Gå til innhold

TEST: Philips BDM4065UC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Hvorfor er dette en pc skjerm og ikke en tv?

 

Jeg gjetter at det er mtp tilkoblingsmulighetene og mangel på funksjoner som man er vandt til på nyere TV-er som f.eks "smart TV".
Lenke til kommentar

Skal du over 30 tommer og ha UHD-oppløsning er BenQ BL3201PT det rimeligste alternativet, med sine 32 tommer og prislapp på rundt 9000 kroner. Du får med andre ord mye bilde for pengene, men med en noe begrenset kvalitet.

 

Hva mener du med begrenset her da? Har selv den BenQ skjermen og bildekvaliteten er bra. Selvfølgelig finnes det bedre, men da må man punge ut med mye mer. Nye 5K skjermen til Dell f.eks.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

"Ingen justeringsmuligheter i høyden, og ingen tilt".

 

Personlig synes jeg dette trekker ned såpass mye at jeg er forundret over karakteren 7/10.

 

Justere en 40" i høyden.... :confused:

 

Behov for å tilte et VA-panel.... :confused:

 

Du har kanskje ingen erfaring med å benytte så stor skjerm på desken....?

 

Høydejustering og tilt er nødvendig med små 27" og IPS-panel, men 4k40" er en litt annen(bedre) verden ;)

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg litt på om det ble brukt riktige innstillinger til spill , det finnes noen justeringer på mange av Phillips tv'ene som sørger for at det blir "mindre lugging" , men dette må gjøres som regel enten direkte via Spill innstillingen eller ved å slå av en del av innstillingene osv.

 

Lurer også på om dette ble gjort?

Jeg har fulgt denne skjermen ganske lenge (har en i bestilling) og den har jevnt over fått meget bra anmeldelser, også som spilleskjerm.

 

TFTCentral, som gjør meget gjennomførte tester, var godt fornøyd med den som spilleskjerm etter å ha skrudd ned/av diverse bildeforbedringskretser, og dette er også gjennomgangstonen blant brukere i diverse fora.

Lenke til kommentar

 

"Ingen justeringsmuligheter i høyden, og ingen tilt".

 

Personlig synes jeg dette trekker ned såpass mye at jeg er forundret over karakteren 7/10.

 

Justere en 40" i høyden.... :confused:

 

Behov for å tilte et VA-panel.... :confused:

 

Du har kanskje ingen erfaring med å benytte så stor skjerm på desken....?

 

Høydejustering og tilt er nødvendig med små 27" og IPS-panel, men 4k40" er en litt annen(bedre) verden ;)

 

 

Siden de også sier at panelet ikke er like refleksfritt som andre skjermer så kan det være ønskelig å justere litt for å redusere reflekser fra lyskilder eller vinduer.

" både rammen rundt panelet og panelet i seg selv er i blankeste laget."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idiotisk designvalg å ha rett-ut plugger bak på skjermen. Det burde vært plugger som ligger parallelt med baksiden, trukket inn et stykke fra kanten så kablene kan samles og skjules lett.

Jeg synes det er litt søkt å skylde skjermen for dårlig spillytelse i BF og NfS. Det er hovedsaklig et spill og grafikkort-problem. Prøv mer lettkjørte spill eller oppgrader til de råeste grafikkortene og test igjen. Test også spill i 1920*1080. Ofte har slike skjermer mulighet for 120 eller 144 Hz oppdatering i den oppløsningen. Så kan man heller nyte 3840*2160 oppløsningen i kontorbruk.

For foto-kontorbruk skremmer blasse farger, refleksjoner og fraværende justeringsmuligheter meg fra å bli fristet.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...