Gå til innhold

Bytte ut WP - Nexus 6, M9, Honor 6, murstein.


Pj0ter

Anbefalte innlegg

Hei,

 

På tide å bytte ut telefonen igjen -egentlig ikke.

Bytter ut windows phone, som jeg elsker, men app utvalget blir litt lite / mye ventetid.

 

Joda, de fleste apper er der. Men, ikke alle. Å etter 8 månender med WP, er det god nok grunn for min del å bytte den ut. Enten blir den beholdt som 2.telefon/jobb, eller gitt til lillebror.

 

Mobilhistorikken de siste 12 månedene lyder litt som følger;

  1. HTC One M8 (lagt igjen på biltak) -som var helt grei. Ikke altfor fornøyd, men artig sak. Ikke akktuelt å kjøpe igjen (uansett pris -mye grunnet kamera, også hang den seg litt iblant. Kanskje jeg som fikk en kjip én)
  2. Iphone 4S (Lånetelefon) -Tja, hva skal man si. Det var en telefon. iPhone ikke aktuelt igjen.
  3. Lumia 1020 (Knust på fest) -Kanskje beste telefonen jeg har hatt noensinne, med tanke på pris. 2000,-. Utfordrende og spennende med nytt OS, umulig å ikke elske kameraet, dog litt strømkrevende... :whistle:
  4. Lumia 930 (nåværende) -Veldig grei telefon. WP8.1 er et godt OS. Veldig kjekk som jobbtelefon med tanke på fantastisk Office/OneNote/Drive/Lens og Outlook grensesnitt. Derfor jeg vurderer å beholde den som en god telefon nr.2. Godt kamera.
  5. Pluss et par mursteiner.

 

Kravspec;

 

  • Middels/HØY Prio, Battertid - minimum en full dag med aktivt bruk. (Messenger/snapchat, push-mail, bilder, middels lysstyke, spotify, nettleser(VG/Tek), streaming (over wifi) )
  • HØY Prio, Skjerm - Gode kontraster, min. 1080p (Ikke altfor viktig med FHD/2K), veldig fornøyd med OLED på Lumia 930.
  • HØY Prio, Kamera - Svært fornøyd med Lumia kameraene, lite fornøyd med UltraPixel shitten til M8. (Dette er sagt droppes til M9?)
  • Lagringsplass - Minimum 16GB internt.

Vurderer Nexus 6, vente på M9, Honor 6 osv osv.

Ikke så interessert i Galaxy... :) Kom gjerne med forslag, uansett hva

 

Løp og kjøp Nexus 6? -Verdt å vente på M9? (hva er det verdt å vente på?) -Honor 6, no doubt?

 

Kjør på, veiled (les: vill-led) meg i deres baner.

Føler meg litt blank på mobilfronten i disse dager,

og har lite kunnskap om noen av de nevnte telefonene jeg vurderer.

Budsjett varier, kan gå middels, kan gå høyt :dremel:

 

- Pete

 

Edit; Skriveleifer og kracspec..

Endret av Pj0ter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk akkurat fra Nokia 1020 til Xperia Z2. Er så langt veldig godt fornøyd.

Veldig bra batteritid. Er veldig godt førnøyd med skjermen. Føler ikke det er noen nedtur ifra OLED skjermen til 1020. 16GB men støtter minnekort så skal handle meg det. Ellers er telefonen lynrask. Alt skjer umiddelbart. 1020 kunne til tider være plagsomt treg selv om WP er lettdrevet.

Kamera. Der ligger Z2 litt tilbake for 1020 i ren bildekvalitet, men fortsatt er bildene rimelig bra. Kameraet er også mye raskere og fokusen er mye raskere og mer nøyaktig. Blitzen er en vits sammenliknet med 1020 sin xenon blitz.

 

Jeg vurderte også Honor6, men kom fram til at mellomlegget fra Honor6 til Xperia Z2 var verdt det for å få en kjappere telefon med bedre byggkvalitet, bedre kamera og bedre batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...