Gå til innhold

Oppgraderer bredbåndet ditt helt gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betaler 499 for 200/200 hos homenet. De tvinger ikke tv abonnement på meg heller. Alle nrk kanalene er fritt tilgjengelig på nett tv. Så har jeg viaplay til 79 kr som i tillegg gir meg tv3, viasat 4, viasat film og en til. Tv 2 Zumo gir meg alle tv2 kanalene. Da har hvertfall jeg alt jeg trenger vesentlig billigere enn CD. Viss jeg i tillegg plomberer tv'n så slipper jeg nrk lisensen... Tror vanlig tv kommer til å dø ut i fremtiden!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

25/10: 783 kr/mnd

50/15: 873 kr/mnd

100/20: 973 kr/mnd

 

Det er nesten 800-1000 kr/mnd eller nesten 10-12 tusenlapper i året. Det er ikke akkurat billig. Med sine lokale monopoler (ingen andre ser lønnsomhet i å bygge ut der CD allerede har bygd nett) så har de for lengst utryddet lavprisalternativer som en gang i tiden kostet 2-3 hundrelapper i måneden. Trist at de får ture frem slik uten at forbrukerrådet/myndighetene griper inn og åpner for reell konkurranse igjen.

Hvor har du disse prisene fra?

 

Prisene på hjemmesiden til Canal Digital står oppført som dette:

 

25/10 - 399,-

50/15 - 499,-

100/20 - 599,-

 

Dette er gode priser i mine øyne.

De som ønsker lavprisalternativ får gå for ADSL, det er nemlig svært dyrt å bygge ut fiber.

 

Betaler 299,- pr måned for 5/0.5. Det er et lavprisalternativ, og gir det dårlig valuta i motsetning til CD sine priser. Men dessverre koster det 140 000kr å legge inn fiber til meg pga gravelengde og det er litt for mye for meg.

 

(jobber ikke for CD bare så det er sagt)

Du glemmer 399 kroner i linjeavgift (også kalt tv grunnpakke), som du er nødt til å kjøpe. 998 kroner per måned.

 

Det burde vel ikke være et problem for de fleste da de aller fleste har og ønsker å fortsette å ha TV.

 

For de svært få som ikke har TV overhodet skjønner jeg at det kan virke dyrt, men dette gjelder ytterst få.

Og for de som har TV så kan man ikke regne TV prisen som en del av internettprisen.

Kabeltv er søppel og de fleste unge ønsker ikke dette. Masse reklame og tull på alle kanaler utenom NRK (som kan strømmes over internett).

 

Hæ? Så du sier at nrk ikke har reklame? Lenge siden du har sett på ARK skjønner jeg :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Canal Digitals tilbud er kanskje ikke fantastisk og kan selvsagt ikke måle seg med de beste fiber-tilbudene fra Lynet etc, men CD leverer altså 50/15 og 100/20 for en lavere pris enn det Get tar 50/5 og 100/5 for. Det er en betydelig forskjell i opphastighet som mange brukere vil merke godt.

 

Bor man i et sameie/borettslag og det skal tas opp hvilken av leverandørene sameiet skal bruke så ville jeg definitivt stemt for Canal Digital.

Lenke til kommentar

Bor man i et sameie/borettslag og det skal tas opp hvilken av leverandørene sameiet skal bruke så ville jeg definitivt stemt for Canal Digital.

Du vet nok ikke alle vilkår. Når sameie kontakter leverandører blir det forhandlinger om innhold og pris. Dette blir som regel bedre innhold til lavere pris.

For 100/100 og 40 tv-kanaler gir jeg 668. Kjøpt som privatkunde får du 100/5 og 40 tv-kanaler til 1127 veil pris.

Lenke til kommentar

Er tre måneder siden jeg oppdaget at de hadde økt hastigheten, men først nå nyheten kom ut. De ville vel teste skikkelig først da.

 

Ellers er jeg enig med de som sier at den faktiske prisen på 100/20 linja til CD er nesten 1.000/mnd, siden du blir tvunget til å ha TV pakken. Jeg har prøvd å si opp kun TV delen, og også snakket med forbrukerrådet, og de ser på saken nå.

Håper det blir endringer der. Jeg ser knapt på TV (av ulike grunner ;) ), kjøper mye film, og så kommer det kanskje en serie eller to vi bukta, og så har jeg Netflix, og når 71 grader Nord går på TVNorge pleier jeg å ha TV Norge nett TV, til og med jeg har en helt ny HD PVR dekoder med Tewee og alt mulig.

 

Men for meg, hadde jeg spart på å si opp TV, dekoder kort, så plombere TVet, slippe NRK lisens + de nesten 400 kronene i måneden for TV. Så kunne jeg bruke noen av de pengene til å kjøpe tilgang på x nett TV når en av få norske serier går i to-tre måneder.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Skulle ønske det fantes flere ryktebørser.

 

Jeg har irritert meg grønn over mine 10 Mbit opp tidligere, og googlet meg rosa av å ikke finne noe som helst relatert til planer/forslag ang dette...

 

Fra 12 desember ville du ha funnet tråden min her på forumet og på google i alle fall.

Lenke til kommentar

 

Skulle ønske det fantes flere ryktebørser.

 

Jeg har irritert meg grønn over mine 10 Mbit opp tidligere, og googlet meg rosa av å ikke finne noe som helst relatert til planer/forslag ang dette...

 

Fra 12 desember ville du ha funnet tråden min her på forumet og på google i alle fall.

 

 

Du har helt rett. Leste tråden din i midten av desember en gang. :thumbup:

Kunne dog ikke merke noen forskjeller selv, ikke før midten av januar en gang. :sleep2:

 

Jeg gikk i mellomtiden så langt at jeg gravde etter opplysninger om konvertering av fiber til coax i borettslag, om det lot seg teknisk gjøre med høyere hastigheter hvis færre var tilkoblet den samme coax kabelen. Konklusjon: Ingen nyttig info å finne noe sted.

 

Syns forøvrig også at EULA-en til CD er alt for lang og pirkete. bla. Du har ikke lov å ha en server stående hjemme. Telenor/Netcom skriver ingen ting om slike begrensninger i sine nett med begrenset kapasitet. Får nemlig mob.bredb. med 100GB inkludert, nok til å fungere som backup for den kablede internetten...

 

MEN ryktebørs med insider info, før endringene skjer. Det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er løgn at oppgraderingen er gratis. Når de rapper folks pvr'er fordi dekoerne angivelig er gamle, og gir folk nye uten pvr og lanserer så en ny tjeneste for å få pvr funksjonalitet. Måten CD behandler kundene sine på er å arrogant at det er så en skjemmes på deres vegne. Er glad jeg slipper og er en superfornøyd kunde hos en skikkelig leverandør av fiber.

Lenke til kommentar

Det er løgn at oppgraderingen er gratis. Når de rapper folks pvr'er fordi dekoerne angivelig er gamle, og gir folk nye uten pvr og lanserer så en ny tjeneste for å få pvr funksjonalitet. Måten CD behandler kundene sine på er å arrogant at det er så en skjemmes på deres vegne. Er glad jeg slipper og er en superfornøyd kunde hos en skikkelig leverandør av fiber.

Jeg husker den gangen de ga kundene "gratis" Wimp, samtidig som de hevet prisene. Utrolig sleipt og arrogant å prakke Wimp på alle enten de vil ha det eller ikke, og selvsagt ikke gratis.

 

Denne gangen hever de hastighetene "gratis" samtidig som de hever prisen på det grunnabbonementet på tv de tvinger på alle enten de vil ha det eller ikke. CanalDigital respekterer ikke kundene sine atter en gang, lurer de nok en gang med gratispåstander, tvinger på de ennå mer som mange ikke har bruk for, opererer med vanvittige høye priser fordi de i praksis er lokale bølle-monopolister som gjør som de vil. Og mange finner seg i det fordi de ikke har noen alternativer. Det tar de som et signal om at de kan fortsette den respektløse praksisen ovenfor kundene. Lurer på når mange nok sier at nok er nok. Dumme mannen i gata har tilsynelatende ubegrenset tålmodighet og toleranse for å bli lurt gang på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imponerende hva de klarer å klemme ut av teknologien, både av fart og penger :green:

 

Selv er jeg så heldig å holde til en by med litt konkurranse. Jeg har 200/200 linje fra Homenet til 200,- i mnd. Bruker selvfølgelig bare en brøkdel av båndbredda, men er uansett storfornøyd!

 

TV/Bredbånds-pakker er bare tull i mine øyne. Ønsker ikke betale for å ikke få se det jeg vil når jeg vil. Ikke for å nevne hele den dyre dekoder-suppa.

 

3873637978.png

Endret av icc
Lenke til kommentar

Imponerende hva de klarer å klemme ut av teknologien, både av fart og penger :green:

 

Selv er jeg så heldig å holde til en by med litt konkurranse. Jeg har 200/200 linje fra Homenet til 200,- i mnd. Bruker selvfølgelig bare en brøkdel av båndbredda, men er uansett storfornøyd!

 

TV/Bredbånds-pakker er bare tull i mine øyne. Ønsker ikke betale for å ikke få se det jeg vil når jeg vil. Ikke for å nevne hele den dyre dekoder-suppa.

 

3873637978.png

 

Prislista til Homenet sier at det skal koste 499,-

http://homenet.no/filarkiv/priser/prisliste_homenet.pdf

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Hva kan man egentlig gjøre hvis man bor på en plass der man er nødt til å ha det uten andre alternativer?

Samme hvor mye man klager så hjelper det liksom ikke så mye.

 

Aktivt oppsøke andre leverandører, få skriftilig hva de kan tilby, begynn å bearbeide nabolaget. Bor du "på bygda" så finnes det alltids en ildsjel med gravemaskin som hjelper til med egeninnsatsen for en billig penge. På små steder er veien kort til saksbehandlere som skal godkjenne grøfter, i byer er sosiale medier effektive hjelpemidler for å bedrive opplysningsvirksomhet. Jeg sier ikke at du får til endring over natten, men om du virkelig vil så er det mulig! En ting er sikkert, sitter du bare å venter på at noen skal gjøre noe så vil tiden, der din lokale leverandør av for dårlig infrastruktur bøyer deg over bordet og har viljen sin med deg, bare bli lenge og lenge. Se etter mulighetene og du vil finne dem, du vil oppnå resultater :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...