Gå til innhold

Innkjøp av ny forsterker.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg nettopp Klipsch RF-62. 

 

Nå viser det seg at den forsterkeren jeg har fra før ikke strekker helt til. Derfor lurer jeg på litt anbefaling til en ny en som fungerer bra sammen med disse! 

 

Har sett litt på disse to nedenfor!

 

https://www.hifiklubben.no/stereo/forsterkere/denon-pma-1520ae-integrert-forsterker/

 

http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/hegel-h80-stereoforsterker-med-dac-sort.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjørt Hegel sammen med Klipsch. Det er av erfaring ingen ideell kombinasjon og kan bli slitsomt å høre på.

 

Jeg har ikke hørt akkurat den Denon forsterkeren, men den kan være en god match. Jeg har selv tidligere kjørt en gammel Denon PMA S-10 på diverse Klipsch høyttalere og det fungerte utmerket.

 

Hvis du skal opp i prisklassen 10.000 +/- kan du også se i retning Parasound, Rotel og Yamaha.

Lenke til kommentar

Det er jo litt spesielt, for jeg har tilgode å høre noen som virkelig liker kombinasjonen Klipsch og Hegel.

 

Selv på Soundgarden her hvor jeg bor anbefaler de heller ikke Hegel sammen med Klipsch. Samtlige av de andre forsterkermerkene Soundgarden selger er stort sett bedre anbefalinger, litt avhengig av prisklasse.

 

Jeg har ikke hørt H80 på Klipsch, men jeg har hørt H200 og H300 på både RF62, RF82, RF83 og RF7. Ingen av kombinasjonene var noen god match.

 

Sjekk litt ut på f.eks. hifisentralen.no og avforum.no. Det ligger mange anbefalinger av forsterker til Klipsch der. Sannsynligvis ingen Hegel.

Lenke til kommentar

Dette er copy - paste fra e-posten jeg fikk. 

 

''Et åpent spørsmål. Stereo eller surround?

 
Stereo: Hegel H80 eller H160
 
Surround: Marantz SR6009 eller SR7009''
 
Bare så dere får se. Men får gå litt i tenkeboksen igjen da
Lenke til kommentar

Mange gode merker som passer til Klipsch, og enda flere norske forumtråder med anbefalninger.

 

Marantz, Rega, Primare, Sugden, Abrahamsen, vincent hybrid, musical innovation Nad m3, HK990 (nb: noen har dårlige erfaringer med rimeligere modeller fra Nad og Hk på Klipsch), Og listen fortsetter.

 

Har selv Primare i22 på Klipsch RB75 og er meget fornøyd. hadde tidligere en el34 rørforsterker. Gikk over til primare mest av praktiske årsaker, men føler ikke jeg ofret noe lydmessig av den grunn.

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for å teste H80 på Klipschene dine. Men lån med hjem, noe Soundgarden pleier være greie på. Tidligere Hegel var for tynn og krass i lyden etter min mening, mens både H80 og H160 er blitt langt mer behagelig og tilgivende. Vil du spare et par tusen til tester du ut Primare i22dac og jeg vedder på at du ikke vil savne noe i forhold til Hegel. (Vet for øvrig at Soundgarden pusher H80 fremfor I22 nå, men forskjellene er små og antakelig ikke hørbare på Klipsch' rimelige serier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...