Gå til innhold

[Løst] kan en antennekabel være ødelagt selv om den ser fin ut?


Anbefalte innlegg

"Scart" heter det visst. (misvisende overskrift, umulig å redigere den)

 

 

Altså, har nettopp fått ny tv, men bruker en gammel antennekabel/ledning (en sånn med mange tagger, ca 8 cm bred). Husker at den satt dårlig på det gamle tv, måtte rugle på den stadig vekk.

 

Med dette nye tv, har måttet søke etter kanaler et par ganger på nytt og har funnet dem (litt forvirrende at de har blitt borte men). Men denne gangen gikk det ikke. Nå får jeg bare høre " ingen kanaler funnet sjekk antennetilkoblingen". Ikke noe i veien med den, alt sitter i, hvis ikke altså....at ledningen som går fra Canal Digital-dekoderen til tv er ødelagt.

 

Har bara hatt tv-n en drøy måned, det kan da ikke ha gått i stykker så fort, tenker jeg. Ville vært litt rart.

 

Får vel kjøpe ny ledning, selv om den ser helt grei ut?

Endret av kismet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man bruker dekoder så skal man ikke søke etter kanaler på TV. Antennetilkobling på TV brukes ikke.

Du skal velge AV inngang på TV for å se på signalet fra dekoder. Med inngangsvelger kan du velge om du skal se på tuner eller HDMI eller SCART innganger.

 

PS: emnetittel kan du redigere når du velger "Bruk full editor".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man bruker dekoder så skal man ikke søke etter kanaler på TV. Antennetilkobling på TV brukes ikke.

Du skal velge AV inngang på TV for å se på signalet fra dekoder. Med inngangsvelger kan du velge om du skal se på tuner eller HDMI eller SCART innganger.

 

PS: emnetittel kan du redigere når du velger "Bruk full editor".

Rart at jeg fikk kanalene inn i en mnd med ny tv da. Men jeg gjorde kanskje som du sa, uten å vite det.

Skal jamen prøve å gjøre det du sier, et høres så riktig ut.

 

Teknologien stiller gamle frøkner på harde prøver gitt.

 

Tusen takk for svar:)) Hyggelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...