Gå til innhold

[Løst] Overføre penger anonymt på nett


tempozzz

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å overføre penger anonymt til annen person i utlandet med f.eks Western Union eller lignende? Hvis man overfører penger til person i utlandet, hvor mye informasjon vil mottakeren få tilgang til etterpå? 

Endret av tempozzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lurer på om det er mulig å overføre penger anonymt til annen person i utlandet med f.eks Western Union eller lignende? Hvis man overfører penger til person i utlandet, hvor mye informasjon vil mottakeren få tilgang til etterpå? 

 

Du kan jo bruke Bitcoin. Dog lurer jeg litt på hvorfor det er så viktig for det at det er så anonymt? Dersom du er redd for svindel kan du jo bruke paypal. 

Lenke til kommentar

Det er ulovlig i mange land, og dermed kan du ikke saksøke noen hvis pengene forsvinner fra konvolutten.

 

WU og andre internasjonale banker er veldig nøye på å gjøre alt lovlig, så de har ingen anonymitet. Skal ikke kunne være skurk og overføre narkopenger anonymt i bankene deres. WU krever ID før de sender penga dine til mottaker, og hvis kassamannen synes noe virkelig "merkelig" kan de nekte deg å gjøre det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Lurer på om det er mulig å overføre penger anonymt til annen person i utlandet med f.eks Western Union eller lignende? Hvis man overfører penger til person i utlandet, hvor mye informasjon vil mottakeren få tilgang til etterpå? 

 

Du kan jo bruke Bitcoin. Dog lurer jeg litt på hvorfor det er så viktig for det at det er så anonymt? Dersom du er redd for svindel kan du jo bruke paypal. 

 

Jeg har ikke noe problem med at WU eller Paypal har min ID, så det er ikke overfor dem jeg vil være anonym. Jeg vil være "nogenlunde" anonym overfor personen som skal motta pengene. Jeg lurer derfor på hvor mye informasjon om meg mottakeren vil få tilgang til/se når han/hun henter ut/får pengene?

 

Det er ulovlig i mange land, og dermed kan du ikke saksøke noen hvis pengene forsvinner fra konvolutten.

 

WU og andre internasjonale banker er veldig nøye på å gjøre alt lovlig, så de har ingen anonymitet. Skal ikke kunne være skurk og overføre narkopenger anonymt i bankene deres. WU krever ID før de sender penga dine til mottaker, og hvis kassamannen synes noe virkelig "merkelig" kan de nekte deg å gjøre det.

Okei skjønner den, at de må ha ID før de sender pengene. Men for å si det på en litt annen måte da, det er ikke noe problem for meg at WU krever ID, og det er ikke overfor dem jeg vil være anonym, men jeg ønsker ikke at personen som mottar/henter ut pengene skal vite "alt" om meg. Altså det jeg nå lurer på er hvor mye informasjon om meg mottakeren vil få tilgang til/se når han/hun henter ut/får pengene?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det ordnet seg dette. La inn Visa Spendon på WU og overførte pengene til personen, som hentet de ut i en WU skranke i landet sitt. PÅ WU kan man sende penger anonymt, men etter man har gjort to overføringer må man vise ID for å få lov å bruke det mer. Altså ingen problem å bruke et annet navn og adresse om man ønsker det, men etter to overføringer blir det vanskelig vil jeg tro (i og med at man må vise ID etter det). Personen som mottar pengene får vite navn og hvilket land pengene kommer fra.

Så WU og Visa Spendon kan fint anbefales om man ønsker å sende penger anonymt.

Endret av tempozzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...