Gå til innhold

Might and magic bundle verd det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HoMM 2 er ganske artig hvis du har vært borti spill 3 (seriens suverene høydepunkt). Rimelig ubalansert, men sjarmerende. Spilte det aldri back in the days, men har prøvd det et par ganger i ettertid. Ikke noe jeg har investert mange timer i, dog.

HoMM 4 er et veldig godt strategispill. Der har jeg øst inn mange timer. Utvikling/levling/taktisk multiclassing av helter er et fokus der, og gir spillet mye gjenspillbarhet. Utrolig mange kombinasjoner som kan prøves. Kampene foregår i noe mindre skala enn i spill 3, eller, men færre units, generelt, og en brattere skalering av de ulike Tier-ene med units.

Har ikke erfaring med flere av minste bundle.

I andre bundle er Dark Messiah (sjekk steam for mye reviews), som generelt er regnet som et morsomt, ikke alt for langt first person rpg. Har hørt det sammenlignet med Jedi Academy, uten å kunne bekrefte dette selv.

HoMM 5 likte jeg aldri. Har startet et campaign der, men synes de har adoptert for mye av Warcraft 3/WoW's art style, og at hele opplevelsen er svekket av det. Mye simplere, mindre sjarmerende grid i combat og.

Største bundle har HoMM3 som jeg stadig vekk fortsatt spiller hotseat battles med kamerater når jeg har sjansen. HD edition er derimot misledende, versjonen de selger på Good old games er langt mer komplett, og med mer konsistent art. Ellers er spillene der ukjente for meg.

 

Lenke til kommentar

HoMM 2 er det beste spillet, tett etterfulgt av HoMM 3. De restrerende HoMM-spillene lå virkelig ikke for meg, og jeg prøvde virkelig å like dem.

 

Might & Magic-spillene er RPG fremfor turbaserte strategispill, som Heroes-serien, og de gjør seg fortsatt godt, jeg kjøpte alle M&M-spillene for et par år siden og spilte gjennom dem, de fleste hadde jeg ikke rørt før. Fungerte utmerket, og jeg storkoste meg.

 

Clash of Heroes er underholdende i de timene det tar å spille gjennom det, men jeg har ikke følt for å reinstallere det. Dark Messiah er også ganske underholdende, og har gjenspillingsverdi. First person RPG som nevnt over. Lett å blåse vekk noen uker i.

 

Heroes Online har jeg ikke prøvd, men jeg skulle ønske de hadde alle spillene i serien i den pakken. Chronicles, for eksempel, som er i samme stil som Heroes-spillene, eller Crusaders of M&M, som er i samme stil som Dark Messiah.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Nesten samtlige HOMM spill er gode spill. Litt biased pga. nostalgi i forhold til akkurat 3'ern, men både 4, 5 og 6 er gode spill for all del, selv om jeg ikke har spillt de like mye. 2ern og 1ern ble litt for enkle og gamle for min del.

 

HOMM 3 Complete edition fra gog.com > HOMM3 HD edition imo (HD edition mangler to exp. packs som er ganske essensielle for spillopplevelsen).

 

De vanlige MM spillene har jeg aldri prøvd.

 

Edit: Takk for tipset! Skal jaggu slå til på det tilbudet selv :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Might & Magic-spillene er RPG fremfor RTS, som Heroes-serien

 

Heroes er ikke RTS, det er turbasert. Bare presiserer det siden noen (inkl. meg selv) ikke helt har sansen for RTS men derimot elsker turbaserte spill :p

Endret av XE800
Lenke til kommentar

 

Might & Magic-spillene er RPG fremfor RTS, som Heroes-serien

 

Heroes er ikke RTS, det er turbasert. Bare presiserer det siden noen (inkl. meg selv) ikke helt har sansen for RTS men derimot elsker turbaserte spill :p

 

Ja, faen. Det har du rett i. Må ha vært en brainfart på gang.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Absolutt verdt det hvis du liker denne typen spill og ikke har noe problem med eldre grafikk. Heroes of Might and Magic-serien er noe av det beste som finnes innen turbasert strategi og det samme kan sies om Might and Magic 6-8 og vestlige rollespill. Eneste problemet jeg kan se med denne pakken er at det kan bli overkill; etter å ha spilt HoMM 2, 3 og 4 var i det minste jeg såpass mett på konseptet at jeg bare spilte noen få timer da 6 kom før jeg gikk lei.

Lenke til kommentar

Meget bra pakke, men er nok mest for fans av retrospill. Might & Magic ble ikke spesielt bra før det fjerde, og det åttende og niende (og til en viss grad det siste) var rimelig labre spill. HoMM har også sine sider, men det synes jeg mange av de gamle spillene er "unødvendige" i dag. Det blir litt som Civilization. De gamle er for like de nye til at det er verdt å spille dem. De nye gjør stort sett samme som de gamle, bare bedre og har flere ting å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...