Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper du drar en fin 150 nå.

Kan hende :)

Må jobbe enda mer med oppspennet - Den første reppen er så seig at det nesten ikke går mens de 4 neste kjennes ut som 80kg.

 

Det blir å melde seg inn i den lokale styrkeklubben nå hvor det er litt "miljø".

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Eneste minus med det er at teknikk er nederste prioritet.

Mer sånn "sleng på"-mentalitet, så dropper man sakte ut som skadet, eller forblir der av flaks.

 

Blod på leggene ja, fikk slike sår i 2013 jeg, blør enda, nekter å gro, har utsatt treninger, ødelagt bukser, krevd 6 turer til lege og kostet meg 20 løk.

Det utviklet seg til eksem og styr, bruker kremer enda.

 

Leggskinner er venste vifting med visa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg må ev. være forsiktig og fortsette dette som teknikkøvelser.

Men jeg ser ikke helt at jeg har noe valg heller om jeg skal fortsette utviklingen..

 

Ja jeg har hørt om det greiene der...syntes det var "veldig gøy" første gangen, men jeg ser jo det nå at såra blir dratt opp 2 ganger i uka og det kan umulig være bra :eek:

Jeg skal se hva jeg finner av leggskinner - det beste hadde vært å funnet dette på en styrkeløfterbutikk. Fotball-leggskinner blir fort for tjukke :eek:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Man skal jo ikke treffe, men det skjer jo.

I sumo er leggene også rette under løftet.

 

Høye sokker bruker noen.

Ja det gjelder spesielt i Sumo for min del - værst på vei ned (tror jeg) :eek: .. :)

 

Mens jeg googler kommer jeg over et artig sitat fra et annet forum:

"Jeg brukte hockeyutstyret mitt da jeg løftet litt tungt....Mange som stusset litt, men jeg hadde på leggskinn bla for jeg tålte ikke så godt å få riper på skinnleggen. Det svir veldig i dusjen synes jeg. Hadde også en periode med hockeyhjelm da jeg kjørte benk, var faktisk ofte at jeg stanget hodet i stangen etter at jeg var ferdig med settet..."

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha.

Vi snakker beskyttere som er som en sokk her, men evt blå plasskinner man stikker ned i spor.

 

Bygger det over 1cm ut så blir løftebanen helt ute av synk.

 

Edit: Da må jeg flytte til byen du bor i.

 

Her lesser de på med vekter til nybegynnere på selve intro-kurset.

Ingen sier noe heller om man løfter med bøyd rygg og alle får utlevert belte :hmm:

 

Men vi teknikkonger kommer jo godt ut av det.

Var ikke noe for meg, har motivasjon nok på et bygge-konkurransegym.

Men skjønner at man vil det om man trener på et "fotballfrue-gym"

Endret av War
Lenke til kommentar

Oppsummering fra de siste dager trening.

 

Feilet totalt i BP igår da jeg satset på femmere på 102.5kg -

Skjøv først en 3`r, deretter 2 2`ere. Kjører en deload her da jeg føler meg helt kjørt i kassa.

 

Knebøy igår var BRA - er ikke spesielt glad i øvelsen og har slitt mye - Fullførte 3 femmere på 110kg hvilket er 5kg pers.

 

Klassisk Markløft idag - tok på meg belte og bestemte meg for femmere (x3) på 122.5kg = pers

Denne er fra mitt siste sett, beklager kameravinkel - Det viktigste synes, klarer å opprettholde oppspennet i ryggen 95% og det føltes bra! - Kroppsvekt nå - 68kg

 

 

Har jobbet bra mentalt de siste ukene! Det har gjort utslag i positiv retning!

 

Har bestemt meg forå skeie totalt ut idag. Vært på Systemet og handlet meg et par hveteøl.

Senke skuldrene, senke pulsen, glemme jobb og annen møkk.

 

God kveld :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hurtigdeffen gikk rett til hælv...opp 300g på 2 uker ved 1700kcal og nærmere 180g proteininntak. Grusomt. Snur igjen nå da jeg føler meg mye "fittere" etter å hatt litt lavere matinntak en periode, mindre oppblåst osv...

Legger meg på et litt lave inntak enn forrige bulk men fremdeles på et sikkert overskudd.

 

Legetime imorgen...får skallebank ut av en annen verden så fort jeg starter treninga...blodtrykk målt idag - glimrende... :eek:

 

Mye greier!

 

Digg med litt penere økter denne uka, kjører en styrkedeload da forrige uke føltes helt elendig. skyldes vel deff...

Må bare prøve meg litt frem og bli kjent med skrotten her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En stund siden sist - har følt meg helt rævva siden jeg startet deload for 3-4 uker siden. Føler meg fremdeles helvete, blir ikke kvitt skallebanken men hadde i det minste en veldig god økt idag.

 

Kroppsvekta er tilbake på 69kg - øker nå

 

Alt jeg gjorde i dag er vel å regne som nye personlige rekorder.

 

Tenkte jeg skulle begynne å justere meg inn mot 3ère og 2ère når det nærmer seg deload og ikke holde helt fast på 3x5 lenger. Føler jeg ikke får "kontakt" med tunge vekter ved å kun kjøre 3x5 lenger.

3x5 har fungert utmerket hittils, men når det stopper opp rundt uke 4 vil jeg forsøke å øke vektene ytterligere og heller gå ned på repetisjonene - siste uka før deload blir da litt "som jeg føler det".

 

Knebøy:

100kg X5

110kg X5

115kg X5 (X2)

Trenger mer volum i beina.

Boksbøy er blitt en favorittøvelse for å styrke bunnen av løftet.

 

Benkpress:

90kg X5

100kg X5

105kg X3

107,5kg X2

Dette gikk meget greit og perser dette på nytt til fredag, det er jeg sikker på.

 

Imorgen blir det pers i Markløft.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Markløft:

 

60kg x5

80kg x3

100kg x3

115kg x3

125kg x5 (x2) (2.5kg pers)

130kg x5 (7.5kg pers)

 

Neste uke blir å trene på 1og 2-reppere på moderat høye vekter - siste uke før deload.

 

Glute Bridge:

 

130kg x5

180kg x5

220kg x5 (x3)

 

Roer ned litt i denne øvelsen - fikk ikke rumpestumpen 100% opp idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...