillinger ikke har 100 % likt DNA, små forskjeller oppstår på grunn av somatisk rekombinasjon, copy number variations og hos kvinner tidlfedlig X-kromosom inaktivering. Homofili er trolig bestemt av genetiske faktorer, men er sannsyneligvis også bestemt av miljøfaktorer som veldig mange egenskaper er. 

Endret av RasmusKopperudRiis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du tar jo feil her, da ville jo downs ikke eksistert, men det blir jo født folk med downs hele tiden. Tror ikke evlusjon handler om kun den positive utviklingen av menneskene som art, da vil jeg gjerne se dine kilder på dette.

Downs forekommer på grunn av en feil under celledeling og er helt tilfeldig (med mindre noen av foreldrene har downs). Downs endrer på ingen måte mennesket som art.

 

Du fortsetter å ikke oppgi kilde for definisjonen av evolusjon så da antar jeg at det kun er din egen definisjon som ikke stemmer. 

Lenke til kommentar

Homofile er vel ikke et produkt at evolusjon, men heller en "feil" som opstår av og til. Har ikke noe i mot homofile, for all del!
Men poenget med evolusjon er å utvikle, velge bort det som er "feil" og fortsette med det som er best.

Til tross for det, så blir jo folk både med lav IQ, psykiske/fysiske lidelser/sjukdomer født. Og ja, homofile også. At feil oppstår er vel normalt og har ingen følger, så lenge det er 6 milliarder mennesker og vi er ikke utrydningstruet. Homofile har jo alltid vert der. Same gjelder dyr. Se på hunda - di håpper på alt som beveger på seg. Vel, bi-file da. Men poenget står.

Lenke til kommentar

Det er uansett et utrolig dårlig poeng at "evolusjon er ikke alltid riktig og logisk".

 

I tilfellet handler dette mer om din evne til å tenke logisk.

Hva mener du? Er evolusjon kun det vi oppfatter som logisk og riktig utvikling, og hvem er det som bestemmer hva dette er?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

 

Du tar jo feil her, da ville jo downs ikke eksistert, men det blir jo født folk med downs hele tiden. Tror ikke evlusjon handler om kun den positive utviklingen av menneskene som art, da vil jeg gjerne se dine kilder på dette.

 

Downs forekommer på grunn av en feil under celledeling og er helt tilfeldig (med mindre noen av foreldrene har downs). Downs endrer på ingen måte mennesket som art.

Du fortsetter å ikke oppgi kilde for definisjonen av evolusjon så da antar jeg at det kun er din egen definisjon som ikke stemmer.

Det jeg skriver bygger på selve grunnidéen bak evolusjonen. Enten er du ikke i stand til å se sammenhengen eller så vet du ikke hva evolusjon er.

 

"Evolusjon, betegner innen biologien en endring av den genetiske sammensetningen i en populasjon,"

https://snl.no/evolusjon

 

Avvik som ikke fører til endring i mennesket som art bidrar ikke i evolusjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...