Gå til innhold

VM i skiskyting 2015 - Kontiolahti


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tirill og jentene trener heller ikke like mye som gutta, og er mer opptatt av familie, som de har sagt. Ikke rart det sjeldent går deres vei.. Tullete å holde på sånn når man er sånn in i gamet, enten må man gå all in ellers nytter det ikke for å være med å kjempe i teten. Er ikke overrasket over hvor ræva det har gått for de akkurat.

Lenke til kommentar

Tirill og jentene trener heller ikke like mye som gutta, og er mer opptatt av familie, som de har sagt. Ikke rart det sjeldent går deres vei.. Tullete å holde på sånn når man er sånn in i gamet, enten må man gå all in ellers nytter det ikke for å være med å kjempe i teten. Er ikke overrasket over hvor ræva det har gått for de akkurat.

Lol. Ser gjerne kilder på denne uttalelsen...

Lenke til kommentar

At Bjørndalen og Tarjei tapte mot Moravec og Fak på siste runde er jo ikke overraskende i det hele tatt.

 

Vi vet jo at Tarjei har slitt med sykdom og er langt fra hans optimale form. Skal i det hele tatt være imponert over at han klart 5 medaljer dette VM. Nok en bronse etter at han falt litt ut av gullkampen etter 3.skyting kom som en overraskelse på meg. Utrolig gøy for Tarjei!

 

Bjørndalen begynner å bli en gammel mann og kommentatorene sa jo det at han trenger mer tid på å restituere etter et løp, og med en god staffettetappe dagen før var det kanskje mye å forvente. Som han selv uttalte etter løpet så var han helt tom for batteri helt mot slutten. Jeg synest jeg ser en tendens hos Bjørndalen i det siste... Han har lite å gi på sisterunder, særligi lange løp. Usikker på om dette har med alderen hans å gjøre, eller om han har litt å gå med tanke på treningen hans. Men det virker som han må disponere kreftene på en annen måte en før. Men er en sliten, er en sliten.

 

I tillegg er jo Fak og Moravec kjent for være raske i sporet, særlig førstnemte. Jeg er faktisk ikke sikker på om Johannes eller Emil ville ha slått Fak på sisterunden i går. Kanskje Svendsen på oppløpet...

 

Synest det var skikkelig synd at medaljen glapp for Bjørndalen, han hadde virkelig fortjent det med 20 treff. Jeg kjente jeg nesten ble litt sur for at Tarjei gikk foran og tok nok en bronse. Han har tross alt fått 4 medaljer og har på en måte fått nok medaljer for et mesterskap. Svendsen har fått indivudelt sølv og Johannes gull. Med solide løp så hadde Bjørndalen fortjent en medalje der....

Men, jeg har tro og håper at Bjørndalen kan revansjere seg i Khanti-Mansisk til helgen igjen. Han er tydelgivis i god skyterform og er god i sporet bare han har restituert nok, så jeg tror han kan bli en farlig kandidat på sprinten.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Tiril så har hun det nok tøft med alt presset. Hun er på papiret det beste på laget og man forventer derfor at hun skal gjøre det bra og at hun skal ha en formutvikling siden hun er så ny i gamet. Vi ble kanskje litt bortskjemt med Tora Berger før det, og nå forventer vi at Tiril skal følge opp...

 

Om de prioriterer mindre tid på treningen enn gutta, vet jeg ikke. Jeg synest jeg las at Tiril holdt på med ingeniørstudie ved NTNU under OL? Men hun må vel ha tatt permisjon fra studiene? Er enig, jentene burde satse mer på idretten, men spørsmålet er hvor lett det er å gjøre en slik prioritering med tanke på fremtida. Om man legger i fra seg utdanning og jobb, har man da en trygg fremtid om man satser, men ikke lykkes? Det er jo mange halvgode som ikke når helt opp.

 

Tiril bør definitivt satse, håper hun blir sterkere av denne motgangen og blir mer rutinert. Hun må gjøre grep på skytebanen, det har vært jevnt dårlig i hele denne sesongen i grunn. Har også tro på Fanny-W. Horn. Hun har jo vist at hun har potensiale, men er veldig svingende. Hun har også et problem på skytebanen. Marte Olsbu har også potensiele. Elise Ringen er god på skytebanen, men treig i sporet. Når det gjelder Synnøve Solemdal så synest jeg hun er en av de som ikke har hatt noen særlig utvikling, men vært med lenge. Jeg synest det var veldig merklig at hun fikk gå på stafettlaget, siden Elise Ringen er mer stabil på skytebanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...