Gå til innhold

Derfor gidder ikke tyvene å stjele mobilen din lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig lite penger å hente i å selge delene. Sjekk prisene på skjermer til nye telefoner på E-bay så ser du at de er veldig billige, men de billigste er jo uoriginale :p

 

Hvis man skal stjele en telefon for så å bruke tid på å strippe den så kan man heller rane 2 personer for andre ting enn telefonene istedetfor å rane en person for telefonen hans/ hennes. I forhold til tidsbruk så er det en no-brainer. Men man kan vel jailbreake dem hvis sikringen er software basert. Uansett så må man jo også finne kjøpere som også blir vanskeligere og vanskeligere.

 

Telefonstjeling blir et ikke-problem i løpet av ganske kort tid tror jeg, 5-10 år kanskje. Bra greier :) :)

Lenke til kommentar

Dersom min telefon ville blitt stjålet, så vil jeg kjøre factory reset på den. Da vil tyvene ikke få tak i mine data, men telefonen vil jo være til fri bruk, uten noen passordbeskyttelse. I tillegg, dersom jeg ikke kjører factory reset så kan tyvene bare skrive feil passord 10 ganger så resetter den seg automatisk. Jeg regner med at dette gjelder for ganske mange telefoner der ute. Ser ikke helt hvordan dette gjør livet vanskeligere for tyvene?

Lenke til kommentar

 

...Jeg ønsker også en funksjon i iOS som ber om touchID/passord om man ønsker å skru på flymodus fra lockskjermen.

Innstillinger -> kontrollsenter

 

Sett "tilgang fra låst skjerm" til av

 

 

Jeg vet, men dette fjerner hele kontrollsenteret som jeg bruker hele tiden. Flymodus bruker man dog ikke like ofte, så der kunne det vært en liten ekstra sikkerhet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

telefoner fra apple som blir "fjernlåst" etter et tyveri kan ikke benyttes selv etter factory reset uten at man kjenner til brukerens applekonto-detaljer (e-postadresse og passord).

 

Dermed er en iphone helt ubrukelig dersom den blir stjelt og fjernlåst.

Er dette 100% garantert at det ikke er teknisk mulig å få en fjerlåst telefon i drift igjen?

Vedrørende deler, som annen her viser til. Originale Apple deler koster nok, så det er nok marked for dette.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...