Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget fin Markøkt idag:

 

70kg x5

100kg x3

120kg x1

132.5kg x1 (Kan se ut som et Enery-waste-sett, men jeg har et behov for å kjenne litt på en vekt som ligger rett under de tyngste settene - En slags forberedelse)

137.5kg x3 x3sett :)

 

Glute Bridge:

 

190kg x5 x3sett

 

----------------------

 

 

Dagens trening foregikk på Styrkeklubben, en av de sjeldne.

"Ble lurt" til å melde meg på et klubbstevne som går av stabelen 23.september :hmm:

Jeg har friuke den uka og det passet liksom perfekt.....Det blir mitt første stevne. Spennende.

 

Jeg har ikke noe mål om å løfte tunge vekter i utgangspunktet og ser for meg at jeg "ryker" på en del regler jeg ikke er klar over.

Jeg skal delta, lære og få en følelse med hele greia.

 

De første løftene blir laaangt under pers - men det er klart, om jeg skulle få 2 greie, godkjente løft, kan det jo hende jeg klinker til på det tredje - Time will show :wee:

Lenke til kommentar

hihi...det er mye greier @Juliess - Jeg fikk beskjed om at det var påbudt å bruke "singlet", altså en slik stchram tights som går over skuldrene...da rygget jeg 2 skritt tilbake før en gjøk tok kontroll over kulepennen og navnet mitt stod på lista. :rofl:

Da blir det ikke noe filming - Ingen skal få se meg i en slik drakt haha :rofl:

 

Jeg ender på sisteplass - det er garantert - gutta der er sterke og har holdt på i mange år - spiller iiingen rolle, det er bare deilig å delta :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det KapteinKaos :)

 

Benkpress m/stopp idag - fin økt

 

50kg x5

80kg x3

95kg x1

100kg x1

105kg x3 x2sett (Ny Pr.)

102.5kg x3

 

Føler meg virkelig på hjemmebane når jeg trener Benk - Har nådd et nytt psykisk nivå hvor jeg får frem et helt annet skyv enn tidligere.

Når stanga går sakte nedover tenker jeg at det er det motsatte som skjer - Dette medfører en helt annen type beredskap/klargjøring for selve skyvet når stoppen er ferdig.

Om man skal "slappe av" og la tyngdekraften gjøre jobben på vei ned vil aldri musklene være beredt på å snu - Altså, saktere og mer kontrollert nedgang fører til bedre teknikk og beredskap.

Lenke til kommentar

På veg opp også, du løfter ikke stangen opp, men presser hele kroppen din gjennom gulvet mentalt. 

 

 

Mye enkler å holde skuldrene i rett posisjon om man får til å tenke slik, blir mer naturlig å ha de slik :)

 

Jeg får overføre denne mentaliteten til Bøy-øktene mine - kanskje det blir litt ordning på`t til slutt..

Lenke til kommentar

Markløft klassisk:
 
60kg x5
100kg x3
120kg x2
135kg x1
140kg x3 (Ny Pr.)
140kg x2 (1 rep fail)
135kg x3
 
Fin avslutning på en knall uke. :)
Neste uke er 2-reps - Jeg skal forsøke å "styre meg" slik at jeg unngår 1RM den uken.
 
---------
 
Synes det er på tide med et lite formbilde:
 


 
Først gammel skrott - 22mnd siden
 
post-268618-0-90813400-1440861859_thumb.jpg
 
Ny skrott - 32min siden
Fått opp litt fett% spesielt på bryst og nedre del av mage - og mer skal det bli.

Er nå 3kg unna den samme vekta jeg hadde som "fet" over, såå...jaa...det er jo litt arti :)
 
post-268618-0-11401000-1440861931_thumb.jpg
 
 

 

Endret av Countryman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...