Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morro å følge med på andre, ikke bare seg selv! Også lære litt selvfølgelig. ;)

Ser veldig bra ut, så keep it up! :)

Det er til tider morsommere å følge med på andres opplegg enn ens eget ja. Ens eget opplegg er jo som oftest myntet på andre - i form av å få konstruktiv kritikk, tips og generell hjelp.

-Tror jeg "følger" alle treningstrådene som er her inne og har lært mye av det. @Lærevillig og @Akse har spennende tråder men desverre er det ikke så veldig mange andre som oppdaterer om dagen.

Gleder meg til du starter en logg @Heisenberg(:

 

Takker for komplimenter (:

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fine Uke1-økter om dagen hvor jeg konser om teknikk.

Merkelig hvordan såpass lette vekter likevel føles tunge, men det er vel derfor man kjører deload :)

 

Benkpress igår - 85kgx5 (x3)

Knebøy - 100kgx5 (x3) - kjørte de dyyyype..)

 

Markløft idag - 117.5kgx5 (x3) - Kjørt som rene 1-reppere med 5-10 sekunders mellomrom mellom repsa.

 

 

Fikk endelig meldt meg inn i den lokale styrkeklubben igår, med tanke på et fremtidig stevne - aner ikke når det neste stevnet er vel og merke :hmm:

Kommer til å kjøre stevne for min egen del, for å ha noe konkret å trene mot - utstyrsfritt.

 

Det var ganske annerledes der enn senteret jeg vanligvis trener på.

Skivene så ut til å være 50år gamle, slitte benker, ingen telefondekning - godt og gammelt styrkemiljø altså.

Desverre var mitt førsteinntrykk en gjen med 15-18åringer som ikke var i nærheten av å løfte hverken pent eller riktig - og ingen voksne der til å veilede dem.

Jeg kommer nok ikke til å trene her fast da jeg trives veldig godt der er pleier å være - men vil vise trynet mitt der en gang i mellom for å komme litt inn i miljøet og bli kjent med noen av gutta boys.

Lenke til kommentar

"Hvem pokker er du?? Jeg ringer politiet!"

"Slapp av kjære nabo, det er bare meg. Har hatt min første økt etter deload forstår du"  :rofl:...

 

Tror jeg har hatt en av mitt livs bedre økter.

Ikke så veldig tunge vekter men alt satt som et skudd, teknikken, trykket, aggressivitet uten om det vanlige.

 

Særdeles viktig å ha slike økter også på dager hvor man ikke skal løfte så tungt.

Man skal ikke dra fra senteret totalt utkjørt hver gang, snarere motsatt. Slik som idag hvor jeg følte jeg kunne kjørt dobbelt program motiverer og skaper glede mot neste økt.

 

Benkpress m/stopp:

 

50kg x5

70kg x3

80kg x1

90kg x5 x3sett - Kjedelig lett.

 

Uke2 føles egentlig litt bortkastet men den er nok ikke det. Følelsen av å ha restituert godt i Uke1 gjør at jeg føler meg klar for tunge løft allerede nå. Derfor blir det litt vanskelig å holde seg i skinnet.

Når man skal kjøre et så strengt regime som jeg har satt opp nå vil jeg nødig bryte det ved å slite meg ut for tidlig.

 

Knebøy u/belte:

 

50kg x5

70kg x3

90kg x2

100kg x1

105kg x5 x3sett

 

Kjører bøyen dypere enn noensinne så jeg ser ikke for meg noen rekorder i denne syklusen. Mindre viktig.

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg står nå foran et stort veiskille.

 

-Hodet mitt er fullt av maur og de står der alle sammen og pumper barnåler som i militærpress og ler seg skakk av meg....det store spørsmålet er om jeg skal si "Pokker`ta" og flire dumt tilbake, blinke skjevt, løfte dem i senk(?)..Vil de i det hele tatt bry seg(?)

 

Mine mål hittils har vært svært snevre, uavhengig av intensiteten som vel kan kalles enorm - det har dreid seg om å legge på seg kroppsvekt, pumpe i volum-stil men samtidig kjøre et styrkeopplegg spm etterhvert har stått for 50.1% av treningsmotivasjonen.

Ingen som kjenner meg kan påstå noe annet enn at jeg har gått 110% inn for å oppnå maksimale resultater.

 

Jeg har oppnådd 110%

 

-Mine mål har altså vært som folk flest`s på et helsestudio, helt naturlige :rofl:

 

Jeg har aldri trent benkpress tidligere, før inntil 29uker siden. Noen klarte å lure meg til å starte opp med det - jeg burde få med meg "alle 3" når jeg først var i gang..

Jeg har BESTANDIG sett på BP som den mest meningsløse øvelsen av dem alle - grunnet hvordan folk flest utsetter seg for den - helt feil, stort sett.

Jeg brydde meg ikke noe særlig om hvor mye jeg løftet i begynnelsen, egentlig, jeg ønsket bare bli ferdig med selve øvelsen, utføre god teknikk og rusle videre til neste øvelse, inntil for 15  uker siden.

 

Jeg skjøv enkelt 2 reps med 107.5kg x2 for et par uker siden. Deretter 110kg m/stopp rett etter.

Ikke noe jeg er stolt overhodet . Ikke det som er poenget.

 

---------------------

 

"En kongemaur kikker skrått opp fra nål-haugen. Han er søvnig, strekker armene i været og innser at et par av bestekameratene hans fikk æren av å bli med opp.."

 

I dag fikk jeg greie på at Norgesrekorden i min vektklasse er 138.5kg.

Altså 30kg opp så har jeg klart å sette spor etter meg på denne planeten. Naturligvis er ikke dette noe jeg higer etter. Det er minst 150kg jeg er uten etter å ta. Alt annet virker meningsløst.

 

Poenget mitt er at jeg har trodd at denne rekorden lå omkring 180-200kg..for en som i min klasse. Har aldri sjekket.

 

Hva gjør jeg nå som jeg vet dette?

 

.........

Lenke til kommentar

Åkei, jeg skal bli norges sterkeste mann. Jeg vet det går, men det vil ta tid.

 

All tiden man må bruke for å oppnå dette, må man huske på å faktisk ha det gøy, ellers blir man gal.

 

Kjør på i samme spor, men ikke glem at veien er like viktig som målet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt enig med deg Akse, men moro for andre er ikke moro for meg og slik har det alltid vært :)

 

Hadde det vært snakk om et mål på 150kg økning for å ta en rekord så hadde saken vært litt annerledes.

Her er det snakk om 28.5kg for å tangere og det var nok mest selve overraskelsen av at den sto så lavt som brant seg mest fast i hjernebarken her.

 

Jeg har ingen betenkeligheter overhodet om at jeg klarer dette om jeg konsentrerer meg om det - spørsmålet er om jeg vil.

Jeg tror ikke jeg vil. Me får sjå :)

Lenke til kommentar

Stå på :D

Haha! Det skal jeg @lærevilling men det blir nok ikke til at jeg stopper her.

 

Med all respekt til vedkommende som faktisk har denne rekorden - såpass "lette og små gubber" som meg/oss har vel et naturlig sug etter å bulke og bygge. Kan hende dette har noe å gjøre med at rekordene ikke er høyere enn det de er(?) fordi de fleste ender opp i høyere vektklasser(?)

-Der er jeg også  - Jeg tar sikte på 74kg klassen nå. Der er rekorden 152.5kg (Nesten sikker på det) og det virker ikke umulig det heller. Jeg har da 6kg å gå på og har ikke dårlig tid.

 

Det har skjedd en del innen vektklassesystemet de siste årene da det nå har blitt mer fokus på "utstyrsfritt".

Kan tenke meg det ikke er så veldig mange oppe  i toppen som har løftet utstyrsfritt og dette kan også ha noe med saken å gjøre.

 

Jeg bryr meg ikke nevneverdig om rekorder i utgangspunktet - Jeg ble litt satt ut "der og da" når jeg så hvor nære jeg var.

Nå er det glemt, bryr meg ikke om det, bare koser meg med treningen og kjører på som jeg har gjort :)

 

Håper jeg klarer å ivareta den følelsen jeg har hatt det siste halvåret hvor treningen er høydepunktet på dagen og det jeg ser frem imot neste dag.

Lenke til kommentar

Benkpress m/stopp:

 

50kg x5

70kg x3

85kg x2

95kg x1

100kg x5 (Ny PR)

100kg x4 - 1rep fail)

 

Meget fornøyd med dagens økt som egentlig skulle vært 97.5kgX5 x3sett

Neste uke er 3-reps og jeg så ingen grunn til ikke å gjøre et forsøk på 5`r pers idag.

 

 

Markløft klassisk: (her om dagen)

 

Å kjøre 5`ere som 1-reps har ført til en 10-15kg`s reduksjon i vektene på en 5`r.

Dette henter jeg nok fint igjen - Det tok meg 5-6uker å kommer ajour da jeg gjorde det samme i BP.

 

60kg x5

90kg x3

110kg x1

125kg x1

135kg x3 (2reps fail)

130kg x5 x2sett

 

Knebøy denne uka:

 

Her ser jeg meg nødt til å gå tilbake til "null" - bygge opp teknikken forfra og ikke bry meg så veldig mye om vektene.

Det blir mye filming fremover for å holde kontroll.

Min første tanke var at dette var "kjipt" - Nå er jeg bare veldig motivert :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markløft klassisk:

 

60kg x5

90kg x3

110kg x2

125kg x1

130kg x1 (energi waste...)

135kg x5 (PR med et nødskrik)

150kg x1 :w00t:  - Et meget impulsivt løft da jeg følte meg sterk. Ny milepæl er nådd og jeg setter kursen mot 180kg.

 

Dette skal feires i kjent @Doofen stil - med et par Mack`s og treningsfri imorgen :rofl:

 

Glute bridge

 

150kg x5

185kg x5 x3sett

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk Akse - Akkurat nå sitter jeg med en litt "flau" smak i kjeften over at jeg er stolt av denne vekten.

 

Det er 2 ting jeg må gjøre nå:

 

1) Slippe meg løs mentalt og ikke gå inn i vekta med innstillingen "dette er tungt og rekord".

 

2) Bygge opp kroppen til å tåle høyere vekter. Sener og muskelfester er ikke helt forberedt merker jeg. Viljen er det sterkeste jeg har, ironisk nok satt opp imot punkt 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sette ting i perspektiv, så blir det aldri bedre. Går jeg tilbake til jul, og hørte om en som tok 240 i mark, tenkte jeg at det var mye. Når jeg tar det selv, var det en skikkelig godfølelse et par dager, men nå betyr det ingenting. Det var kun et løft på veien mot et større mål.

 

En god milepæl, men ikke stort mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...