Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørreundersøkelse Bachelor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, hvis du søker opp sivilstand så er ikke "i et forhold" vanlig. Men jeg valgte likevel å ta det med da jeg selv ville ha med de som ikke nødvendigvis er singel eller samboer, men kun i et forhold. 

Hva med de som er i to eller flere forhold?  :D

 

Egentlig er grei undersøkelse. Den beste jeg har sett så langt her på forumet. Ofte stopper det opp i løpet av de første punktene fordi ingen av kategoriene passer. Spørsmålene var også lette å forstå. 

Lenke til kommentar

Jeg har svart. Selv om det sikkert er for sent å endre undersøkelsen nå, har jeg et par kommentarer.

 

Alder: Istedenfor å be folk velge et tidsintervall på 10 år, er det bedre å be respondenten taste inn sin nøyaktige alder. Du vet jo ikke i hvilken alder folk eventuelt endrer holdningene sine eller hvilke aldersgrupper som er naturlige å dele respondentene dine inn i før du har samlet inn datamaterialet ditt. Slik det er nå, forsvinner interessant og kanskje viktig informasjon knyttet til alder. Nå utelukker du også de respondentene som er under 18 år, og de er jo en viktig målgruppe i klesbransjen.

 

Inntekt: Noe av det samme gjelder her. På det punktet er det ikke naturlig å be respondenten taste inn sin nøyaktige inntekt, men det kan være hensiktsmessig å dele svarene inn i mindre intervaller, i hvert fall i bunnen av skalaen.

 

Bosted: Jeg er litt usikker på hvor skillet mellom en storby og en by går. Jeg bor i Bergen, som kanskje kan regnes som en storby etter norsk målestokk, men vil kalles en by andre steder. Det kan altså være lurt med en presisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...