Gå til innhold

Så mange nettsteder kommuniserer gratis-appene med på hemmelig vis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, dette er kanskje den perfekte tråden for å lære litt om å ta kontroll over utgående trafikk på Android.

 

Xprivacy ble nevnt, så da får jeg google xprivacy og xposed. Noe annet jeg bør sjekke ut?

 

Må man ikke roote telefonen for å få lagt inn slikt?

Lenke til kommentar

Når appen lastes opp til store bør det være krav om at utvikler lister alle domener appen skal kontakte, og hensikten med denne kontakten. Om appen kontakter domener som ikke ligger i listen, så bør appen også stenges ute. Dette burde være noe som sjekkes av Google, og det bør være tilgjengelig informasjon for brukeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, dette er kanskje den perfekte tråden for å lære litt om å ta kontroll over utgående trafikk på Android.

 

Xprivacy ble nevnt, så da får jeg google xprivacy og xposed. Noe annet jeg bør sjekke ut?

 

Xprivacy er egentlig alt du trenger. Aktiverer du on-demand for alle forespørsler til alle apper så velger du selv om du vil blokkere eller ikke når en app spør om informasjon, og valget huskes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ok, dette er kanskje den perfekte tråden for å lære litt om å ta kontroll over utgående trafikk på Android.

 

Xprivacy ble nevnt, så da får jeg google xprivacy og xposed. Noe annet jeg bør sjekke ut?

Må man ikke roote telefonen for å få lagt inn slikt?

 

Disse to ser ut til å kreve root, ja 

Lenke til kommentar

 

 

Ok, dette er kanskje den perfekte tråden for å lære litt om å ta kontroll over utgående trafikk på Android.

 

Xprivacy ble nevnt, så da får jeg google xprivacy og xposed. Noe annet jeg bør sjekke ut?

Må man ikke roote telefonen for å få lagt inn slikt?

 

Disse to ser ut til å kreve root, ja 

 

Hvordan fungerer egentlig telefonen etterpå da? Vil appene kjøre med root, eller kjører de som en "upriviligert" bruker?

 

Har aldri prøvd å root'e Android, men kjenner godt til NIX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981238947

Driver og tester ut Privacy App https://play.google.com/store/apps/details?id=com.snoopwall.privacyapp

Denne trenger ikke root-tilgang. Vet ikke ennå om den gjør jobben, men det ser lovende ut. Noen andre som har erfaringer med denne app'n?

 

Hmmm. Kan se ut til at den ikke gjør noen verdens ting. Setter den til feks å blokkere internettilgangen på en app, noe den ikke gjør.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...