Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Warships


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Har nå hatt feilmeldingen "The data obtained from the update service is incorrect." siden 21. juli. Support sa jeg bare måtte endre språk på spillet da det var et problem med den engelske versjonen, men det var ikke tilfelle hos meg. Til informasjon har jeg den nyeste versjonen av OS X El Capitan. Noen andre med samme problem?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

World of warships, blir bare bedre og bedre. Jeg elsker dette spillet. Faktisk spilte jeg det så mye at
det gikk ut over ledd i hendene. Derfor må jeg alltid ha et "alternativ" spill for å kunne avløse problemet
med hendene. Men det ble litt bedre da jeg gikk over til battleships,lol. Litt verre med cruisers da man må
bruke hendene flittig.

 

Hva synes dere om de britiske cruiserne? Jeg vet at de som er dårlige/ikke god hater skipene men har
man generell peiling på andre cruiser kan man også få til gode resultater på disse skipene. Bruk øyer for å holde deg
litt i skjul. Ha fokus primært på destroyers i starten. Kun engasjer deg mot battleships når du er

100% sikker på at de ikke har fokus på deg. Husk, en salve kan drepe deg fra disse. Det er ikke meningen
man ska ta en 1 vs 1 mot disse,lol.

 

Håper de britiske battleshipsene kommer snart.

Endret av tomkrist
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

World of warships, blir bare bedre og bedre. Jeg elsker dette spillet. Faktisk spilte jeg det så mye at

det gikk ut over ledd i hendene. Derfor må jeg alltid ha et "alternativ" spill for å kunne avløse problemet

med hendene. Men det ble litt bedre da jeg gikk over til battleships,lol. Litt verre med cruisers da man må

bruke hendene flittig.

 

Hva synes dere om de britiske cruiserne? Jeg vet at de som er dårlige/ikke god hater skipene men har

man generell peiling på andre cruiser kan man også få til gode resultater på disse skipene. Bruk øyer for å holde deg

litt i skjul. Ha fokus primært på destroyers i starten. Kun engasjer deg mot battleships når du er

100% sikker på at de ikke har fokus på deg. Husk, en salve kan drepe deg fra disse. Det er ikke meningen

man ska ta en 1 vs 1 mot disse,lol.

 

Håper de britiske battleshipsene kommer snart.

 

Free XPa meg til Emerald som jeg spilte noen games i, men den var så gjennom jævlig at jeg måtte ta ta en tier til. Leander synes jeg er ganske morsom, men det går fra bra til utrolig dårlige runder. Gleder meg dog til Fiji som jeg leser mye bra om. Har også Belfast som premium og den er bare fantastisk!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Går brillefint å laste ned. Spillet er kanonbra og blir bedre og bedre med tiden. ENDELIG et spill som ikke bare går ut på å løpe rundt som en krakylsk høne, spawne en million ganger og plaffe rundt seg som gale matias med 12 redbull innabors. Ja jeg hater BF4, CS og all den møkka der.

Her må man faktisk bruke hodet litt å tenke strategisk fremover. Bygge sitt skip, finne en tier man passer i og spesialisere en kaptein optimalt til skipet man bruker. Klassene utfyller hverandre også godt og samarbeid er alfa og omega for å vinne.

 

TERNINGSKAST 6

Lenke til kommentar

Koser meg også med dette spillet. Moro med store slagskip som bruker mange hundre meter og flere sekunder på å stoppe og svinge. Selv om tempoet ofte er lavt, så krever det planlegging for å posisjonere seg riktig for å kunne skyte på et mål og samtidig skjule deg slik at andre fiender ikke kan treffe deg. Det at det er forskjellige klasser gjør at du må spille på forskjellige måter for å oppnå resultatet du ønsker.

 

Om noen skulle ønske å spille i division sammen, så er det bare å søke meg opp i spillet og legge meg til under "my contacts". Går under samme navn der som på forumet her, Zlinga.

 

Jeg tror jeg er en rett over middels god spiller som har litt over 900 kamper og har skip opp til tier 8. Spiller ingen rolle om du er en veteran i spillet, eller er en ganske fersk spiller. Er du fersk, kan det kanskje hende jeg kan lære bort en ting eller to (ingen garanti).

 

Mine stats for de som skulle ønske å se det (eller søke opp seg selv):

https://worldofwarships.eu/en/community/accounts/511217552-Zlinga/!/pvp/overview/

https://eu.warships.today/player/511217552/Zlinga

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koser meg også med dette spillet. Moro med store slagskip som bruker mange hundre meter og flere sekunder på å stoppe og svinge. Selv om tempoet ofte er lavt, så krever det planlegging for å posisjonere seg riktig for å kunne skyte på et mål og samtidig skjule deg slik at andre fiender ikke kan treffe deg. Det at det er forskjellige klasser gjør at du må spille på forskjellige måter for å oppnå resultatet du ønsker.

Du beskrev det sånn ca en million ganger bedre enn meg. Trivelig å se flere koser seg med dette spillet, som jeg føler er mer på sjakk nivå enn hordene av first person games.

 

Strategi og bruk av terreng er kritisk i dette spillet når du kommer opp i en sterkere tier klasse. Samhandling mellom ulike klasser, Slagskip, Kryssere og Destroyere er også helt essensielt for å lykkes.

 

Jeg er allerede i en fantastisk divisjon, men legg gjerne til Zlinga om dere ønsker å lære mer.

 

Og et lite tips til slutt. Tier X er ikke alt. Du vil fremdeles kose deg med dine favorittskip i alle tierklasser. Tier X er faktisk bortimot de kjedeligste matchene jeg spiller.

 

Noen youtube linker rundt brukere som bidrar i WOWS samfunnet,  for de som vil se litt før de bestemmer seg:

 

jingles

flamuu (in my eyes the best wows player)

Ichasegaming

Notser

Aerron

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 3500 matcher i spillet og vært med siden CBT men sliter litt med motivasjonen om dagen. Mye rundt hvordan WG behandler spillerne, hvor oppdateringene drar spillet og metaen særlig i høyere tiers som trekker litt moroa ut av spillet for meg. Men for all del koser meg fortsatt med spillet fra tid til annen, er bare ikke like hardcore lenger, men det er kanskje bra :D

Lenke til kommentar

Se og lær av disse spillerne. De besitter enorm kunnskap rundt spillet! Og når du lærer deg teknikkene rundt skipene, vet du hva du skal gjøre i "bortimot" enhver situasjon.

Jingles ville jeg vært skeptisk til å lytte til. Han har stort sett sluttet å spille selv,både WoT og WoWs, og kommenterer kun videoopptak andre har sendt inn.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Se og lær av disse spillerne. De besitter enorm kunnskap rundt spillet! Og når du lærer deg teknikkene rundt skipene, vet du hva du skal gjøre i "bortimot" enhver situasjon.

Jingles ville jeg vært skeptisk til å lytte til. Han har stort sett sluttet å spille selv,både WoT og WoWs, og kommenterer kun videoopptak andre har sendt inn.

 

Du har litt rett der. Jingels er vel mer å regne for en entertainer nå om dagen.

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 3500 matcher i spillet og vært med siden CBT men sliter litt med motivasjonen om dagen. Mye rundt hvordan WG behandler spillerne, hvor oppdateringene drar spillet og metaen særlig i høyere tiers som trekker litt moroa ut av spillet for meg. Men for all del koser meg fortsatt med spillet fra tid til annen, er bare ikke like hardcore lenger, men det er kanskje bra :D

Hva tenker du på spesielt når du nevner "behandler spillerne"?

 

Tier X har jo blitt litt bedre kostnadsmessig?  De gikk for øvrig på ei lita bløme med tyske dd's, men ellers synes jeg WG har gjort en god jobb. Husk WG intensjon er alltid å gjøre mest mulig penger på spillet, selv om det er mulig å spille det uten å bruke ei krone.

 

Feks Santa Crates som startet før jul visste jeg var en lurekampanje. Var om å gjøre å gi youtuberne mye krutt for pengene i begynnelsen , så alle trodde dette var vidunderpakker. Heldigvis kjøpte jeg selv i riktig øyeblikk, dvs før jul, før de nerfa sjansene deluxe til å få noe annet enn camos.

 

Selv endte jeg opp med en Kutuzov, Sims, Blyskawica. Anshan og Warspite. Ingen Nikolai, men men den ble vel kun gitt direkte til youtuberne.

Lenke til kommentar

 Jeg tenker på det med at de kun har fokus på å blø oss for penger, på hvordan de alltid gir EU dårligere dealer og events. Man har ingen særlig belønning for å legge mye tid og penger i spillet og når man har spilt lenge nok så begynner man å kjenne seg som man bare kaster bort tid for man får så lite tilbake.

 

 Jeg tenker på balansering av MM som ikke er bra og passivt dårlig spill uten samhandling og taktikk når jeg snakker om meta rundt spillet. Ikke noen CVer masse gung ho DDer og campende BBer kan gjøre at noen matcher bare er totalt bortkastet tid å prøve å spille.

 

 Nå høres det sikkert ut som jeg hater spillet, og det gjør jeg absolutt ikke. Koser meg masse med spillet enda og synes det er veldig bra, det er vel bare slik at når man har lagt ned nok timer i noe så begynner man å se sprekkene bedre enn man gjorde.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 Jeg tenker på det med at de kun har fokus på å blø oss for penger, på hvordan de alltid gir EU dårligere dealer og events. Man har ingen særlig belønning for å legge mye tid og penger i spillet og når man har spilt lenge nok så begynner man å kjenne seg som man bare kaster bort tid for man får så lite tilbake.

 

 Jeg tenker på balansering av MM som ikke er bra og passivt dårlig spill uten samhandling og taktikk når jeg snakker om meta rundt spillet. Ikke noen CVer masse gung ho DDer og campende BBer kan gjøre at noen matcher bare er totalt bortkastet tid å prøve å spille.

 

 Nå høres det sikkert ut som jeg hater spillet, og det gjør jeg absolutt ikke. Koser meg masse med spillet enda og synes det er veldig bra, det er vel bare slik at når man har lagt ned nok timer i noe så begynner man å se sprekkene bedre enn man gjorde.

Kjenner meg igjen i mye av det du sier, Dredg.

Har lagt spillet litt på hylla i påvente av at coop'en skal videreutvikles (er jo bare en training ground i dag). Men jeg så en tier 8 kamp mellom to klaner i helga. Der var det taktiske nivået veldig høyt, og samhandlinga veldig bra. Det gir jo håp.

Men random battles vil alltid være random, uansett spill. Vurderer derfor å prøve ranked battles.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 Jeg tenker på det med at de kun har fokus på å blø oss for penger, på hvordan de alltid gir EU dårligere dealer og events. Man har ingen særlig belønning for å legge mye tid og penger i spillet og når man har spilt lenge nok så begynner man å kjenne seg som man bare kaster bort tid for man får så lite tilbake.

 

 Jeg tenker på balansering av MM som ikke er bra og passivt dårlig spill uten samhandling og taktikk når jeg snakker om meta rundt spillet. Ikke noen CVer masse gung ho DDer og campende BBer kan gjøre at noen matcher bare er totalt bortkastet tid å prøve å spille.

 

 Nå høres det sikkert ut som jeg hater spillet, og det gjør jeg absolutt ikke. Koser meg masse med spillet enda og synes det er veldig bra, det er vel bare slik at når man har lagt ned nok timer i noe så begynner man å se sprekkene bedre enn man gjorde.

Kjenner meg igjen i mye av det du sier, Dredg.

Har lagt spillet litt på hylla i påvente av at coop'en skal videreutvikles (er jo bare en training ground i dag). Men jeg så en tier 8 kamp mellom to klaner i helga. Der var det taktiske nivået veldig høyt, og samhandlinga veldig bra. Det gir jo håp.

Men random battles vil alltid være random, uansett spill. Vurderer derfor å prøve ranked battles.

 

Ranked er å anbefale, men det er ikke så ofte det er lenger. 

Sesong 6 starter i morgen så bare å hive seg med.

 

Kjøpte Belfast tidligere i uken, bra skip men har sine svakheter. Tar for eksempel ekstremt lang tid å fra 15knop til 0knop, noe som kan gjøre at man lett kommer i trøbbel om man ikke passer på mtp smoke.

 

Spiller stort sett bare alene, kun spilt én kamp i divisjon, men er det noen norske claner eller noe? Hadde vært artig å spilt med andre så man kan utnytte fordelene til de forskjellige skipene bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...