Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snodig gym, vi blir kastet ut om vi glemmer å ha med

Magnesium mener du? haha :)

Tror det er ganske vanlig rundt og kring jeg, at man ikke får bruke. Dette er jo ikke akkurat en styrkeklubb, mer et fitness-senter.

 

Overdriver litt med utkastelse da, men om jeg fortsetter komme jeg nok til å bli meget upopulær ja.

Jeg tørker av stengene der jeg har hatt hendene hver gang og blåser alle rester på gulvet inn i en krok når jeg er ferdig haha, bare for å vise at jeg er klar over at det ikke skal brukes. Jeg ser jo at det blir en ekstra rengjøringsjobb av dette, i tillegg har det en tendens til å "sette seg" om jeg tråkker i det et par ganger.

 

Det ble forbudt for lenge siden da en annen hadde en gjennomsiktig plastpose full av pulveret. På en eller annen måte fikk han til å regelrett eksplodere denne posen....ikke nok med det - Han ville gjerne gjøre rent etter seg og kastet masse vann på det hihi... :tease:

Lenke til kommentar

Nok en merkelig økt idag hvor jeg satte 2 personlige rekorder i Sumo Markløft.

Da jeg egentlig følte meg ferdig med økta ble jeg nok en gang forbanna og fikk et røsh i kroppen som fikk meg til å sette en 5`er pers med 10kg i siste sett haha..

 

Elsker Sumo som sagt, så mye bedre enn klassisk - Her går det liksom an å dra på litt uten at det går ut over rygg-teknikken. Fotstillingen føles mye sunnere ut, på samme måte som Boksbøy føles bedre enn Klassisk Knebøy.

 

Sumo:

 

60kg x5

80kg x3

100kg x2

115kg x2

125kg x2

135kg x2

145kg x1 (Fail med en rep)

130kg x3

135kg x5 (10kg pers på like mange repetisjoner)

 

Glute Bridge:

200kg x5 x3

 

@Akse - Det flytende magnesiumet var grusomt dårlig. Jeg tror ikke det er magnesium heller når jeg tenker meg om.

Det heter "GRRRIP" og er på sprayflaske.

Hadde satt pris på om du tipset meg om den du skrøt av igår(?)

 

Kreatin skal jeg aldri mer ta og den siste boksen ga jeg bort.

Hahahahahahaha, du har jo brukt klister :lol:

Det er slikt som håndaballspillerne bruker for å få grep på ballen...

 

Jeg sølte en dl øl her nå :lol:

Lenke til kommentar

Nok en merkelig økt idag hvor jeg satte 2 personlige rekorder i Sumo Markløft.

Da jeg egentlig følte meg ferdig med økta ble jeg nok en gang forbanna og fikk et røsh i kroppen som fikk meg til å sette en 5`er pers med 10kg i siste sett haha..

 

Elsker Sumo som sagt, så mye bedre enn klassisk - Her går det liksom an å dra på litt uten at det går ut over rygg-teknikken. Fotstillingen føles mye sunnere ut, på samme måte som Boksbøy føles bedre enn Klassisk Knebøy.

 

Sumo:

 

60kg x5

80kg x3

100kg x2

115kg x2

125kg x2

135kg x2

145kg x1 (Fail med en rep)

130kg x3

135kg x5 (10kg pers på like mange repetisjoner)

 

Glute Bridge:

200kg x5 x3

 

@Akse - Det flytende magnesiumet var grusomt dårlig. Jeg tror ikke det er magnesium heller når jeg tenker meg om.

Det heter "GRRRIP" og er på sprayflaske.

Hadde satt pris på om du tipset meg om den du skrøt av igår(?)

 

Kreatin skal jeg aldri mer ta og den siste boksen ga jeg bort.

Jeg synes denne virker bra, og tørker fort.

Hvorfor ikke mer kreatin?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nok en merkelig økt idag hvor jeg satte 2 personlige rekorder i Sumo Markløft.

Da jeg egentlig følte meg ferdig med økta ble jeg nok en gang forbanna og fikk et røsh i kroppen som fikk meg til å sette en 5`er pers med 10kg i siste sett haha..

 

Elsker Sumo som sagt, så mye bedre enn klassisk - Her går det liksom an å dra på litt uten at det går ut over rygg-teknikken. Fotstillingen føles mye sunnere ut, på samme måte som Boksbøy føles bedre enn Klassisk Knebøy.

 

Sumo:

 

60kg x5

80kg x3

100kg x2

115kg x2

125kg x2

135kg x2

145kg x1 (Fail med en rep)

130kg x3

135kg x5 (10kg pers på like mange repetisjoner)

 

Glute Bridge:

200kg x5 x3

 

@Akse - Det flytende magnesiumet var grusomt dårlig. Jeg tror ikke det er magnesium heller når jeg tenker meg om.

Det heter "GRRRIP" og er på sprayflaske.

Hadde satt pris på om du tipset meg om den du skrøt av igår(?)

 

Kreatin skal jeg aldri mer ta og den siste boksen ga jeg bort.

Jeg synes denne virker bra, og tørker fort.

Hvorfor ikke mer kreatin?

 

Takk @irrasjonell, skal kjøpe den og teste. Jeg skal starte opp på et styrkegym bare jeg får ut fingeren, og der er pulver ok haha. Jeg trives bare så altfor godt der jeg er, derfor tar det tid.

 

Kreatin har ingen effekt på meg. Har mest sannsynligvis med kostholdet mitt å gjøre.

Om jeg absolutt skal erte opp @dukien litt så har det å gjøre med at jeg spiser utrolig mye salt mat. Kroppen min klarer rett og slett ikke å ta opp mer vann enn gjennom mitt normale kosthold.

Lenke til kommentar

Takk @irrasjonell, skal kjøpe den og teste. Jeg skal starte opp på et styrkegym bare jeg får ut fingeren, og der er pulver ok haha. Jeg trives bare så altfor godt der jeg er, derfor tar det tid.

 

Kreatin har ingen effekt på meg. Har mest sannsynligvis med kostholdet mitt å gjøre.

Om jeg absolutt skal erte opp @dukien litt så har det å gjøre med at jeg spiser utrolig mye salt mat. Kroppen min klarer rett og slett ikke å ta opp mer vann enn gjennom mitt normale kosthold.

 

 Det er ikke alle som har effekt av kreatin heller, men det kan jo, som du nevner, ha med kosthold å gjøre. Men har du ingen effekt er det selvsagt ingen vits å kaste bort pengene :)

Lenke til kommentar

 

 

Takk @irrasjonell, skal kjøpe den og teste. Jeg skal starte opp på et styrkegym bare jeg får ut fingeren, og der er pulver ok haha. Jeg trives bare så altfor godt der jeg er, derfor tar det tid.

 

Kreatin har ingen effekt på meg. Har mest sannsynligvis med kostholdet mitt å gjøre.

Om jeg absolutt skal erte opp @dukien litt så har det å gjøre med at jeg spiser utrolig mye salt mat. Kroppen min klarer rett og slett ikke å ta opp mer vann enn gjennom mitt normale kosthold.

 

Det er ikke alle som har effekt av kreatin heller, men det kan jo, som du nevner, ha med kosthold å gjøre. Men har du ingen effekt er det selvsagt ingen vits å kaste bort pengene :)
Enig. Ingen vits. Det mest brukte og mest populære tilskuddet blir lagt på hylla. Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Vel, kreatin funker ikke for styrke for meg, MEN!!!!!!!!!!

 

Om jeg moser innpå 25 gram før jeg skal ha en LANG treningsøkt eller skal på fjellet så holder jeg ut lengre. MYE lengre...

Fruen, som er bioingeniør forstår ikke at dette funker på den måten jeg beskriver og tror meg ikke. Ei heller en onkel av meg som er ganske oppdatert på gastrisk/nukleær medisin.

 

Forstå det den som kan.
Har prøvd så mange ganger at dette har blitt en vane, om det er placebo så er jeg gjerne med på å fore psykiatrien min med det :lol:

Lenke til kommentar

Vel, kreatin funker ikke for styrke for meg, MEN!!!!!!!!!!

 

Om jeg moser innpå 25 gram før jeg skal ha en LANG treningsøkt eller skal på fjellet så holder jeg ut lengre. MYE lengre...

Fruen, som er bioingeniør forstår ikke at dette funker på den måten jeg beskriver og tror meg ikke. Ei heller en onkel av meg som er ganske oppdatert på gastrisk/nukleær medisin.

 

Forstå det den som kan.

Har prøvd så mange ganger at dette har blitt en vane, om det er placebo så er jeg gjerne med på å fore psykiatrien min med det :lol:

Hadde jeg ikke "kjent dine innlegg" såpass godt hadde jeg kalt deg forumets troller(:

Naturligvis er det placebo.

Ikke no mer øl ikveld Doofen haha

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg er faktisk seriøs. Har presentert denne problemstillingen på fitnessprat.no mens det forumet enda var oppe å gikk uten nevneverdige gode innspill.

 

Jeg har testa det under forskjellige forhold, og kommet frem til at dette funker for meg. 
Hvorfor, og hvordan er et mysterie. Ingen kan foreslå en måte å teste dette på heller.

 

Vel, en blindtest... Men hvordan skal man gjennomføre dette?

Lenke til kommentar

Kortsiktig styrkemål for 1. juni 2015:

 

Jeg setter opp et kortsiktig mål i første omgang.

Styrketrening er helt nytt for meg og jeg vil tro at jeg får en bratt progresjonskurve de første månedene.

 

Benkpress: 115kg X5 a 3 sett

 

Knebøy: 120kg X5 a 3 sett

 

Markløft: 125kg X5 a 3 sett

 

Første økt i deload idag, stiv og støl!

 

Benkpress - 85kg x5 x3

 

Knebøy - 90kg x5 x3

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Tenkte jeg skulle se litt på målene jeg satt meg i Mars måned og oppdatere de med nye:

Har gått litt bort ifra å måtte kjøre 3x5 - dette gjelder i den tyngste uka spesielt hvor jeg nå tweaker litt opp og ned.

En 5`er er en 5`er og en 2`er er en 2`er :ph34r:

 

Har ikke nådd målene jeg satt annet enn i Markløft. Er nære i Knebøy men bommet relativt grovt i Benkpress.

 

Mål for 1. Oktober 2015:

 

Markløft:

Her nådde jeg målet og slo det med 5kg på en 5`er.

Er hittils litt sterkere i SUMO og er spent på hvordan utvikling blir her, disse 2 stilene seg imellom. Sumo føles mye sunnere ut for kroppen.

Nytt mål blir å ta en 5`er på 145kg. Kan også sette opp en 3`er på 150kg.

 

Knebøy:

Min svakeste øvelse, men det har kommet seg bra her gjennom gode boksbøy og Glute Bridge økter.

Har kjørt 5`ere på 115kg hvilket er 5kg under målet jeg hadde. 3`ere på 120kg.

Nytt mål blir 125kg x5 - 130kg x3

 

Benkpress:

Har hatt fin utvikling her men målet jeg satt var nok litt i drøyeste laget haha..

Det stoppet opp på t.o.m. 102.5kg x5, 107.5kg x3 og 110kg x2

Nye mål blir å kjøre 110kg x5.

Kommer til å gjøre et forsøk eller 2 på 120kg x2

 

Synes ikke disse målene er helt ute på viddene og det overasker meg om jeg ikke når dem.

Etterhvert vil jeg sette mer langsiktige mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...