Gå til innhold

Telenor Fiber oppgraderer hastigheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.telenor.no/privat/bredband/bredbandsabonnement/

 

De må nok gjøre flere oppgraderinger når G.fast kommer.

Nå er vel de høyeste VDSL regner jeg med.

 

Det er litt morsomt de skriver:

 

Hastighet fra 30-75 Mbit/s (nedlasting) og 8,1-25 Mbit/s (opplasting).

Som betyr i noen tilfeller kan hastighetene variere hvor mange kunder som bruker nettet.

Gleder med til G.fast\ eller VDSL med maks 100 meter linjelengde, burde komme 100 mbit-300 mbit snart der.

Lenke til kommentar

Det handler ikke så mye om hvor mange som det er på nettet som det handler om avstand fra sentralen. De som bor mange km fra sentralen får ikke i nærheten av det som er topp-abonnementet. Og G.fast gjelder vel kun de første 500 meterne fra sentralen, så da hjelper det ikke for de som bor langt unna. Jeg bor ca. 5-6 km unna nærmeste Telenor-sentral og får ikke mer enn 1.5 Mbit fra dem, men har heldigvis fått Altibox fiber så det er ett fett.

Lenke til kommentar

Men hva mener telenor med:

 

Hastighet fra 30-75 Mbit/s (nedlasting) og 8,1-25 Mbit/s (opplasting).

Mener det er slik DSL platformen er med sårbar for støy en fiber og coax. Det kan være alt fra radiaktive stråling, mobil\ strømkabeler etc?

 

I dagens samfunn burde det kun vært POE (Power over Ethernet) (Cat5e\Cat6)

Istedenfor DSL, da teknologien er for gammel, i prinsippet er det nok mulig å få fasttelefoni (Iptelefoni) over den platformen.

Men tviler på telenor vil prioritere det\PoE plus. Men heller går for http://www.digi.no/tele-kommunikasjon/2012/06/12/i-2017-er-det-slutt

 

Som er mobil fastelefon.

http://www.digi.no/incoming/2015/02/11/telenorfastmobil_nyttutsnitt-c/alternates/w620f/telenorfastmobil_nyttutsnitt c

Lenke til kommentar
Det er litt morsomt de skriver:

 

Hastighet fra 30-75 Mbit/s (nedlasting) og 8,1-25 Mbit/s (opplasting).

Som betyr i noen tilfeller kan hastighetene variere hvor mange kunder som bruker nettet.

 

 

Men hva mener telenor med:

 

Hastighet fra 30-75 Mbit/s (nedlasting) og 8,1-25 Mbit/s (opplasting).

Mener det er slik DSL platformen er med sårbar for støy en fiber og coax. Det kan være alt fra radiaktive stråling, mobil\ strømkabeler etc?

 

Dette har du fått svar på, nemlig her:

 

Det handler ikke så mye om hvor mange som det er på nettet som det handler om avstand fra sentralen.

Lenke til kommentar

Det går jeg ut fra, siden folk hopper over som sauer når NGT-selgerne tar runden.

Da vil jeg gjerne vite hvorfor?

http://homenet.no/fiber/fiber_fra_homenet/internett/

200/200 Mbit/s kr 499,-

500/500 Mbit/s kr 599,-

1000/1000 Mbit/s kr 699,-

 

https://www.nextgentel.no/fiber/infiber/produkter.php

Dette ville jeg ikke ropt hurra for, Selv telenor\homenet har bedre hastighet\priser der.

 

Abonnement Nedlasting Opplasting Månedspris

NextFiber1 15 Mbps 15 Mbps 349,-

NextFiber2 30 Mbps 30 Mbps 399,-

NextFiber3 50 Mbps 50 Mbps 999,-

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke imponert sålangt over hastigheten. Får skjeldent over 300mbit på tjenester , og om jeg makser alt jeg klarer , så får jeg 370-380 mbit ca.  Upload går rett på 500, så virker som det er en flaskehals ett eller annet sted på inngående.

 

Prøvd med kabel fra maskin rett i ont, for å utelukke alt, samme resultat. så det er en begrensning ett sted.

 

 

Testet altibox 500/500 , og da får jeg 509/507 på nettfart.no , og bånn gass på tjenester.

 

(jobber som montør med altibox , men har telenor fiber hjemme der jeg bor)

 

Har Alcatel Lucent IG-20F onten, skal støtte 2,5 gbit downstream og 1,25 gbit upstream ifølge produktsidene til alcatel lucent.

 

Skal snakke med telenor fiber imorgen, og høre hva greia er.

 

gidder ikke betale en så dyr premium pris, og så ender jeg opp med noe som tilsvarer 300/500 linje.

post-31842-0-85906800-1454265114_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Telenor fibers kundesenter , svar på sms. "Linje testet, ingen feil funnet. Det må være noe galt med målingene dine, sjekk med nettfart.no / tptest.se , saken avsluttet" .

 

 

Så da måtte en ringe tilbake igjen, og betale for nok en runde med kundeservice, på et 815 ***** nummer.

 

Ingen ny info på 2-3 dager, sendte ny henvendelse på Facebook nå.

 

Gidder ikke betale tellerskritt for å ringe kundeservice, men syns det er teit

at en ikke kan få sendt epost direkte med Telenor FIBER avdelingen, bare vanlig kundeservice for adsl / mobil.

 

To be continued.

 

Skal få lagt ut bilder fra test på en altibox 500/500 linje, straks jeg er hos en ny premium kunde og har med laptoppen.

post-31842-0-73236700-1454617830_thumb.jpg

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...