Gå til innhold

Trenger ny mobil, vil ha stock Android


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min Nexus 5 gikk i bakken i dag. Knust skjerm. Så blir vel en ny.

 

Jeg vil ha en mobil med stock/clean Android. Ikke noen Samsung- eller LG-menyer eller den slags. Nexus 6 mener jeg er både for stor og for dyr. Motorola Moto X ser bra ut, men har den fullstendig clean Android? Ingen egne tilpassinger? Og får den Android-oppdateringer like fort som Nexus-mobilene?

 

Det er flere mobiler som er fristende da de gir mye for pengene. Honor 6 for eksempel. Og Huawei-mobilene. Men som sagt, jeg vil ha ikke-tuklet-med-Androi, så det får ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jah, utvalget av mobiler med stock Android er sørgelig dårlig egentlig. Og jeg leser nå at Motorola oppdaterer Moto-telefonene til Lollipop i disse dager. Så da får ikke Moto Android-oppdateringer samtidig som Nexus da?

 

Og er Moto X2 en utgående modell? 3500 kr er kanskje litt mye for en slik telefon?

Lenke til kommentar

Moto X 2014 ville jeg vurdert i dette tilfellet. De er ikke pure Android, så dersom det er det viktigste.. så sitter du egentlig kun igjen med Nexus 5 og 6. 

 

De er ikke ren Android likevel? Trodde de var det jeg. Nexus 5 er omtrent utgått. Nexus 6 er alt for stor.

Lenke til kommentar

Siden trådstarter ikke sier han har noe imot rooting, så bør det vel nevnes at (nesten) alle modeller kan fås med "clean" Android med litt innsats.

 

Jo, men da mister man vel garantien? Og vil det fungere bra? Og vil man få Android-oppdateringer samtidig som Nexus? Eller blir dette litt som en piratversjon av Windows? Om du skjønner? Liker ikke helt tanken på å tukle med en splitter ny telefon.

Lenke til kommentar

Garanti , nei du har egentlig ikke krav på det lengre.

Funke bra , det kan det gjøre litt avhengig av rom du velger og telefon du velger.

Android oppgraderinger. Nei du får ikke lengre OTA oppgraderinger og må håndtrere det sjøl.

 

 

Hvis du er som meg og ikke gidder å holde på med slikt "lengre" så anskaffer du en mobil og bruker versjonen den leveres med og vedlikeholdes med av produsenten.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med nerden, du blir vant til størrelsen. Jeg husker at jeg synes at galaxy S2 så ut som et stort monster når jeg kjøpte den for noen år siden. Men jeg ble fort vant til størrelsen. S2 ble etterhvert byttet ut til en mobil på 5" som igjen ble byttet ut med en nexus 6 som har en perfekt størrelse synes jeg. Den gamle 5" føles i dag liten i hånden min. S2 føles alt for liten, den som en gang var et stort monster.

 

I dag er det Lenovo som eier Motorola.

Lenke til kommentar

Konseptet med Motorola og pure Android lever videre selv med nye eiere.

Og lenovo selv adopterer det samme for sine enheter

The other bonus for the new range of Lenovo tablets is the decision to remove the Lenovo UI and go back to a stock Android build for all tablets updating to Android 5.0 and above – an approach they’ve picked up from their purchase of Motorola.

http://ausdroid.net/2015/04/03/lenovo-and-motorola-are-looking-at-a-great-2015-and-beyond/

 

Så det er sjanse for mere rene android tablets og telefoner på markedet etterhvert fra Lenovo også i tillegg til Motolola sine.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for tips alle sammen. Det ser ut til at forsikringsselskapene mine ikke kan hjelpe meg, så det blir en del penger hvis jeg skal kjøpe ny. Nexus 6 synes jeg er i dyreste laget. Moto X er jo noe billigere.

 

Men jeg ser at Moto X støtter bare 4G Cat 3. Opp til 100 Mbit/s. Nexus 5, som jeg har nå, støtter Cat 4. Men vil jeg merke noe særlig forskjell i hastigheten egentlig? 4G gjennom Chess støtter jo "bare" opp til 60 Mbit/s uansett. 4G+ gir jo høyere hastigheter da, men jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med det på en mobiltelefon til Facebook-surfing.

 

Men støtter Moto X alle 4G-frekvensene i Norge?

Lenke til kommentar

Takk for tips alle sammen. Det ser ut til at forsikringsselskapene mine ikke kan hjelpe meg, så det blir en del penger hvis jeg skal kjøpe ny. Nexus 6 synes jeg er i dyreste laget. Moto X er jo noe billigere.

 

Men jeg ser at Moto X støtter bare 4G Cat 3. Opp til 100 Mbit/s. Nexus 5, som jeg har nå, støtter Cat 4. Men vil jeg merke noe særlig forskjell i hastigheten egentlig? 4G gjennom Chess støtter jo "bare" opp til 60 Mbit/s uansett. 4G+ gir jo høyere hastigheter da, men jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med det på en mobiltelefon til Facebook-surfing.

 

Men støtter Moto X alle 4G-frekvensene i Norge?

http://cdon.no/elektronikk/motorola/motorola-moto-x-2nd-gen-lte-16gb-black-p32204459

Støtter alle 4G-frekvensene ja.

Lenke til kommentar

 

Takk for tips alle sammen. Det ser ut til at forsikringsselskapene mine ikke kan hjelpe meg, så det blir en del penger hvis jeg skal kjøpe ny. Nexus 6 synes jeg er i dyreste laget. Moto X er jo noe billigere.

 

Men jeg ser at Moto X støtter bare 4G Cat 3. Opp til 100 Mbit/s. Nexus 5, som jeg har nå, støtter Cat 4. Men vil jeg merke noe særlig forskjell i hastigheten egentlig? 4G gjennom Chess støtter jo "bare" opp til 60 Mbit/s uansett. 4G+ gir jo høyere hastigheter da, men jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med det på en mobiltelefon til Facebook-surfing.

 

Men støtter Moto X alle 4G-frekvensene i Norge?

http://cdon.no/elektronikk/motorola/motorola-moto-x-2nd-gen-lte-16gb-black-p32204459

Støtter alle 4G-frekvensene ja.

 

 

Men hva med hastigheten på 4G da? Vil jeg merke at det er høyere responstid eller noe sånt, siden det er cat 3? Vil en cat 6-mobil oppleves raskere i bruk? Eller er det bare det at Moto X ikke støtter 4G+? Ellers vil det oppleves likt?

Lenke til kommentar

 

 

Takk for tips alle sammen. Det ser ut til at forsikringsselskapene mine ikke kan hjelpe meg, så det blir en del penger hvis jeg skal kjøpe ny. Nexus 6 synes jeg er i dyreste laget. Moto X er jo noe billigere.

 

Men jeg ser at Moto X støtter bare 4G Cat 3. Opp til 100 Mbit/s. Nexus 5, som jeg har nå, støtter Cat 4. Men vil jeg merke noe særlig forskjell i hastigheten egentlig? 4G gjennom Chess støtter jo "bare" opp til 60 Mbit/s uansett. 4G+ gir jo høyere hastigheter da, men jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med det på en mobiltelefon til Facebook-surfing.

 

Men støtter Moto X alle 4G-frekvensene i Norge?

http://cdon.no/elektronikk/motorola/motorola-moto-x-2nd-gen-lte-16gb-black-p32204459

Støtter alle 4G-frekvensene ja.

 

 

Men hva med hastigheten på 4G da? Vil jeg merke at det er høyere responstid eller noe sånt, siden det er cat 3? Vil en cat 6-mobil oppleves raskere i bruk? Eller er det bare det at Moto X ikke støtter 4G+? Ellers vil det oppleves likt?

 

Den har cat 4, 150 mbit.. Det vil oppleves likt uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...