Gå til innhold

Trenger tips til oppgradering


Anbefalte innlegg

Heisann, har veldig lyst til og oppgradere pc'n min, da jeg ikke er veldig fornøyd med den jeg har i dag.

Bruker pc til mye spilling, noe video/bilde redigering

 

CPU amd FX-8350

HK ASUS V formula-Z

RAM 1600mhz crucial 16gb

 

 

Har litt lyst til og gå til inkjøp av

intel i7-5820k

MSI x99s mpower

crucial 2400mhz 16gb (4x4gb)

 

tenker da egentlig og sette gamle delene opp til en liten server, da jeg ikke er fornøyd med "responstiden"

og jeg tror den vil fungere mye bedre til server oppgaver

 

 

 

 

Endret av Kuuket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytter du fra fx 8350 til i7 så vil du merke forbedring både på hastighet og temperatur. Jeg har god erfaring og de fleste jeg kjenner har god erfaring med og bytte fra AMD cpu til Intel cpu generelt.

 

Men ja, Hovedkort oppgradering følger gjerne etter om du skal oppgradere CPU pga socket men når det kommer til hovedkort så har jeg lite erfaring.

 

Dette kan jo være noen alterantiver

 

Oppgraderingspakke - Intel Core i7-4790K 4.0GHz Quadcore, Z97 Mainboard, 16GB DDR3

 

Oppgraderingspakke - Core i7-5820K 6-Core Haswell-E, MSI X99S SLI PLUS Motherboard, 8GB DDR4, Air cooling Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Nja men synes fortsatt det blir feil og legge frem dyreste z97 mot billigste x99 xD

 

sier du med det navnet `? Jeg gadd ikke ta meg tid til og lete gjennom nettbutikker for og finne det billigste alternativet men ga han heller noen forslag og om han selv vil kjøpe de får han gjøre litt selv og finne ut hvor det evt er billigst. Er ikke så mange som er klar over at disse pakkene eskisterer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

Bytter du fra fx 8350 til i7 så vil du merke forbedring både på hastighet og temperatur. Jeg har god erfaring og de fleste jeg kjenner har god erfaring med og bytte fra AMD cpu til Intel cpu generelt.

 

Men ja, Hovedkort oppgradering følger gjerne etter om du skal oppgradere CPU pga socket men når det kommer til hovedkort så har jeg lite erfaring.

 

Dette kan jo være noen alterantiver

 

Oppgraderingspakke - Intel Core i7-4790K 4.0GHz Quadcore, Z97 Mainboard, 16GB DDR3

 

Oppgraderingspakke - Core i7-5820K 6-Core Haswell-E, MSI X99S SLI PLUS Motherboard, 8GB DDR4, Air cooling

 

den ene pakka der så jo grei ut, er helst den nye type sokkel jeg har lyst til og gå for, da jeg vil tro det er fremtiden

Lenke til kommentar

Gå for X99, det vil garantert vare lenger og vil være verdt med når det er tid for og selge.

 

Z97 kom i år, men de bytter hvert år, altså mainstream socketen (Zxx) mens entusiast socketen (Xxx) vare lenger, bare se på X58, X79.. Sammenligned med 1156, 1155, 1150 som er sist nå.

 

Mens Socket 775 klarte seg lenge, var dog før intel begynte med i3. i5, i7 og pent osv. :)

Lenke til kommentar

går jo ikke for en sokkel som har vært i noen år

 

Kommer jo an på pris og behov. Kjøpte nylig 4790k, z97 hovedkort og 8gb ram. Skulle jeg handlet på nytt i dag og prisen hadde vært den samme hadde jeg fortsatt valgt z97. Fant ikke ut at x99 ga meg noen voldsomme fordeler heller.

Lenke til kommentar

 

går jo ikke for en sokkel som har vært i noen år

 

Kommer jo an på pris og behov. Kjøpte nylig 4790k, z97 hovedkort og 8gb ram. Skulle jeg handlet på nytt i dag og prisen hadde vært den samme hadde jeg fortsatt valgt z97. Fant ikke ut at x99 ga meg noen voldsomme fordeler heller.

 

vil si ny minnetype, 6 kjerner og mulighet for 3-4 way sli er en fordel. ;)

Lenke til kommentar

 

 

går jo ikke for en sokkel som har vært i noen år

 

Kommer jo an på pris og behov. Kjøpte nylig 4790k, z97 hovedkort og 8gb ram. Skulle jeg handlet på nytt i dag og prisen hadde vært den samme hadde jeg fortsatt valgt z97. Fant ikke ut at x99 ga meg noen voldsomme fordeler heller.

 

vil si ny minnetype, 6 kjerner og mulighet for 3-4 way sli er en fordel. ;)

 

Fordel i hva?

Får ikke 4-sli med 5820k heller, ei heller 16x16.

Lenke til kommentar

 

 

 

går jo ikke for en sokkel som har vært i noen år

 

Kommer jo an på pris og behov. Kjøpte nylig 4790k, z97 hovedkort og 8gb ram. Skulle jeg handlet på nytt i dag og prisen hadde vært den samme hadde jeg fortsatt valgt z97. Fant ikke ut at x99 ga meg noen voldsomme fordeler heller.

 

vil si ny minnetype, 6 kjerner og mulighet for 3-4 way sli er en fordel. ;)

 

Fordel i hva?

Får ikke 4-sli med 5820k heller, ei heller 16x16.

 

Sa jo 3-4 way, noe du kanskje overså? lol :p

 

5930K kan 4way, samme som med storebror 5960X.

 

Man trenger ikke reelt 16x16. Da kan du kun ha et kort på Z97 om du tenker slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...