Gå til innhold

Derfor starter vi et eget reklamebyrå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke for Tek-nettverket. Det er vel tydelig for oss som har lest artikkelen(som er merket med "refleksjon" btw..) ;)

Haha, veldig godt poeng! ;) Med nå skal de vel ikke kvitte seg med reklamen da, bare eksperimentere med formen?

 

For all del, de må da gjerne eksperimentere alt de vil, men jeg vil jo tro at vi som bruker siden(e) har nok intelligens til å gjennomskue type "minmote" "artikler" som VG kjører ;)

Selvfølgelig håper jeg at Tek ikke går ned denne veien, men en viss skepsis er på sin plass som med alle andre ting her i livet!

 

De fleste av oss har jo sett at artikler her inne gjerne kommer ut på VG etter en stund, så artikkelforfatteren må jo gjerne svare mine bekymringer med en liten organisasjonsplan over hvem eier hva, og hvem som har interesser innenfor Tek-nettverket.

 

Jeg mener, om man påberoper seg "redaksjonell frihet", og noen lesere setter spørsmålstegn ved dette så bør jo det være veldig enkelt å svare på dette?

Lenke til kommentar

 

 

Ikke for Tek-nettverket. Det er vel tydelig for oss som har lest artikkelen(som er merket med "refleksjon" btw..) ;)

Haha, veldig godt poeng! ;) Med nå skal de vel ikke kvitte seg med reklamen da, bare eksperimentere med formen?

 

For all del, de må da gjerne eksperimentere alt de vil, men jeg vil jo tro at vi som bruker siden(e) har nok intelligens til å gjennomskue type "minmote" "artikler" som VG kjører ;)

Selvfølgelig håper jeg at Tek ikke går ned denne veien, men en viss skepsis er på sin plass som med alle andre ting her i livet!

 

De fleste av oss har jo sett at artikler her inne gjerne kommer ut på VG etter en stund, så artikkelforfatteren må jo gjerne svare mine bekymringer med en liten organisasjonsplan over hvem eier hva, og hvem som har interesser innenfor Tek-nettverket.

 

Jeg mener, om man påberoper seg "redaksjonell frihet", og noen lesere setter spørsmålstegn ved dette så bør jo det være veldig enkelt å svare på dette?

 

Edit: Jeg er klar over at man kan Google dette, jeg vil gjerne høre det fra kilden selv.

 

Editedit: Det ble visst et svar i stedet for en redigering. Så nå vet dere det!

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

For all del, de må da gjerne eksperimentere alt de vil, men jeg vil jo tro at vi som bruker siden(e) har nok intelligens til å gjennomskue type "minmote" "artikler" som VG kjører ;)

 

Poenget mitt var uansett at reklame generelt har en tendens til å virke selv om folk flest hevder at reklame ikke virker på dem.
Lenke til kommentar

De fleste av oss har jo sett at artikler her inne gjerne kommer ut på VG etter en stund, så artikkelforfatteren må jo gjerne svare mine bekymringer med en liten organisasjonsplan over hvem eier hva, og hvem som har interesser innenfor Tek-nettverket.

 

Jeg mener, om man påberoper seg "redaksjonell frihet", og noen lesere setter spørsmålstegn ved dette så bør jo det være veldig enkelt å svare på dette?

 

Hei

 

Mediehuset Tek er heleid av Amedia.

 

Vi er medlem av Mediebedriftenes Landsforening, og følger derav Redaktørplakakten, Vær Varsom-Plakaten og Tekstreklameplakaten. Du finner lenke til disse på bunnen av artiklene våre.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

 

De fleste av oss har jo sett at artikler her inne gjerne kommer ut på VG etter en stund, så artikkelforfatteren må jo gjerne svare mine bekymringer med en liten organisasjonsplan over hvem eier hva, og hvem som har interesser innenfor Tek-nettverket.

 

Jeg mener, om man påberoper seg "redaksjonell frihet", og noen lesere setter spørsmålstegn ved dette så bør jo det være veldig enkelt å svare på dette?

Hei

 

Mediehuset Tek er heleid av Amedia.

 

Vi er medlem av Mediebedriftenes Landsforening, og følger derav Redaktørplakakten, Vær Varsom-Plakaten og Tekstreklameplakaten. Du finner lenke til disse på bunnen av siden.

Amedia

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 2,1millioner lesere.

 

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

 

FORRETNINGSIDÉ

 

Amedia driver ledende lokale medier i Norge.

 

Våre medier skal være førstevalget i lokalsamfunnet og har som hovedoppgave å være:

 

Den viktigste formidler av lokale nyheter

Arena og pådriver for offentlig debatt og ytringer

Tilstede og tett på folks hverdag - nyheter og informasjon om mennesker og kultur - livsløp

Viktigste markedsplass for kjøp, salg og markedsføring i sitt område

Våre medier skal favne bredt i lokalsamfunnet og ha nisjeprodukter rettet mot målgrupper som skal bidra til en samlet bred dekning i sitt nedslagsområde.

 

Vår kjernekompetanse skal være å innhente, tilrettelegge, produsere og distribuere innhold på alle plattformer.

 

UTGIVERERKLÆRING

 

Konsernstyret i Amedia vedtok i mai 2012 en erklæring som beskriver hvilke verdier og prinsipper konsernet skal bygge på. Utgiverklæringen ble senere stadfestet av selskapets generalforsamling da ny formålsbestemmelse ble vedtatt, med referanse til erklæringen.

 

Amedia er forpliktet til å forsvare ytringsfriheten, pressefriheten, informasjonsfriheten og det åpne samfunn.

Amedia skal fremme demokratiet, samfunnsengasjementet og rettssikkerheten, utvikle mediemangfoldet og forsvare medienes uavhengige rolle.

Amedia respekterer den enkelte publikasjons identitet, grunnsyn, lokale tradisjon og egenart. Amedia vil som utgiver stimulere den enkelte publikasjon til å dyrke sitt publisistiske, lokale og verdimessige ståsted og utvikle troverdige, relevante produkter og tjenester.

Amedia skal styrke og verne den enkelte redaksjons frihet og integritet, meningsmangfoldet og de publisistiske verdiene uttrykt i Redaktørplakaten og Vær Varsom plakaten.

Amedia forsvarer på dette grunnlag den enkelte redaktørs frie og selvstendige rolle og publiseringsansvar. Den enkelte redaktør skal utøve sitt redaktøransvar fritt i forhold til eiere, politiske, ideologiske og økonomiske interesser.

ETISKE RETNINGSLINJER

 

Amedia er en betydelig samfunnsaktør som gjennom sine virksomheter ivaretar pressens samfunnsrolle. Selskapet skal stå for en ansvarlig, etisk og sunn forretningspraksis. Gjeldende lover og offentlige forskrifter skal følges. Amedias etiske retningslinjer setter standard for konsernets samlede virksomhet og synliggjør ønsket atfer

 

Takk for svar.

 

(men du svarte ikke på spørsmålet mitt, gjorde du vel?)

Endret av rosetta stoned
Lenke til kommentar

 

 

Resultatet av å ikke finne ok løsninger for alle parter er at det til slutt bare finnes betalsider, eller sider som sniker inn reklame på måte de fleste ikke merker, noe som i alle fall dreper alt av integritet. Det å være ærlig om dette er etter mitt skjønn noe som alle tjener på. Du kan godt fjerne bokmerket, men det kommer nok til å bli rimelig tomt i den listen etterhvert. Det er bare apekatter som jobber for peanøtter.

Tomt for bokmerker? Jeg antar det var en vits....

 

Du må gjerne dra den gamle greia med apene og peanøttene, men det finnes langt, laaangt bedre nettsteder enn Tek.no, med langt bedre og dyptpløyende journalistikk, som er gratis for sluttbrukeren og helt uten den varslede typen moralsk grumsete sammenblanding av journalisme og reklame. Dermed vil det å miste ett bokmerke knapt nok være merkbart. Den eneste grunnen til at Tek.no er i samlingen er uansett at det relaterer direkte til Norge, for journalismen er tross alt allerede temmelig overfladisk og det meste er hentet fra utenlandske sider eller rene pressemeldinger - som jeg stort sett har lest lenge før jeg tar en kjapp kikk på Tek.

 

At de færreste lar seg affisere av den varslede direktekoblingen til kremmerne er ellers ingen overraskelse, for majoriteten av norsk presse er allerede så grunn og forflatet at slikt bare er å forvente. Kjedelige og brysomme grunnprinsipper som pressens og journalistikkens uavhengighet er selvsagt heller ikke noe som vil savnes. Kanskje er det like greit å først som sist slutte å ansette journalister og heller få alt stoffet sitt direkte fra marketingavdelingene til de som produserer dingser. Da slipper man jo en masse utgifter samtidig som leserne fremdeles får servert stoff.

 

Like greit å hoppe av her, så slipper jeg å se hva neste steg i prosessen med å fullstendig avskaffe nettverkets integritet måtte bli.

Av ren nysgjerrighet, kan du ta og liste disse sidene, da spredd utover det innholdsmangfoldet Tek tilbyr fra Mobil helt til e-sport?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja noe må dere vel gjøre, for de gamle data, mobil og fotosidene deres er jo totalt klappet sammen! Var innom de flere ganger om dagen tidligere, og fant mange interesante artikler. Nå er det knapt 1 innlegg om dagen som fenger meg. De 3 sidene inneholder og stort sett det samme nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Jeg velger å ikke se noe reklame, og heller ikke betale noe for det :D

Hvis mange nok velger som deg, slipper du til slutt å tenke på byrden å ha noe innhold å lese i det hele tatt.

 

 

Helt okei, da finner jeg bare noe annet å gjøre :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes dette er en ganske voksen måte å tenke på annonser. Istedenfor å tvinge folk til å se irriterende flash annonser, kan en selv velge å klikke seg inn på annonsenes det gjelder, og derav lese hva dem har å si, ikke dumt! Det er noe slikt jeg kunne tenke meg i forbindelese med å rett og slett slå av adblock, dog må jeg uansett gjøre det på TEK nettverket, men likevel, dette er en forbedring som jeg ser positivt på.

 

Dere i TEK nettverket skal ha kudos for å prøve å gjøre noe som er forferdelig, til noe spiselig.

Lenke til kommentar

Spådom:

 

I løpet av de neste ukene kommer det sponsede artikler fra EA og Ubisoft som forklarer hvorfor de ikke er onde eller syko i det hele tatt. Kanskje blir det også most inn noe rabatt på et par spill i samme slengen.

Mest sannsynlig så føler jeg at det kommer noe i fra Lenovo også, av en eller annen grunn ;)

 

Håper jeg tar feil!

Lenke til kommentar

...

Dere kan f.eks. begynne med å merke denne gode saken her:

http://www.tek.no/artikler/test-norges-storste-test-av-mobilt-bredband/160979

 

Med at Amedia som eier 100% av Mediahuset Tek har Telenor som sin største aksjonær med 44.2%.

 

Så kan man dra det heile et steg videre og stille spørsmål om redaksjonell uavhengighet ved f.eks. den saken der. Eller alle de andre Telenor-"nyheter" dere så livlig omtaler...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja noe må dere vel gjøre, for de gamle data, mobil og fotosidene deres er jo totalt klappet sammen! Var innom de flere ganger om dagen tidligere, og fant mange interesante artikler. Nå er det knapt 1 innlegg om dagen som fenger meg. De 3 sidene inneholder og stort sett det samme nå.

 

Hei, vi fokuserer nå på å skrive de mest interessante teknologisakene uavhengig av kategori – og det er forsiden til Tek.no som er den siden vi anbefaler leserne å bruke siden det er der du finner alt teknologistoffet. Vi ser altså ikke på data-, mobil- og fotosidene som tre forskjellige nettsteder (slik det var), men har valgt å beholde disse sidene for å gjøre det enklere å finne igjen kun f.eks. datastoffet eller mobilstoffet. Vi tagger artikler med data, mobil eller foto og det er kun saker tagget med disse emneordene som dukker opp på hhv. data-, mobil- og foto-seksjonene. Er du på mobilsiden for eksempel, filtreres alle saker som ikke handler om mobil bort. Noen saker kan tagges med flere emner, for eksempel data og mobil, og vil da havne i både data- og mobilseksjonen (det kan være for eksempel nettbrett).

 

Vi tar gjerne imot innspill fra dere lesere om det er ting dere mener vi skriver for mye eller for lite om. :-)

Lenke til kommentar

 

...

Dere kan f.eks. begynne med å merke denne gode saken her:

http://www.tek.no/artikler/test-norges-storste-test-av-mobilt-bredband/160979

 

Med at Amedia som eier 100% av Mediahuset Tek har Telenor som sin største aksjonær med 44.2%.

 

Så kan man dra det heile et steg videre og stille spørsmål om redaksjonell uavhengighet ved f.eks. den saken der. Eller alle de andre Telenor-"nyheter" dere så livlig omtaler...

 

 

Det er riktig at Telenor eier 44,2 prosent av Amedia, som igjen eier Mediehuset Tek (som er et eget selskap). Når det er sagt, så forholder Tek.no seg i likhet med andre seriøse medier i Norge til pressens Vær varsom-plakat og Redaktørplakaten. Det betyr at redaktøren skal ta helt uavhengige avgjørelser og aldri la seg påvirke til å hevde meninger som ikke samsvarer med egen overbevisning. Hvis ikke plikter redaktøren faktisk å gå av. Reglene er laget for å unngå at kommersielle hensyn og det redaksjonelle arbeidet skal blandes sammen. Mer info om prinsippene vi jobber etter her: http://www.nored.no/...daktoerplakaten og herhttp://presse.no/Eti...Varsom-plakaten

Lenke til kommentar

...

Fint at du kan linkene, man kan også lese det som står der, f.eks.

VV-plakaten 2.3. ... Vis åpenhet om forhold som kan påvirke redaksjonelle medarbeideres habilitet.

 

Og her er ett eksempel på hvordan andre medier løser slikt problematikk:

http://e24.no/boers-og-finans/schibsted/dnb-schibsted-aksjen-er-for-dyr/22949891

For ordens skyld: E24 er eid av Schibsted. Enkelte ansatte har aksjer i Schibsted. Dine Penger er eid av Schibsted. Enkelte ansatte aksjer i Schibsted.

 

Trenger ikke å snakke pent om hva dere forholder dere til - bare gjør det rette. Spesielt i slike "tester" som er nå smørt ut over alle plakater med Telenor-logo på - og det i heile landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget mitt var uansett at reklame generelt har en tendens til å virke selv om folk flest hevder at reklame ikke virker på dem.

Mye sant i det, men jeg har enda til gode å kjøpe piller som skal gjøre penisen større :)

Det må være en viss relevans i produktet som annonseres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...