Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Brudd, som plutselig ble jævla ugly


Anbefalte innlegg

Hei. Dette blir muligens en noe lang post, men takk til dere som gidder å lese den :)

 

Jeg og eksen var sammen i 6 år, inntil for et par tre uker siden. 

For å gjøre en lang historie kort, så sluttet hun plutselig bare å ta telefonen (vi bor på hver vår side av landet, basically). 

Det eneste hun svarte på var meldinger og snapchat (ja, snap faktisk). 

Etter det hadde gått omlag 2 uker siden vi faktisk hadde snakket sammen, fikk jeg nok og sendte en 

melding og spurte hvorfor i helvete hun ikke ville prate med meg lengre. 

Ikke noe svar. Men jeg våknet neste morgen til en melding hvor hun skrev at vi måtte snakke sammen, og om det i det hele tatt fungerte lengre osv. 

 

Jeg har ansett meg som singel siden den dagen, og var ikke helt uenig i hennes initiativ til å gjøre det slutt. Det har ikke vært facebook-offisielt før et par dager siden. MEN, nå kommer selve kicker'n her.. På 17 mai våknet jeg opp og så at jeg hadde fått en venneforespørsel på Facebook. Fra en kar i klassen hennes, som hun har hatt en del kontakt med, og det har jeg visst om. Men hun har hele tiden hevdet at de bare er venner osv, hun har tilogmed kalt han stygg ved et par anledninger. Han hadde også sendt meg ei melding hvor det sto "sucks to be you?". Jeg skjønte ikke en dritt, men når jeg scrollet oppover så jeg også at han hadde sendt meg meldinger tidligere, som jeg av en eller annen grunn ikke har fått. Sikkert pga. vi ikke er venner på facebook, dunno. 

 

I februar (!) hadde han skrevet til meg og sa at "min kjæreste på >6 år begår meg til stadighet bak min rygg", og noe om at han ville jeg skulle vite hvordan ting stod til. Jeg lå der bakfull og jævlig, og kjente blodet koke! Men det ble værre. Mot slutten av april hadde han også sendt et par meldinger, og der skrev han at han "hadde tenkt å være snill, men "så man bäddar ligger man" (han er svensk). Han kunne så fortelle at han har hatt sex med min "kjæreste" et x antall ganger, og at det var mer å fortelle, men han giddet ikke å ta det nå. Nå var jeg så sint at jeg lå og skalv på sofaen hos kompisen jeg overnattet hos. Den siste meldingen var altså "sucks to be you?".

 

Jeg svarte han og sa at hvis jeg noen gang møtte han, kom jeg til å klappe han rett ned. Det angrer jeg ikke et sekund på. Han ba meg oppføre meg for alderen min og advarte meg mot å true han. Han har vel rett der, det er ikke lurt å true folk, men faen hva forventer han? Jeg skrev også at eksen min betyr ikke en dritt for meg lengre, og at jeg helt ærlig ga faen. For det gjorde jeg etter å ha lest den dritten der. 

 

Så tok jeg skjermdump av meldingene fra han og sendte dem til eksen, og fulgte opp meg en melding som var.. vel, alt annet enn trivelig. Jeg oppdaterte facebooken min til singel, og slettet henne som venn i rent sinne. Hun svarte kort tid etter å sa at hun ikke orket mer av det der, og at hun ikke hadde gjort en jævla dritt. Hun sendte så meldinger hun hadde utvekslet med eksen til han fuckern nevnt over her. Meldingene var mange og lange, men der kom det fram at de var enige om at han er en psykopat som lyver. Han hadde visst sagt til dama si at han hadde hatt sex med min eks. Hæ?? Hvorfor skulle han sende meg denne dritten og ikke snakke sant? Hva kan han tjene på det? Mulig han var interessert i eksen min, og ville at hun skulle bli singel? Han var visst blitt dumpa av dama si når han skrev dette til meg, men han går jo likevel i klassen til eksen min. Er rimelig sikker på at hun hater han nå, så det kan ikke være noe kult. 

 

Men etter å ha lest disse meldingene dem imellom, så angrer jeg skikkelig på den meldingen jeg sendte, og at jeg slettet henne fra facebook. Jeg har dritdårlig samvittighet, jeg er jo tross alt glad i jente selv om vi ikke er sammen lengre. 6 år liksom. OM han er så syk i hodet at han faktisk lyver, så vil jeg fortsatt være venner med henne. 

 

Hva tror dere, kan han faktisk ha løyet om dette, eller er det eksen min som lyver til meg? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro lengre. 


Anonymous poster hash: ed875...154



Anonymous poster hash: ed875...154
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :) Leste hele greia, jeg. Kan ikke si å ha gått igjennom noe like ille som det din situasjon kan oppfattes som, men har for et par måneder siden opplevd et brudd som i ettertid har vært preget av mye sjalusi og skuffelse. Det jeg tenker er to følgende ting:

 

1: Gi litt faen (må innrømme at jeg ikke er heeelt kjent med hva som er tillatt av språkbruk her inne, så mod må gjerne kjefte på meg om jeg er for drøy). Jeg vet at det er vanskelig, og du kommer ikke til å klare det helt heller. Ikke med det første iallfall. Det jeg sikter til er at om dette stemmer, så er hun ikke verdt deg og tiden din uansett. 6 år er lang tid, og det er forferdelig å tenke på. Men uansett, du har sluppet flere år med noe falskt og du kan nå finne deg noe virkelig ekte og ei som er mer ment for deg, ei som aldri kommer til å forlate deg og omvendt. 

 

2: Du må rett og slett ta et valg. Skal du stole på en du ikke kjenner, eller skal du stole på ei du har vært i et forhold med i 6 år og er utrolig glad i? Om det er slutt, hva har hun å vinne på å lyve for deg?

Hadde dere vært sammen kunne hun løyet for å beholde forholdet, men nå.. Hun har ikke så mye mer å vinne på det enn det han eventuelt har tenker jeg da..

 

 

Hold gjerne tråden oppdatert, det hjelper å få utblåsning i forskjellige kanaler :)

 

 

Edit: Vil også legge til at de meldingene mellom eksen din og eksen hans taler til eksen din sin fordel. Det er så lett å glemme og overse alle de "positive" tegnene når det er et negativt ett til stede. 

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Hei! :) Leste hele greia, jeg. Kan ikke si å ha gått igjennom noe like ille som det din situasjon kan oppfattes som, men har for et par måneder siden opplevd et brudd som i ettertid har vært preget av mye sjalusi og skuffelse. Det jeg tenker er to følgende ting:

 

1: Gi litt faen (må innrømme at jeg ikke er heeelt kjent med hva som er tillatt av språkbruk her inne, så mod må gjerne kjefte på meg om jeg er for drøy). Jeg vet at det er vanskelig, og du kommer ikke til å klare det helt heller. Ikke med det første iallfall. Det jeg sikter til er at om dette stemmer, så er hun ikke verdt deg og tiden din uansett. 6 år er lang tid, og det er forferdelig å tenke på. Men uansett, du har sluppet flere år med noe falskt og du kan nå finne deg noe virkelig ekte og ei som er mer ment for deg, ei som aldri kommer til å forlate deg og omvendt. 

 

2: Du må rett og slett ta et valg. Skal du stole på en du ikke kjenner, eller skal du stole på ei du har vært i et forhold med i 6 år og er utrolig glad i? Om det er slutt, hva har hun å vinne på å lyve for deg?

Hadde dere vært sammen kunne hun løyet for å beholde forholdet, men nå.. Hun har ikke så mye mer å vinne på det enn det han eventuelt har tenker jeg da..

 

 

Hold gjerne tråden oppdatert, det hjelper å få utblåsning i forskjellige kanaler :)

 

Takk for et godt svar :) 

 

1. Nå er det faktisk slik at jeg gir faen, i grunn. Det føles godt å kunne å si det :) Men det som gnager litt er om han fyren her faktisk snakker sant. Isåfall fortjente jeg å få den utblåsninga i meldinga jeg sendte. Og hvis han snakker sant, hvordan i alle dager kunne hun gjøre noe slikt mot meg? En annen ting jeg tenker på er at han har skrevet til meg flere ganger, de første meldingene var tross alt fra februar måned. Hadde det vært bare en gang, hadde det vært lettere å avfeie det som rein bullshit, føler jeg. 

Jeg tenker også i de baner som du sier her. Det hadde nok neppe vart i 6 år til, vi har for forskjellige prioriteringer i livet. Hun vil f.eks aldri ha barn - det har jeg innsett etter at det ble slutt, jeg vil ha barn en dag. 

 

2. Meget gode poenger du fronter her. Jeg tenker at hvis hun lyver, er det kanskje for å kunne opprettholde et vennskap, og for å ikke såre meg. Vi kommer fra samme plass, ei lita bygd, så vi er dømt til å møte på hverandre i sommer, rundt juletider osv. 

 

Uansett, fy faen for en jævla drittsekk nevnte fyr er! Om han lyver er han en psykopat, og om han snakker sant bare måtte han strø salt i såret! Jeg unner han virkelig ingenting godt, og angrer ikke på at jeg kanskje truet han ørlite grann. Det tror jeg de fleste gutter/menn ville følt en trang til i en slik situasjon. 

 

Anonymous poster hash: ed875...154

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om det han skriver er sant eller ikke, eksen din ville svart at det ikke var sant uansett. 

 

Så over til neste punkt, vennskap i ettertid. I de ALLER fleste tilfeller er dette en dårlig ide før du har komt ordentlig over henne, dvs for din del, sikkert 1-2 år. Altså, dere var sammen lenge. Så om du har hatt en eller annen slags utblåsning eller ei spiller ingen rolle, når et vennskap er mulig så er alt sånt glemt uansett. Din utblåsning er uansett mye mindre ille enn hennes "tar ikke telefonen på 2 uker til kjæresten sin gjennom 6 år". Altså, greit, hun hadde mye og tenke på... men etter noe slikt er en beklagelse uansett på sin plass. 

 

Ta det helt pære, ikke ta noe mer kontakt, vær singel, la det gå tid..... det er alltid det beste etter et brudd.... ikke prøv å nøst opp i sannheter og usannheter, et brudd er alltid kjipt uansett og spekulering i grunn og hendelser er ingen vits uansett hvilke svar du får.....



Anonymous poster hash: 70efc...9ac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Spiller ingen rolle om det han skriver er sant eller ikke, eksen din ville svart at det ikke var sant uansett. 

 

Så over til neste punkt, vennskap i ettertid. I de ALLER fleste tilfeller er dette en dårlig ide før du har komt ordentlig over henne, dvs for din del, sikkert 1-2 år. Altså, dere var sammen lenge. Så om du har hatt en eller annen slags utblåsning eller ei spiller ingen rolle, når et vennskap er mulig så er alt sånt glemt uansett. Din utblåsning er uansett mye mindre ille enn hennes "tar ikke telefonen på 2 uker til kjæresten sin gjennom 6 år". Altså, greit, hun hadde mye og tenke på... men etter noe slikt er en beklagelse uansett på sin plass. 

 

Ta det helt pære, ikke ta noe mer kontakt, vær singel, la det gå tid..... det er alltid det beste etter et brudd.... ikke prøv å nøst opp i sannheter og usannheter, et brudd er alltid kjipt uansett og spekulering i grunn og hendelser er ingen vits uansett hvilke svar du får.....

 

Anonymous poster hash: 70efc...9ac

 

 

Takk, trengte å høre den der :) Når det gjelder selve bruddet i seg selv, så føler jeg at ting går veldig bra i grunn. Jeg hadde sett for meg at når dagen kom, så skulle jeg være skikkelig bitter og lei meg, men foreløpig så føles ting jævla bra :D Det hjelper selvfølgelig på at vi har bodd fra hverandre ett år, og ikke sett så mye til hverandre iløpet av den tiden. 

 

Anonymous poster hash: ed875...154

Lenke til kommentar

 

Spiller ingen rolle om det han skriver er sant eller ikke, eksen din ville svart at det ikke var sant uansett. 

 

Så over til neste punkt, vennskap i ettertid. I de ALLER fleste tilfeller er dette en dårlig ide før du har komt ordentlig over henne, dvs for din del, sikkert 1-2 år. Altså, dere var sammen lenge. Så om du har hatt en eller annen slags utblåsning eller ei spiller ingen rolle, når et vennskap er mulig så er alt sånt glemt uansett. Din utblåsning er uansett mye mindre ille enn hennes "tar ikke telefonen på 2 uker til kjæresten sin gjennom 6 år". Altså, greit, hun hadde mye og tenke på... men etter noe slikt er en beklagelse uansett på sin plass. 

 

Ta det helt pære, ikke ta noe mer kontakt, vær singel, la det gå tid..... det er alltid det beste etter et brudd.... ikke prøv å nøst opp i sannheter og usannheter, et brudd er alltid kjipt uansett og spekulering i grunn og hendelser er ingen vits uansett hvilke svar du får.....

 

Anonymous poster hash: 70efc...9ac

 

 

 

Spiller ingen rolle om det han skriver er sant eller ikke, eksen din ville svart at det ikke var sant uansett. 

 

Så over til neste punkt, vennskap i ettertid. I de ALLER fleste tilfeller er dette en dårlig ide før du har komt ordentlig over henne, dvs for din del, sikkert 1-2 år. Altså, dere var sammen lenge. Så om du har hatt en eller annen slags utblåsning eller ei spiller ingen rolle, når et vennskap er mulig så er alt sånt glemt uansett. Din utblåsning er uansett mye mindre ille enn hennes "tar ikke telefonen på 2 uker til kjæresten sin gjennom 6 år". Altså, greit, hun hadde mye og tenke på... men etter noe slikt er en beklagelse uansett på sin plass. 

 

Ta det helt pære, ikke ta noe mer kontakt, vær singel, la det gå tid..... det er alltid det beste etter et brudd.... ikke prøv å nøst opp i sannheter og usannheter, et brudd er alltid kjipt uansett og spekulering i grunn og hendelser er ingen vits uansett hvilke svar du får.....

 

Anonymous poster hash: 70efc...9ac

 

Haha nu är jag inloggad. Förstår inte mycket av detta språk, men "eksen din", måste vara "ditt ex", Tycker norska verkar vara ett väldigt fint språk, men jag förstår inte så mycket. Jag borde väl ha loggat in på en dansk sajt då danska i alla fall i skrift är närmare svenska.

Lenke til kommentar

TS.. du har det mye bedre med hele den greia ut av livet ditt. La alt kjøle seg ned, kos deg i sommer, se på andre jenter, og som de andre sier her gi litt faen. Det kommer du langt med :)

 

Ja, jeg tenker det samme. Bare ta det kuli nå framover og nyte livet :) 

Ikke for å virke cocky eller noe, men jeg har i de siste par dagene fått noen Tinder-matcher som jeg mener er way out of my league. Det er jo selvfølgelig veldig gøy, en liten confidence boost skader ikke :D Men så var det dette med "sjekking" da.. frykter at jeg er mildt sagt rusten på området etter over et halvt tiår av markedet, hehe.. om man skulle klikke godt med noen nå, er jeg jævla redd for å forelske meg og ramle på trynet rett inn i et nytt forhold. 

 

Jeg skulle så gjerne ha vært en player, hører de sier det som funker best er å bare være direkte, men jeg får meg ikke til å være det :p

 

Anonymous poster hash: ed875...154

Lenke til kommentar

 

TS.. du har det mye bedre med hele den greia ut av livet ditt. La alt kjøle seg ned, kos deg i sommer, se på andre jenter, og som de andre sier her gi litt faen. Det kommer du langt med :)

 

Ja, jeg tenker det samme. Bare ta det kuli nå framover og nyte livet :)

Ikke for å virke cocky eller noe, men jeg har i de siste par dagene fått noen Tinder-matcher som jeg mener er way out of my league. Det er jo selvfølgelig veldig gøy, en liten confidence boost skader ikke :D Men så var det dette med "sjekking" da.. frykter at jeg er mildt sagt rusten på området etter over et halvt tiår av markedet, hehe.. om man skulle klikke godt med noen nå, er jeg jævla redd for å forelske meg og ramle på trynet rett inn i et nytt forhold. 

 

Jeg skulle så gjerne ha vært en player, hører de sier det som funker best er å bare være direkte, men jeg får meg ikke til å være det :p

 

Anonymous poster hash: ed875...154

 

Vær glad for at du ikke er en player, det er så ut. Men det å være veldig direkte kan funke på kvinnfolk, bare så det er sagt, men det er forskjell mellom å stråle selvsikkerhet og det å ose desperasjon, hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Det er mange flotte jenter der ute, kan ikke se noen grunn til hvorfor du ikke skulle kunne finne frem noen av dem :)

Lenke til kommentar

Selvsagt, hehe. Jeg vil ikke si at jeg er desperat. Problemet mitt er at de damene jeg har vært sammen med før, det er dem som har sjekka meg opp. Kan vel ikke valse gjennom livet og håpe at det blir tilfelle ved hver anledning!

 

Nå hørtes jo dette også jævla cocky ut, men tro meg; jeg er en ydmyk fyr. 

 

Du som er jente, hva trigger interessen din når du møter en gutt? Har du noen tips til en nysingel kar? ;)



Anonymous poster hash: ed875...154
Lenke til kommentar

 

Selvsagt, hehe. Jeg vil ikke si at jeg er desperat. Problemet mitt er at de damene jeg har vært sammen med før, det er dem som har sjekka meg opp. Kan vel ikke valse gjennom livet og håpe at det blir tilfelle ved hver anledning!

 

Nå hørtes jo dette også jævla cocky ut, men tro meg; jeg er en ydmyk fyr. 

 

Du som er jente, hva trigger interessen din når du møter en gutt? Har du noen tips til en nysingel kar? ;)

 

Anonymous poster hash: ed875...154

 

Vær frampå, vær klar på hva du vil og kjør hardt på :p Funket for typen min :p

Lenke til kommentar

må bare nesten henge meg på "gi faen" skrikekoret... Det er ikke tull heller, det gjør livet enklere å gi f***, være likegyldig.

Synd at det skal være sånn, men jeg synes faktisk at det er sånn, fra egen livserfaring.

Du får lite igjen for å være engasjert i folk, særlig nære relasjoner :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

må bare nesten henge meg på "gi faen" skrikekoret... Det er ikke tull heller, det gjør livet enklere å gi f***, være likegyldig.

Synd at det skal være sånn, men jeg synes faktisk at det er sånn, fra egen livserfaring.

Du får lite igjen for å være engasjert i folk, særlig nære relasjoner :(

 

Nå er jo det din tolkning av det som ble sagt. Det er ikke blitt uttrykt at det er den holdningen man burde ha til livet generelt. Min erfaring er at det er å engasjere seg som er det eneste som gir livet mening. Hedonisme, som jeg vil anta du bekjenner deg til, har en tendens til å krasje et sted mellom 30 og 40 åra, jmf. Kierkegaard. Da har man jo alternativer som å endre livsstil eller drikke vekk angsten. Veien til et lykkelig liv er det uansett ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trådstarter her.. må bumpe denne. 

Nå har eksen kommet hjem på sommerferie, og vi har truffet hverandre av og til, luftet hundene ilag og sånt. Har en veldig vennskapelig tone tross alt som har skjedd, og det er jo ganske kjekt. 

 

Det komiske er, som jeg godter meg litt over, at hun angrer på at hun gjorde det slutt. Hun savner meg, innser hva hun har tapt osv. Hun sier hun håper at det kan ordne seg en gang i framtida, og at vi kan bli sammen igjen. Jeg sa at det isåfall må bli på sikt, og at vi er forskjellige.. jeg vil ha barn en dag, hun har aldri hatt lyst på barn. Så sa hun at hun hadde fortalt mora si at om hun noen gang skulle få barn, måtte det isåfall være mitt barn. Fineste komplimentet jeg har fått, tror jeg. 

 

Men, det viser seg at han fyren som jeg nevnte, som skrev ekle meldinger til meg på facebook (står i førstepost) ikke snakket helt usant.. faktisk så har hun ganske nylig gjennomgått en abort. 

Hun har kuttet all kontakt med han, og er ikke på talefot med han lengre. Hun sier hun får frysninger av tanken, og fatter ikke hva hun tenkte. Nå vil hun altså ha meg tilbake. Hun har forandret seg som person, og føler seg ikke lengre rastløs, som hun før gjorde. 

 

En del av meg sier "haha, fuck dette.. hun er ikke til å stole på". En annen del av meg lurer litt på om det er genuint, at hun faktisk har innsett at hun hadde det bra med meg. Kan noe slikt tilgis? 



Anonymous poster hash: ed875...154
Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg eller andre å fortelle deg hva du burde gjøre i en slik situasjon. Jeg personlig kunne aldri tatt henne tilbake, rett og slett på grunn av fortiden og ting som har blitt gjort og sagt. Den beste indikatoren på hva som venter i fremtiden er jo fortiden deres.. MEN, det betyr ikke at du ikke klarer det. Spørsmålet er hva vil DU?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant det du sier.. jeg vet sannelig ikke. Jeg er jo fortsatt glad i henne, og ville vel ha løyet om jeg hadde sagt at jeg ikke savner henne også litt. 

Men per nå, så føles det faktisk veldig godt å være singel :) Får se hva som skjer i framtiden.. Hun sa jo også at om vi skulle bli sammen igjen, så måtte vi starte helt på nytt, og slå en strek over fortiden og ting som har skjedd. Spørs om det går, da.



Anonymous poster hash: ed875...154
Lenke til kommentar

 

En del av meg sier "haha, fuck dette.. hun er ikke til å stole på". En annen del av meg lurer litt på om det er genuint, at hun faktisk har innsett at hun hadde det bra med meg. Kan noe slikt tilgis? 

 

Anonymous poster hash: ed875...154

 

Mulig at hun har innsett at hun hadde det bra med deg, men det betyr ikke at hun har forandret seg og at hun ikke vil gjøre like dumme ting igjen. Det kalles anger.  Og det å slå en strek over fortiden er fint i teorien, men i praksis så klarer ikke begge partene å glemme det helt. Har den ene vært utro så er man mye mer mistenkelig enn om det aldri hadde skjedd noe tidligere. Små ubetydeligheter kan bli store krangler grunnet sjalusi. 

 

Jeg hadde aldri tatt henne tilbake. Det er flere enn én person for alle der ute. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...