Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan prute ved nybilkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett deg en realistisk maks pris før du går til forhandleren og hold deg til den.

Alt er mulig å prute på.

Man vet ikke hvor mye før man prøver.

Multimedia utstyr er latterlig overpriset hos merkeforhandlere det er ikke verdt en 10 del.

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

Det er veldig forskjellig fra forhandler til forhandler hva de er villige til å gi i avslg, selv innen det samme konsernet.

 

Er vel ikke så lett å få vinterdekk til lavere pris fra separate dekkforhandlere lenger heller, med tanke på at nye biler skal ha overvåkning av lufttrykket, men det er absolutt mulig. Originale felger er ofte ganske godt priset fra forhandleren.

 

Når jeg kjøpte ny VW Golf st.vogn (2014 mod) i 2013, så var det faktisk selve bilen de kunne gjøre mest med prisen på der jeg kjøpte den. Så fikk jeg tilslutt presset dem til å sende med bagasjeromsmatte og tak(laste)stativ.

Fikk ned prisen noe på de adaptive bi-xenon lysa m/led kjørelys, Navi/Radio, (det innfellbare) hengerfestet og bensinvarmeren, men det ble nesten bare symbolske nedjusteringer av prisene. Kom ned 2 - 3.000,- tilsammen. Mens derimot selve bilen fikk jeg tilslutt over 20.000,- i rabatt på, de skrev det litt av som en kombinasjon av et lanserings tilbud og at de ønsket flere st.vogner synlige ute på veien. Bestillte bilen under en uke etter at st.vognen ble lansert her i Norge.

Lenke til kommentar

Ekstrautstyret på Toyota er ihvertfall priset inkludert montering så der går det an å prute

De gir stort sett 20-30% rabatt ved kjøp av ny bil, på ekstrautstyret  (om ikke større rabatt, husker ikke helt..)

 

Må jo være overpriset når 4 dekk koster 30k, mens om en bruker ekstern forhandler så kan en få de samme dekka for 23k

Lenke til kommentar

Sist jeg så på nybil gjorde jeg noe så enkelt som å sende en mail til alle innenfor ca 2 timer kjøre som tilbydte bilen og spurte om pristilbud.
med utstyret jeg ønsket ifølge prislister lå bilen på ca 500k, de billigste klarte å få den ned i 420k, dette kostet meg en mail til de forskjellige(jeg sørget også for at alle så at alle hadde fått mailen.)

Lenke til kommentar

Ikke lett å prute på nybil.  De fleste har jo innbyttebil med i handelen og prutingsmonnet ligger i at man får en god pris på innbyttebilen...sammenlignet med hva man kunne oppnådd ved privatsalg.

Nå skriver jo Balli rett før deg at han fikk prutet ganske mye bare ved å sende noen mailer. Sjefen min klarte også å prute en nybil såpass mye ned at da han solgte den etter et år gikk han ca. i 0. Jeg har ikke spurt om eksakte summer, men på nybil litt opp i prisklasse koster det jo fort 50.000 å "vri om nøkkelen" (dette var bil til 5-600'). 

Lenke til kommentar

Det var iallfall ikke sant Før kronekursen ble dårlig. Man kunne få f.eks. Toyota Yaris HSD med alt av utstyr gråimport for samme pris som Toyota Yaris HSD minstepris hos merkeforhandler. Har dog et inntrykk av at marginene akkurat nå er lavere, men det kommer nok etterhvert tilpasninger til ny kronekurs.

Lenke til kommentar

De forskjellige bilmerkene har ulike policyer på dette. Noen har kunstig høye nybilpriser, og forsøker å fange kunder med høye rabatter (som mer eller mindre alle får), mens andre merker har i praksis nettopriser. VAG kjører litt over nettopriser, men det er ikke så mye å hente der. Man kan prute noe, men det er bedre å vente på kampanjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...