Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen kontakt mellom PC og skjerm.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg med et problem jeg har.

 

Jeg har akkurat kjøpt en ny PC, denne , samt en ny skjerm, denne. Problemet mitt er som sagt i overskriften, at det ikke oppstår noen kontakt med de imellom. Jeg har også prøvd å koble PCen opp mot TVen hjemme, med tilsvarende mangel på suksess.

 

Jeg har prøvd å koble skjermen til en eldre, halvdefekt laptop jeg har og dette virket og jeg fikk bilde. Laptopen kunne også kobles opp til TVen hvor jeg også fikk bilde.

 

Noe som selvfølgelig leder meg til å tro at problemet ligger ved PCen. Den starter riktignok opp, lyser der det skal lyse og viften summer. Men den registreres ikke på monitoren, som nesten umiddelbart går i pause/strømspare modus hver gang jeg restarter PC.

 

Jeg har konsekvent koblet med VGA kabel da det var dette som fulgte med monitoren og er eneste type kabel jeg har.

 

Er det noen som har vært borte i tilsvarende problem eller som har noen innsikt i dette, tas hjelp imot med stor takk. Har selv ganske begrenset innsikt i de tekniske sidene ved PC så forklar gjerne utfyllende hvis du kan:)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Det var det jeg lurte på selv, om det var så enkelt som at jeg hadde feil kabel. Jeg har som sagt kun VGA kabel tilgjengelig men kan kjøpe en annen i morgen og forsøke. Takk begge to.

 

Håper det ordner seg, husk å sette den i grafikkortet, ikke hovedkortet hvis der er noe. Lykke til!

Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Det var det jeg lurte på selv, om det var så enkelt som at jeg hadde feil kabel. Jeg har som sagt kun VGA kabel tilgjengelig men kan kjøpe en annen i morgen og forsøke. Takk begge to.

 

Håper det ordner seg, husk å sette den i grafikkortet, ikke hovedkortet hvis der er noe. Lykke til!

 

Ikke helt sikker på hva du mener der :) Så vidt jeg kunne se, var det kun ett mulig sted å plugge inn ledningen fra skjermen og kun et sted å plugge inn for HDMI.

Endret av AndreasTBG
Lenke til kommentar

I prosessoren din har du skjermkort integrert. 

Da kan du sette kabel rett på hovedkortet i I/O-panelet som vises på baksiden. 

 

Men siden du også har et eget skjermkort så er de utgangene disablet. 

Da må kabel for bilde stå kun i skjermkortet så i skjerm/tv. 

 

Bak på pcen skal da skjermkabel kun stå i skjermkortet som er vannrett, ikke vertikale kontakter som det er på hovedkortets bakside. (om pcen står) 

post-64596-0-01512300-1427317219_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

I prosessoren din har du skjermkort integrert. 

Da kan du sette kabel rett på hovedkortet i I/O-panelet som vises på baksiden. 

 

Men siden du også har et eget skjermkort så er de utgangene disablet. 

Da må kabel for bilde stå kun i skjermkortet så i skjerm/tv. 

 

Bak på pcen skal da skjermkabel kun stå i skjermkortet som er vannrett, ikke vertikale kontakter som det er på hovedkortets bakside. (om pcen står) 

 

Er fortsatt usikker på om jeg forstår. Mener du at jeg kan ha satt in VGA kabelen feil? For jeg ser kun ett sted det er mulig å sette inn den. Eller mener du når jeg skal prøve HDMI kabel, for der ser to alternativer, en vertikal og en horisontal.

 

Baksiden ser slik ut om det er noen hjelp.

Endret av AndreasTBG
Lenke til kommentar

 

I prosessoren din har du skjermkort integrert. 

Da kan du sette kabel rett på hovedkortet i I/O-panelet som vises på baksiden. 

 

Men siden du også har et eget skjermkort så er de utgangene disablet. 

Da må kabel for bilde stå kun i skjermkortet så i skjerm/tv. 

 

Bak på pcen skal da skjermkabel kun stå i skjermkortet som er vannrett, ikke vertikale kontakter som det er på hovedkortets bakside. (om pcen står) 

 

Er fortsatt usikker på om jeg forstår. Mener du at jeg kan ha satt in VGA kabelen feil? For jeg ser kun ett sted det er mulig å sette inn den. Eller mener du når jeg skal prøve HDMI kabel, for der ser to alternativer, en vertikal og en horisontal.

 

Baksiden ser slik ut om det er noen hjelp.

 

Lenke til kommentar

Her skal skjermkabler, hdmi eller dp eller dvi 

 

Du må bruke en av de 3, er det noe annet på tv ol så må du bruke overganger. 

Ok da tror jeg at jeg skjønner. VGA kabelen er ikke ett alternativ. Jeg må basically kjøpe en HDMI kabel, koble den til horisontalt og da virker det som det skal?

Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...