Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Noen bilder av min tredje by som akkurat nå har 150k innbyggere.

 

2eujwqx.png

5cx4hu.png

 

 

 

 

BUG WARNING: Det er funnet en bug med parker, noe som kan ødelegge flyten og progresjonen i spillet. Hvis du bygger parker vil befolkningen og turistene trekke til parkene istedenfor butikkene, og dette vil drepe commercial demand totalt!

 

Fiks 1) Fjern alt du har av parker. Dette vil ødelegge landverdien du mest sannsynlig har opparbeidet deg og en masseflukt fra byen er sannsynlig.

 

Fiks 2) Gå inn i "assets" og fiks en park slik at den ikke tiltrekker seg turisme (Sett de tre parameterne til 0 og lagre). Bytt ut alle parkene du har fra før med den nye og begynn å bygg kommersielle distrikt igjen. Jeg bruker denne løsningen og det funker som bare det. Innbyggerne ønsker mer av alt hele tiden etter at jeg fikset dette og byen vokser som aldri før.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen bilder av min tredje by som akkurat nå har 150k innbyggere.

 

2eujwqx.png

5cx4hu.png

 

 

 

 

BUG WARNING: Det er funnet en bug med parker, noe som kan ødelegge flyten og progresjonen i spillet. Hvis du bygger parker vil befolkningen og turistene trekke til parkene istedenfor butikkene, og dette vil drepe commercial demand totalt!

 

Fiks 1) Fjern alt du har av parker. Dette vil ødelegge landverdien du mest sannsynlig har opparbeidet deg og en masseflukt fra byen er sannsynlig.

 

Fiks 2) Gå inn i "assets" og fiks en park slik at den ikke tiltrekker seg turisme (Sett de tre parameterne til 0 og lagre). Bytt ut alle parkene du har fra før med den nye og begynn å bygg kommersielle distrikt igjen. Jeg bruker denne løsningen og det funker som bare det. Innbyggerne ønsker mer av alt hele tiden etter at jeg fikset dette og byen vokser som aldri før.

 

 

Er dette en konstant bug, er det noen som _ikke_ har opplevd buggen?

Har ikke spillet tilgjengelig akkurat nå, er på jobb, men vet at noen commercial byggninger slet med dårlig salg, men langt fra alle. Har en god del parker og passerer vel straks 50k innbyggere.

Lenke til kommentar

Det fungerer for noen, ikke for andre. Spekuleres i noe dårlig simulasjon på akkurat det med turister. Fungerte iallfall fett for meg å bytte ut alle parkene med parker som ikke trekker turisme.

 

Har konstant commercial demand på linje med residential og industrial. Før jeg byttet ut parkene hadde jeg kanskje 1/10 av det jeg har nå på den kommersielle siden.

 

Edit: altså, det som fungerer for noen og ikke for andre er commercial demand. Å fjerne parkene skal fungere for de fleste tror jeg.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Dere vet det punktet hvor du oppdager at du fucka opp denne byen, og du må begynne på nytt...? Hvor mange byer på rad har dere fucka opp? Jeg har akkurat nådd in første, men jeg husker følelsen fra SC4, og måtte bare le når jeg kjente igjen følelsen... NØYAKTIG den samme følelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som i alle andre slike spill, så fungerer ikke trafikken som den skal. Hva er poenget med seks filer, om bilistene kun bruker en av dem? Begynner å irritere meg noe voldsomt!

Konsentrer deg om det du kan gjøre noe med. Lær deg hvordan trafikken fungerer (i spillet) og planlegg veinettet deretter.

 

 

Tja, det er vel en del av sannheten, men nå må du ikke prøve å late som at trafikken i spillet er som den skal være. Selv om man bruker "high traffic ban", så vil tungtransport ta den korteste og raskeste veien til og fra. Rundkjøringer fungerer ikke, etc.

Lenke til kommentar

Det er ett sted i byen min hvor jeg har høy kriminalitet.

 

vzVHw27.png

 

Dette er min første by, tenkte jeg skulle bygge uten ordentlig gridsystem eller noen ting. Bare bygd ut etter behov.

Bruker bare en mod og det er bulldozer-modden. Har 120 000+ innbyggere i byen :) Tror jeg skal begynne på en ny by nå.

 

10olnq9.jpg

2nk7uig.jpg

 

2015-03-14_00007.jpg

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det virker til å være uforholdsvis mye trafikk i forhold til innbyggere. Jeg har en by med 65k innbyggere. Det skal da ikke være nødvendig med T-bane, tog og motorveier med tre kjørefelt i hver retning for å greie å ta unna trafikken. Akkurat det punktet er ødelagt.

Lenke til kommentar

Dere vet det punktet hvor du oppdager at du fucka opp denne byen, og du må begynne på nytt...? Hvor mange byer på rad har dere fucka opp? Jeg har akkurat nådd in første, men jeg husker følelsen fra SC4, og måtte bare le når jeg kjente igjen følelsen... NØYAKTIG den samme følelsen.

 

Banished anyone? :) Bare at det blir enda hakket mer brutalt kan du si.

 

Er på første byen nå men start området var uten kull og olje og egentlig ikke mye skog heller så fikk aldri råd til å utvide til neste "firkant". Bommer sikkert litt på hva jeg bygger, kan det stemme at i en liten/middels stor by så vil det trenges minst commerce, endel mer residentials og kanskje hele 40-50% prosent industry? Eller er det jeg som feilberegner grovt? :)

Lenke til kommentar

Dere vet det punktet hvor du oppdager at du fucka opp denne byen, og du må begynne på nytt...? Hvor mange byer på rad har dere fucka opp? Jeg har akkurat nådd in første, men jeg husker følelsen fra SC4, og måtte bare le når jeg kjente igjen følelsen... NØYAKTIG den samme følelsen.

 

Holder ennå på med min første (år 2103 nå)... Driver og eksperimenterer mye. Jeg safet sikkert litt i starten, men det har aldeles ikke skortet på katastrofer senere. Muligens litt for enkelt å tjene penger, men jeg har ikke spilt hard mode da. Jeg fant nylig ut at jeg skulle prøve noen city planning policies (spesielt small/big business). Og plutselig tjente jeg mye mer penger. Så enkelt var det. Hadde riktignok hatt veletablert commercial en stund, så det lønner seg kanskje ikke før du passerer et visst punkt. Industrial space planning tør jeg ikke, for da imploderer veinettet mitt (jeg antar det blir mer trafikk ut av det).

Lenke til kommentar

Å, hørtes ekstremt praktisk ut å slippe og starte opp demolition/veivalsern hver gang noen flytter ja :)

 

Bare være obs på at du noen ganger kan miste strømmen hvis den ble koblet til akkurat i det punktet. Ved manuell fjerning ville du fort sett dette, mens ved automatisk fjerning er det ikke sikkert du oppdager det med en gang.

Lenke til kommentar

 

Å, hørtes ekstremt praktisk ut å slippe og starte opp demolition/veivalsern hver gang noen flytter ja :)

 

Bare være obs på at du noen ganger kan miste strømmen hvis den ble koblet til akkurat i det punktet. Ved manuell fjerning ville du fort sett dette, mens ved automatisk fjerning er det ikke sikkert du oppdager det med en gang.

 

 

Riktig, takk for tips!

Lenke til kommentar

Er det ikke litt ironisk at busser skaper flere trafikkproblemer enn de løser? Og hva er greia med at alle bussene er på samme sted hele tiden?

 

KTQooAt.jpg

 

EDIT: HVORFOR I FAEN KAN IKKE BUSSENE BRUKE HELE BUSSLOMMA?! Og hvorfor bruker ikke bilene de andre feltene? Trafikken i dette spillet er milevis unna akseptabelt nivå.

 

nXGs0LF.jpg

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Er det ikke litt ironisk at busser skaper flere trafikkproblemer enn de løser? Og hva er greia med at alle bussene er på samme sted hele tiden?

 

 

 

EDIT: HVORFOR I FAEN KAN IKKE BUSSENE BRUKE HELE BUSSLOMMA?! Og hvorfor bruker ikke bilene de andre feltene? Trafikken i dette spillet er milevis unna akseptabelt nivå.

 

 

 

Håper virkelig de fikser trafikken i en patch snart. Eller kanskje en mod kan fikse biffen.

 

Jeg liker utfordringen ved å få trafikken til å flyte skikkelig, men jeg vil heller ha realistiske løsninger på realistiske problemer istedet for urealistiske løsninger på urealistiske problemer. Og nå er det høyst urealistisk.

 

Så gi sjåfører litt AI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker utfordringen ved å få trafikken til å flyte skikkelig, men jeg vil heller ha realistiske løsninger på realistiske problemer istedet for urealistiske løsninger på urealistiske problemer. Og nå er det høyst urealistisk.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Det er masse leven på det offisielle forumet om diverse finurligheter i trafikk-AI-en, og folk for og imot. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...