Gå til innhold

Ekstra stipend lånekassen grunnet nedsatt funksjonsevne


TomTucker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk påvist add/adhd august 2014, å fikk nå vite at det var mulighet for ekstra stipend for de med nedsatt funksjonsevne, som feks adhd. En i klassen fikk dette nå, men han har ingen jobb, å som han sa; støtten blir behovsprøvd mot inntekt og formue.

 

Jeg tjener 120 000 i året, så jeg har inntekt, men det er jo under lånekassen sin max grense. Er det noen som ve noe om dette? Må du ha 0 i inntekt eller under grenseverdien satt av lånekassen?

 

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dårlig business å få mer stipend fordi han lot være å nevne inntekten sin da lånetakeren er pliktig til å sette seg inn i betingelsene for lån og stipend. Blir det oppdaget at han har fått mer stipend enn han har rett til, vil det i hvert fall bli omgjort til et lån. Hvis bruddet på betingelsene regnes som grovt, kan Lånekassen deretter anmelde forholdet og nekte ham mer lån og stipend.

 

Hvorvidt inntekten er relevant, vet jeg ikke. Som Knewt påpeker, vet Lånekassen det best selv. Du finner kanskje noe informasjon på nettsidene deres. Hvis ikke, kan du ringe eller sende en e-post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...