Gå til innhold

Valve fjerner betal-«mods» fra Steam


Anbefalte innlegg

 

 

Skal liksom "hundrevis av arbeidstimer" forsvare prisen på DLC? Da må du regne med et utrolig lavt sagt.

Hvis det er benyttet hundrevis av arbeidstimer så er det sannsynlig at produktet har høyere verdi. Ingen automatikk i dette så klart.

 

Prisen på DLC kan være hva den vil. Det er kundene som bestemmer hvorvidt den er verdt prisen, og det er disse forventningene som produktet blir priset etter. 

 

Hvis en DLC er for dyr så er det bare å la være å kjøpe. Hvis det er dårlig priset så vil det gå utover selgerens salg uansett. Det er dette som skal bestemme hvorvidt mods blir solgt eller ikke, ikke en fullstendig nekt ovenfor alle mod-lagere. 

 

 

Det er ingen fullstendig nekt for mod-salg, hvilken entitet er det du isåfall mener nekter folk å selge mods på generelt grunnlag?

 

AtW

 

 

Sikter til holdningene mange har om at mod marketplace aldri burde eksistert fordi; mods er enkle å lage, mods baseres på produsert materiale, mods er ikke verdt prisen, moddere er ikke utviklere, et cetera

 

Mange ønsket å fjerne mod marketplace på grunnlag av at de ikke ønsker å benytte tjenesten pga. overnevnte. Hvis ikke de har lyst til å betale for mods så skal ikke andre få lov heller. Mener ikke å tilskrive deg denne holdningen, men dette er en av de mer populære meningene som har bidratt til at steam marketplace fjernes. 

 

Snakker ikke om salg av mods på generelt grunnlag. Dette er isolert til Valve/Steam ettersom salg av mods er i en juridisk gråsone og behøver avtaler slik som denne mellom Valve og Bethesda. 

 

Poenget i posten min er at det eneste som forsvarer prisen er kjøperen. 

Endret av cs_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er fint, uansett mening om saken er vel at Steam faktisk av og til lytter til forbrukere.

 

Min mening i dag som noen andre her er at en donasjonsknapp er løsningen, dere vet, den gode gamle "shareware-følelsen".

De har ikke kodet det hele, de har ikke spillutvikling som yrke, de slipper økonomisk risiko - betal det du vil.

 

Og i tillegg har du en fungerende community som sier fra om det er noe skit (ser det ut som for meg, jeg bare spiller altså).

Lenke til kommentar

motstander av ekstra innhold til et spill du liker? Hvorfor i all verden skal en være motstander av det?? 

 

DLC laget av spillselskapet har sannsynligvis kostet hundrevis av arbeidstimer, bedrifter og folk flest må ha penger for å overleve, det å forvente at en skal få dette gratis i all fremtid bare fordi en kjøpe det opprinnelige spillet er i beste fall latterlig. DLC pakkene til Dark Souls II som er de siste jeg kjøpte var helt fantastisk bra og jeg er kjempeglad for at FROM Software bestemte seg for å lage dem i parallell med sitt neste spill. 

 

Skjerp dere og betal for materiale som folk har brukt penger og tid på å utvikle for dere :)

Jeg har betalt for materiale som folk har brukt penger og tid på å utvilke for meg! Jeg har kjøpt spill der alt innholdet var inkludert fra dag 1. Idag kjøper du et spill der deler av innholdet er strippet, det er tatt ut av det opprinnelige spillet og solgt i separate deler for dra inn flere penger. Kynisk og på grensa til svindel! Slikt betaler aldri jeg for.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...