Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oppføre seg på date


Anbefalte innlegg

Gjør det du føler for, ikke tenk på om det blir kleint eller ikke. Har du lyst til å ha henne i armkroken så spør du henne bare om hun ikke vil komme og sitte hos deg. Er du den litt mer ertete typen så spør du om hun har tenkt til å sitte så langt unna hele kvelden (med et glimt i øyet). I verste fall så drar hun etter daten og så ser du henne aldri igjen. Det er vel ingen som avviser noen på tredje date fordi man er sjenert eller man synes det er for tidlig å sitte i armkroken. I såfall hadde jeg revurdert hele dama.. Vil hun ikke sitte med deg så er det rett og slett fordi hun ikke er interessert i deg som mer enn en venn, noe som i så måte er ganske snodig siden hun har takket ja til date nr 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uavhengig av jeg får et kyss eller ei, så vil vel å se en film hvor en sitter hver for seg bety at det kun er vennskap. Sinnsykt kleint. Er muligheten der, vil jeg prøve, men som du sier må en se det an. Det enkleste under filmen vil vel være å sette seg litt tett med henne og si "kom her bort da" eller noe. Eller bare smyge armen på sofaen og rundt henne?

 

Fyll sofaen med så mange puter at dere må sitte inntil hverandre for å få plass.

 

Og i lys av mediebildet de siste ukene må du huske å få skriftlig samtykke før hun gjør noe i nærheten av å sove over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med "hvorre" som skriver at du må fort ut av vennesonen. Det er kjempeviktig! Det blir så utrolig mye verre hvis man venter. Jeg datet en fyr for noen år siden hvor vi ikke kysset før femte daten. Vi var unge og litt forsiktige begge to, og for hver nye date uten å ha kysset så blir terskelen for å kysse så mye høyere. Det blir etter hvert en veldig stor greie og bare kleint. 

 

Middagsdate er veldig hyggelig! Du kan tøyse og tulle med henne når dere lager mat, og du bør prøve å ta på henne under matlagingen slik at den første barrieren er brutt før dere setter dere i sofaen for å se film. Du kan for eksempel ta henne på skulderen når du tøyser med hun eller du kan ta henne nederst på korsryggen/i livet og geleide henne bort hvis du for eksempel skal ha noe i skuffen og hun står i veien. Særlig den siste med å ta på korsryggen er noe mange jenter liker og er en ganske uskyldig med likevel flørtete handling. Jeg synes det blir MYE mer avslappende og lettere med nærhet i sofaen når man allerede har tatt litt på hverandre under matlagingen. 

 

Som en jente som fortsatt er litt forsiktig i starten med nye gutter så synes at det kan være ganske skummelt å ta initiativ når man sitter i sofaen, men jeg har jo som regel veldig lyst. Så hvis hun ikke smyger bort til deg så må du ikke tenke at hun ikke har lyst, mest sannsynlig tør hun bare ikke:) Hvis vi ikke har hatt noe fysisk kontakt før så foretrekker jeg at fyren smiler og spør om jeg "ikke kan komme bort til han"eller noe i den duren. Hvis vi har tatt litt på hverandre og det er en leken og avslappet tone så synes jeg at en arm som bare smyger seg over er fint. Og blir det god stemning så kan du jo kysse henne når hun ligger i armkroken din. Hvis ikke det skjer, så ville jeg anbefalt å kysset henne når hun drar. 

Takk for meget utfyllende og bra svar fra en jentes perspektiv! Settes pris på :)

Lenke til kommentar

Virker som bra råd som skrives, sier meg enig med de fleste :) MEN, bare for å få litt dårlig humor her så kan du jo lese denne;

 

:ph34r:                                                                                                                                                           :ph34r:

the-glory-of-anonymity-7957.jpg

:ph34r:                                                                                                                                                            :ph34r:

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3 date i dag hjemme! Fikk ikke like mye fysisk kontakt, men fikk slengt en arm rundt henne under filmen - men en skikkelig armkrok ble det ikke. Hadde det veldig hyggelig og kjemien blir bedre og bedre. Avsluttet med et kyss, noe som jeg føler var det viktigste med kvelden. Meget glad!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk melding i dag tidlig om at hun ikke var i form og ikke kan være med på bowlingen i kveld. Håper dette stemmer. 

Var jo hun som foreslo sted og aktivitet og når vi skulle møtes senest i går. Sendte melding om at hun må gi beskjed om hun er bedre i morgen. Den meldingen er sett for 3 timer siden og ikke svart på...langt nede nå. Vi kyssa sist, hun sendte melding om at hun hadde en gøy kveld og vi hadde det kjempe hyggelig sett fra min side. 

 

Å kjøre 24 km på tredje, ha det hyggelig (armkrok), lage mat og se film samt avslutte med et kyss er da ikke et tegn på at hun ikke er keen mer!? Hun sendte som sagt også melding senere på kvelden om at hun hadde det kjekt.

Skjønner ikke en dritt jeg. Og avlyse på samme dag.. det bør være sykdom, viss ikke er det sykt dårlig gjort.

Endret av Bergesen
Lenke til kommentar

Har fått snakka med henne. Hun sier at hun føler seg bedre, men ikke har tid hele neste uke pga jobb, selskap og eksamenslesing.. Hvis hun virkelig vil møte meg så hadde hun tatt seg tid. Det er jeg sikker på.

Hva bør jeg si nå? Noe som "Hvis du ikke er interresert så setter jeg pris på at du sier det, viss ikke så finner vi på noe uken etter :)"

Eller? 

 

Trenger svar plis!

Lenke til kommentar

... sykt dårlig gjort. Artig ordspill.

 

Det er mulig at hun faktisk har lite tid. Som du sier, kunne hun sikkert presset deg inn, men hvis ikke dere har dårlig tid, er det i hennes øyne kanskje greit å la det vente. Da trenger hun ikke å ha dårlig samvittighet for at andre viktige ting må vente og kan lettere slappe av og ha det hyggelig.

 

Eller kanskje hun var interessert tidligere, men har ombestemt seg nå. Hvem vet hvordan kvinnfolk tenker.

 

Du trenger ikke å dramatisere ved å be henne ta et standpunkt. Du kan fint svare at det er greit at hun er opptatt i noen dager og avvente situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter meldingen hun sendte så skrev jeg at sender en sms en gang i uka (ang date). Fikk da svaret "Flott! :) ". Enten er hun tidenes jekla luremus, men skjønner ikke hvorfor hun skal skrive det og ikke mene det. Jeg hadde hvertfall fått dårlig samvittighet om jeg hadde gjort det samme. 

Lenke til kommentar

Slutt og analyser så mye. Du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste nå, for det er tydelig at du styrer tolkingen din i en negativ retning.

De fleste av oss har vært i samme situasjon minst en gang, så jeg vet det kan oppleves som skikkelig dritt når du virkelig liker jenta, men jo mer negativ du blir jo mer vil det smitte over på relasjonen mellom dere. Syns derfor du burde unngå ord som "luremus" både her og ellers ;)

 

Håper det ordner seg da, tydelig at du er veldig begeistra for denne jenta :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg spurt. Hun sa at eksamenslesing tok for mye tid og hun forslo å møtes etter eksamen en gang. Jeg spurte når hun var hjemme etter ferie og ekamen. 1 måned til.. :( Hun sa dog at hun hadde det gøy med meg. Får bare vente, ikke annet å gjøre da. Har tror på at hun er ærlig, bare kjipt at andre ting kommer i veien. Får leve med og ta kontakt i slutten av Juni da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...