Gå til innhold

Hvor viktig er grafikken i spill for dere ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er grafikkhore. Klarer ikke spille spill som f.eks minecraft eller andre spill som ser ræva ut.

 

Minecraft har ikke dårlig grafikk. Den har en grafikk stil du ikke liker. Det er en forskjell :)

 

HVa ligger man i ordet "god og dårlig" grafikk sånn egentlig?

Hva er datagrafikk / grafikk og hvordan måler man det på ein skala fra god til dårlig?

 

Eg tenker at det må ha noe med hvordan de illustrerer noe og at de illustrerer noe fra virkeligheten. Jo bedre du klarer det, jo bedre grafikk = jo mer realistisk jo bedre grafikk er det. Også snakk om skygger, snakk om hvor detaljert. m.m.

 

Men er enormt usikker...

Men så har det seg slik at du får spill som er lik minecraft i stil, men har eit finere preg på seg, eit mer nøyaktig preg, eit veldig detaljert bilde. Så om du sammenligner orginal minecraft opp mot texture packs i minecraft eller andre spill i samme sjanger vil eg tørre å påstå at minecraft har dårlig grafikk vs andre spill innenfor samme stil.

Lenke til kommentar

 

Jeg er grafikkhore. Klarer ikke spille spill som f.eks minecraft eller andre spill som ser ræva ut.

 

Minecraft har ikke dårlig grafikk. Det har en grafikk stil du ikke liker. Det er en forskjell :)

 

Selvfølgelig har Minecraft dårlig grafikk. Den er jo faktisk elendig. Det hele handler jo om antall polygoner, refleksjonsteknologi, kanutjevning, osv (i det uendelig). Det er jo litt som å si at World of Warcraft har god grafikk, men en egen "stil". Å kalle det en stil er egentlig en skeiv måte å uskyldiggjøre elendig grafikk på, siden "dårlig" er et så negativt ladet ord. Jeg koser meg i Minecraft, men jeg har ingen problem med å erkjenne at grafikken suger balle. 

Lenke til kommentar

Grafikkstilen er mer viktig en selve grafikken for min del. Selv om grafikken betyr en god del den også. Feks Blizzard er en utvikler jeg har begynnt og mislike sterkt pga wow inspirert grafikkstil uansett hvilke tittel det er til. Ser du på gamle diablo1 var det perfekt grafikkstil som lagde riktig atmosfære for spillet. Ser du på diablo3 har det jo blitt en ren parodi.

Grafikkstil må matche innhold, blir for dumt og lage noe som skal være dystert og mørkt med pastellfarger og overdimensjonert cartoon grafikk, matcher bare ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av de som påstår at gameplay er viktiger enn grafikk er de som klager høyest når nyere spill har "for dårlig grafikk." Rart, det der.  :ermm:

 

Hvilket belegg har du for å si det ? Er det gjort noen undersøkelser på det som du vil linke til ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å kalle det en stil er egentlig en skeiv måte å uskyldiggjøre elendig grafikk på, siden "dårlig" er et så negativt ladet ord. Jeg koser meg i Minecraft, men jeg har ingen problem med å erkjenne at grafikken suger balle. 

 

Eg trur ikkje eg er så alt for ueinig med deg, men ville nok valgt ein anna ordbruk. "Elendig", "dårlig" og "suger balle" seier meg i grunnen ikkje noko som helst, men om nokon fortalde meg at grafikken var enkel og svært lite avansert ville eg fått eit meir korrekt bilete av grafikkstilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mange av de som påstår at gameplay er viktiger enn grafikk er de som klager høyest når nyere spill har "for dårlig grafikk." Rart, det der.  :ermm:

 

Hvilket belegg har du for å si det ? Er det gjort noen undersøkelser på det som du vil linke til ?

Følte du deg truffet? :p Jeg har vært med på dette forumet i årevis, og har vært aktiver gamer siden tidlig 80-tall. Jeg vet hva jeg snakker om. Men for å gjøre det enkelt er det jo bare å se hvor mange som klager over at grafikken på XBone ikke er like bra som på PS4. Man skulle nesten tro XBone er fullstendig ubrukelig fordi det er noen piksler mindre enn på PS4. Så ja, grafikk har alt å si for de fleste av dagens gamere.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er grafikkhore. Klarer ikke spille spill som f.eks minecraft eller andre spill som ser ræva ut.

 

Minecraft har ikke dårlig grafikk. Det har en grafikk stil du ikke liker. Det er en forskjell :)

 

Selvfølgelig har Minecraft dårlig grafikk. Den er jo faktisk elendig. Det hele handler jo om antall polygoner, refleksjonsteknologi, kanutjevning, osv (i det uendelig). [...] Å kalle det en stil er egentlig en skeiv måte å uskyldiggjøre elendig grafikk på, siden "dårlig" er et så negativt ladet ord.

Hvorfor?

 

Er dette bedre enn dette?

Endret av cs_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som dette er et vanskelig tema for mange.

 

Eksempel på bra og dårlig grafikk.

 

KcImbn.gif

 

Om vi tar Borderlands som et eksempel. Så er det et spill som har gått for en animert stil på kanten til cel shaded. Spillet har ikke dårlig grafikk men en stil som en enten liker eller ikke.

26GyIyO.jpg

 

 

Nye spill som blir laget som fks Axiom Verge som kommer ut idag har blitt laget for se ut som et 16 bit spill. Det blir feil å si at spillet har dårlig grafikk når det er stilen dem har gått for. 

drill.gif

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...