Gå til innhold

Tips/Råd til Upgrade. Har i5 2500K & 580 GTX


Anbefalte innlegg

Hei jeg har vel en muligens aldrende pc etterhvert.. Prosessoren tror jeg enda holder koken litt til ?

(Kjører i 2560x1440) 27" Dell u 2713

 

Kjøpte uansett GTA 5 og sliter en god del med FPS her når jeg skrur ting opp, valgte og avslutte spillet og finne ut hva jeg må oppgradere for å få spillt dette og andre kommende spill på maks UTEN at jeg gjør et dumt kjøp nå og angrer om to mnd på at jeg burda ha venta på det nye som eventuellt kommer.

 

Så da spør jeg, hva bør jeg oppgradere. Og når ? 

 

Jeg ser for meg at når de nye 390x korta kommer så faller nok andre ting i pris, så dere som har god peil. Bør jeg bare vente til det kommer og kjøpe pre gen ?

 

Også når det kommer til prosessor har jeg lurt på når jeg bør bytte, jeg vet det har kommet ny type ram og alt, men er det noe som tilsier at jeg bør drøye kjøpet en smule til det faller mer i pris eller kommer det til å ligge stabilt fremover en stund ?

 

Har ocd deluxe når det kommer til å kjøpe ting og da bruker jeg ofte mndsvis på å bestemme meg enten det er ny tv, pc, headset eller eggekoker.. Så håper noen kan si noe hva som er å gjøre :-)

 

Er vel stort sett skjermkort og cpu som har mest og si med tanke på å ha en rask pc for tida? 

 

Jeg pleier som regel ikke kjøpe det dyreste hovedkortet eller rammen da jeg føler det som regel funker bra med billigere ram som har fått bra omtale ofc.

Endret av P-okken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5 2500K er fortsatt en bra prosessor. Skal du bytte ut denne må du nok opp i rundt 2000 og mer for noe bedre og selv disse vil ike gi mye mer ytelse i spill.

 

Hvor mange kroner tåler du å svi av og hva er spesifikasjonene på resten av pc en (ram, hovedkort, strømforsyning, kabinett)

 

Det er dessuten lurt å kjøpe brukt. Mange som kvitter seg med fult brukbare skjermkort fordi de kjøper GTX 970/980. Og har du kabinett uten vindu så må du legge fra deg OCD modusen og heller gå for det som gir mest ytelse per krone.

Lenke til kommentar

Ang prosessor så syntes jeg du nesten må opp på 4790K evt. 5820K for å få mye høyere ytelse. Blir fort 5 - 8 tusen bare i ny plattform.

Overklokk heller den du har og dra litt mer ut av den til Skylake kommer kanskje?

 

Ang skjermkort ville jeg nå nesten anbefalt å vente til det kommer 6 eller 8 GB skjermkort på markedet. Det er ikke såå lenge til, og det virker som om fler og fler spill krever mye minne. Alternativt går du for 970, 980 eller 780 TI fra bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

16 GB Ram

i5 2500K

580 GTX

 

Ja, er mer OCD når det kommer til at jeg MÅ være sikker på at jeg får akkurat det beste kjøpet, får fullstendig krøll i hodet av å bare kjøpe noe når jeg ikke har lest 500 tester om at det er dette som er bra :- )

 

Generelt så funker pcen bra til det meste enda, overclocking har jeg ikke prøvd.. Kanskje en ide, men etter littmer lesing så ser det ikke ut for at jeg kan få spillt dette i 2560x1440 med alt på max før en eventuell større fysisk oppgradering

Ser og ut for at jeg bare må eventuellt legge GTA på hylla noen mnder slik jeg gjorde med Skyrim før jeg fikk spillt med alt på maks.

 

Får vel bli til at jeg sjekker ut når det nå kommer nye skjermkort da og så vente på skylake cpu :-)

 

Takker folkens, har blitt litt smartere ihvertfall.. Og da blir det å vente til bedre tider ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...