Gå til innhold

Derfor starter vi et eget reklamebyrå


Anbefalte innlegg

Resultatet av å ikke finne ok løsninger for alle parter er at det til slutt bare finnes betalsider, eller sider som sniker inn reklame på måte de fleste ikke merker, noe som i alle fall dreper alt av integritet. Det å være ærlig om dette er etter mitt skjønn noe som alle tjener på. Du kan godt fjerne bokmerket, men det kommer nok til å bli rimelig tomt i den listen etterhvert. Det er bare apekatter som jobber for peanøtter.

 

Tomt for bokmerker? Jeg antar det var en vits....

 

Du må gjerne dra den gamle greia med apene og peanøttene, men det finnes langt, laaangt bedre nettsteder enn Tek.no, med langt bedre og dyptpløyende journalistikk, som er gratis for sluttbrukeren og helt uten den varslede typen moralsk grumsete sammenblanding av journalisme og reklame. Dermed vil det å miste ett bokmerke knapt nok være merkbart. Den eneste grunnen til at Tek.no er i samlingen er uansett at det relaterer direkte til Norge, for journalismen er tross alt allerede temmelig overfladisk og det meste er hentet fra utenlandske sider eller rene pressemeldinger - som jeg stort sett har lest lenge før jeg tar en kjapp kikk på Tek.

 

At de færreste lar seg affisere av den varslede direktekoblingen til kremmerne er ellers ingen overraskelse, for majoriteten av norsk presse er allerede så grunn og forflatet at slikt bare er å forvente. Kjedelige og brysomme grunnprinsipper som pressens og journalistikkens uavhengighet er selvsagt heller ikke noe som vil savnes. Kanskje er det like greit å først som sist slutte å ansette journalister og heller få alt stoffet sitt direkte fra marketingavdelingene til de som produserer dingser. Da slipper man jo en masse utgifter samtidig som leserne fremdeles får servert stoff.

 

Like greit å hoppe av her, så slipper jeg å se hva neste steg i prosessen med å fullstendig avskaffe nettverkets integritet måtte bli.

Endret av Belfaborac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt OK, man er nødt til å se som etter nye inntektskilder - alle med vettet i behold forstår at dere ikke driver veldedighet.

 

Med det sagt; Vil det fortsatt være reklamefritt for oss ekstra-medlemmer, eller vil disse nye typene annonser slippe gjennom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spennende prosjekt og er ikke negativ til sponset artikler fremt at de er gode og informative som gjør at min beslutningsprosess vedrørende kjøp av produktet/tjenesten blir enklere.

 

Ønsker derimot at man har et valg om å skjule slike artikler som Ekstra-kunde siden det er reklame.

Lenke til kommentar

Dette er helt OK, man er nødt til å se som etter nye inntektskilder - alle med vettet i behold forstår at dere ikke driver veldedighet.

 

Med det sagt; Vil det fortsatt være reklamefritt for oss ekstra-medlemmer, eller vil disse nye typene annonser slippe gjennom?

 

Spennende prosjekt og er ikke negativ til sponset artikler fremt at de er gode og informative som gjør at min beslutningsprosess vedrørende kjøp av produktet/tjenesten blir enklere.

 

Ønsker derimot at man har et valg om å skjule slike artikler som Ekstra-kunde siden det er reklame.

 

Takk for det :)

 

Som Ekstra-bruker kan man skru av betalte artikler på Min Side:

http://www.tek.no/minside/innstillinger

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja,kan ikkje dykk ha ein regel for eit standard format på alle annonsane slik at det ser ryddig ut?

 

Det kunne for eksempel ha vert slik at annonsørane fekk tilgang på ein mal der dei kunne legge inn tekst, logo, produktbilete, og link, og ikkje meir enn det.

 

Alle annonsane burde ha hatt same skrifttype og ingen burde få lov til å legge inn eigen bakgrunn.

 

Og annonsane burde vere plassert på ein fin måte slik at dei ikkje står i vegen.

Lenke til kommentar

Ja,kan ikkje dykk ha ein regel for eit standard format på alle annonsane slik at det ser ryddig ut?

 

Det kunne for eksempel ha vert slik at annonsørane fekk tilgang på ein mal der dei kunne legge inn tekst, logo, produktbilete, og link, og ikkje meir enn det.

 

Alle annonsane burde ha hatt same skrifttype og ingen burde få lov til å legge inn eigen bakgrunn.

 

Og annonsane burde vere plassert på ein fin måte slik at dei ikkje står i vegen.

 

Men så er man tilbake til problemet som har startet dette forsøket. Annonsørene føler de ikke får mulighet til å skille seg ut og at reklamen blir for lett oversett, noe som igjen får innvirkning på hva de er villige til å betale for annonsen. Sannsynligheten er også stor for at mange annonsører velger bort TEK som plattform.

Lenke til kommentar

For å si det veldig enkelt: den dagen dette innføres er den siste dagen jeg besøker Tek.no. Om artiklene merkes tydelig som reklame eller ikke er meg revnende likegyldig, det er uansett enda et spark i nøttene til den journalistiske integriteten. En integritet som ikke akkurat står allverdens sterkt her i landet som det er. Men penger trumfer selvsagt bagateller som moral og integritet når som helst og til enhver tid.

 

Heldigvis finnes det et utall andre sider som kan erstatte dere, der jeg ikke behøver å se reklame i det hele tatt. Det har vært greit å ha en norsk side å supplere med, men det er milevis fra å være et must så å slette bokmerket deres når dette starter går helt greit.

 

Forøvrig minnet kommentaren meg i prinsippet ikke så lite om Jen-Hsuns usannsynlig feilslåtte forsøk på å blidgjøre kundene etter GTX970 fadesen.

 

Min erfaring er at mange av disse "reklamefrie" sidene enten er skrevet av frivillige - med dertilhørende kvalitet, eller bare lar være å informere om hva som er reklame og hva som er redaksjonelt innhold. Skjønt, det kan godt hende jeg tar feil.

 

Samtidig er det verdt å ha i mente at en side med engelsk innhold kan basere seg på et stort nok antall frivillige til å levere godt innhold til lave kostnader, noe som er vanskelig her til lands. På ett eller annet vis må lønninger betales, servere finansieres og utgifter dekkes. Det er vanskelig med en gratis, reklamefri side. Du kan ha så mye moral og integritet du gjerne vil, men den betaler fortsatt ikke husleia...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil det bli mulig å kommentere disse reklame-"artiklene", tilsvarende slik vi kan kommentere andre, "vanlige", artikler her på nettstedet i dag?

Jeg tenker at dersom dette skal ha noen som helst mulighet til å utvikle seg i ønsket retning, altså reklame leserne selv vil ha, så vil det være essensielt at leserne får muligheten til å gi direkte tilbakemeldinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette tror jeg kan bli bra, men vil det bety slutten på plagsomme reklamer ellers på siden eller vil de bestå?

 

Vil våge å si at reklamer (ta for eksempel den jeg ser på nå, reklame for en Miele vaskemaskin) har absolutt null verdi og påvirkning på meg, da jeg ikke har tenkt å kjøpe en ny vaskemasking samt at jeg ikke kommer til å huske på denne aktuelle modellen når jeg en gang skal kjøpe ny)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette tror jeg kan bli bra, men vil det bety slutten på plagsomme reklamer ellers på siden eller vil de bestå?

 

Hei

 

I startfasen vil nok betalte artikler bare være en liten dråpe i havet, og ikke nok til å finansiere et stort nettsted. Men vi håper at stadig flere annonsører etterhvert vil flytte seg over til denne typen diskret markedsføring. Det vil åpne for en mye mer avslappende leseropplevelse på sikt.

Lenke til kommentar

Vil det bli mulig å kommentere disse reklame-"artiklene", tilsvarende slik vi kan kommentere andre, "vanlige", artikler her på nettstedet i dag?

Jeg tenker at dersom dette skal ha noen som helst mulighet til å utvikle seg i ønsket retning, altså reklame leserne selv vil ha, så vil det være essensielt at leserne får muligheten til å gi direkte tilbakemeldinger.

 

Hei

 

Det vil bli mulig å kommentere alle artikler, så fremt annonsør ikke ønsker noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil det bli mulig å kommentere disse reklame-"artiklene", tilsvarende slik vi kan kommentere andre, "vanlige", artikler her på nettstedet i dag?

Jeg tenker at dersom dette skal ha noen som helst mulighet til å utvikle seg i ønsket retning, altså reklame leserne selv vil ha, så vil det være essensielt at leserne får muligheten til å gi direkte tilbakemeldinger.

Hei

 

Det vil bli mulig å kommentere alle artikler, så fremt annonsør ikke ønsker noe annet.

Ja, dette høres virkelig fint ut, gi annonsør all makt for reaksjoner på sine betalte artikler!

 

"Det har alltid vært en tett vegg mellom redaksjonen og det kommersielle arbeidet i Mediehuset Tek."

 

Noe sier meg at denne veggen ikke blir så tett i fremtiden, mange ting tyder på at den allerede har slått lekk.

 

Ekstra-medlemmer kan pr. i dag fjerne betalte artikler. Det alle lurer på som du allerede har forsøkt svart på, vil dette bli mulig også etter deres planlagte revolusjon?

 

Edit: Det er jo ikke slik at dere allerede har gått tilbake på deres tidligere "garantier" når det gjelder ekstra-medlemskap, er det vel?

Endret av rosetta stoned
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil våge å si at reklamer (ta for eksempel den jeg ser på nå, reklame for en Miele vaskemaskin) har absolutt null verdi og påvirkning på meg, da jeg ikke har tenkt å kjøpe en ny vaskemasking samt at jeg ikke kommer til å huske på denne aktuelle modellen når jeg en gang skal kjøpe ny)

 

Så fint for deg at reklame ikke virker på deg! Men for annonsørene spiller nok akkurat det en veldig liten rolle da reklame virker på mange nok andre mennesker til at det lønner seg for dem å bruke penger på det ;-)

Lenke til kommentar

 

Vil våge å si at reklamer (ta for eksempel den jeg ser på nå, reklame for en Miele vaskemaskin) har absolutt null verdi og påvirkning på meg, da jeg ikke har tenkt å kjøpe en ny vaskemasking samt at jeg ikke kommer til å huske på denne aktuelle modellen når jeg en gang skal kjøpe ny)

 

Så fint for deg at reklame ikke virker på deg! Men for annonsørene spiller nok akkurat det en veldig liten rolle da reklame virker på mange nok andre mennesker til at det lønner seg for dem å bruke penger på det ;-)

Ikke for Tek-nettverket. Det er vel tydelig for oss som har lest artikkelen(som er merket med "refleksjon" btw..) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...