Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Nei, utrykket "low end" er ikke åpent for tolking. 970/980 er ikke i nedre ENDEN av skalaen når det kommer til ytelse. De befinner seg rimelig i midten.

970 er langt over midten etter min mening :)

 

Tilogmed GTX 750ti er IKKE low-end ;) Denne lille rakkaren klarer BF4 på medium i 1440p med ~ 60fps!

 

950 er i midten? 

Skrevet

 

950 er i midten?

Blir det rettferdig å ta med hele Maxwell? Fra 710 til Titan X?

 

710 er low-end og Titan X er high-end/entusiast. Kan jo neste sette alle maxwell i bås, etter pris. Lett å se hvor de ligger da...

Skrevet (endret)

Vi vet vel om et års tid :D

 

Ja jeg også tipper neste TitanX/Ti kommer i Q2 2017 omkring. Så bra da at våre 980Ti varer en stund.

Endret av Betroz
Skrevet

 

Vi vet vel om et års tid :D

 

Ja jeg også tipper neste TitanX/Ti kommer i Q2 2017 omkring. Så bra da at våre 980Ti varer en stund.

 

Ett 980ti/Titan X @ 1500mhz er nok for Dark souls 3 på max @ 4k, sånn btw :p 60fps cap

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de skal ha cap? Er det så vanskelig å ha limit på 200 elns? 

Sikkert giddalaushet pga consoll. Det skal sies at det går smooth med g-sync og 60fps på 100hz x34.

Skrevet (endret)

Jammen konsol har jo cap på 30 fps. Hvorfor øke cap i stedet for å bare slippe fri? Er det noen tekniske begrensninger jeg ikke vet om her?

 

Begrensninger i 3D motoren kanskje. Noe crap alla Id Tech 5.

Endret av Betroz
Skrevet

Jeg har ikke veldig mye erfaringer med de tekniske detaljene til en grafikk-motor, men hvordan kan høy fps være ett problem? Kan det kræsje motoren elns?

Skrevet (endret)

Jeg har ikke veldig mye erfaringer med de tekniske detaljene til en grafikk-motor, men hvordan kan høy fps være ett problem? Kan det kræsje motoren elns?

 

Ikke kjent med de tekniske detaljene jeg heller, men jeg vet om andre spill som har slik fps cap, og den gang leste jeg noe om begrensninger i 3D motoren - eller begrensninger som er satt til verks med hensikt. Wolfenstein New Order f.eks hadde samme 60 fps cap.

Endret av Betroz
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de skal ha cap? Er det så vanskelig å ha limit på 200 elns?

Det kan være to grunner:

  1. Fysikkmotoren kan være koblet opp mot framerate, dette vil faktisk gi noe mening i DS3 fordi det vil føre til et strammere kampsystem.
  2. Utviklerne kan ha glemt å fjerne begrensningen.

Personlig tror jeg From Software bevisst har gått inn for at spillet skal kjøre på 60 fps, på den måten vil invincibility frames, hitboxer, og hurtboxer være vesentlig enklere å forstå og systematisere både for utviklere og spillere.

Skrevet

 

Skjønner ikke hvorfor de skal ha cap? Er det så vanskelig å ha limit på 200 elns?

Det kan være to grunner:

  1. Fysikkmotoren kan være koblet opp mot framerate, dette vil faktisk gi noe mening i DS3 fordi det vil føre til et strammere kampsystem.
  2. Utviklerne kan ha glemt å fjerne begrensningen.

Personlig tror jeg From Software bevisst har gått inn for at spillet skal kjøre på 60 fps, på den måten vil invincibility frames, hitboxer, og hurtboxer være vesentlig enklere å forstå og systematisere både for utviklere og spillere.

 

Uansett, så synes jeg DS3 er 10 ganger vanskeligere enn TW3, uten å være for mye off topic :p

Skrevet

 

Beta støtter sikkert ikke ultra wide oppløsning.

 

Dårlig med instillinger på Doom 2016 gitt :p

 

Det er Acer x34 skjerm @ 100hz 3440x1440

En kan legge inn custom resolution på launch options.

 

Noe blir strekt, hud, menyer etc.

Fortsatt værdt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...