Gå til innhold

Ordningsvakt pågriper niåring og dunker hodet i steingulv


Anbefalte innlegg

 

Spørsmålet mitt står fortsatt til dere.

Hvordan ville dere behandlet et spyttende og sparkende krakilsk fremmed barn?

Ikke på den måten.

 

Og ja, jeg har vært i lignende situasjoner før. Mange ganger. Ikke med fremmede barn, men jeg ser ikke hvorfor det er relevant. I enkelte situasjoner har det vært barn som ikke kunne kommunisere, enten pga. språkproblemer eller pga. kraftig raserianfall.

 

Jeg er ikke store karen, og har aldri hatt behov for å presse ansiktet til et barn ned i bakken på den måten.

 

 

Hvordan ville du håndtert det da. Sett i betrakning at du ikke får lov å ta i personen fordi han er et uskyldig stakkars lite barn men du må holde han igjen for å få personalia. Han snakker heller ikke språket ditt, og han spytter og sparker etter deg om du nærmer deg.

 

Jeg venter på et løsningsforslag.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ville du håndtert det da. Sett i betrakning at du ikke får lov å ta i personen fordi han er et uskyldig stakkars lite barn men du må holde han igjen for å få personalia. Jeg venter på en løsning.

Hvem har sagt at jeg ikke kan ta i personen?

 

Det finnes flere alternativ enn stilletegn og å legge press på ansikt og nakke.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt står fortsatt til dere.

 

Hvordan ville dere behandlet et spyttende og sparkende krakilsk fremmed barn?

 

(hvor?) Ser du et spyttende, sparkende og krakilsk barn? I så fall kan jo reaksjon være pga. håndteringa han utsettes for? Får dunket hodet i asfalten og kvelt både mot hals og over ansiktet.

Lenke til kommentar

Ganske simpelt å komme med kritikk når man ikke engang har forslag om hva som kunne vært gjort bedre.

 

 

(hvor?) Ser du et spyttende, sparkende og krakilsk barn? I så fall kan jo reaksjon være pga. håndteringa han utsettes for? Får dunket hodet i asfalten og kvelt både mot hals og over ansiktet.

 

 

Haha du er ikke sann. Se videoene som er postet. Han må jo holde for munnen på denne lille dritten fordi han spytter. Og når politiet endelig kommer så sparker han etter dem også.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En røslig, krakilsk niåring kan faktisk slå ganske kraftig fra seg. Så lenge man ikke skader ham må det være lov å gjøre det man kan for å stoppe det.

Det skulle ikke forundre meg om skitungen spyttet også, da er det naturlig å legge hodet hans ned på den måten for å unngå det. Og hvis det bare er gjort som en ekstra sanksjon fra ordensvakten er det fremdeles ikke verre enn at jeg kan tilgi ham det i kampens hete.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

En røslig, krakilsk niåring kan faktisk slå ganske kraftig fra seg. Så lenge man ikke skader ham må det være lov å gjøre det man kan for å stoppe det.

Det skulle ikke forundre meg om skitungen spyttet også, da er det naturlig å legge hodet hans ned på den måten for å unngå det. Og hvis det bare er gjort som en ekstra sanksjon fra ordensvakten er det fremdeles ikke verre enn at jeg kan tilgi ham det i kampens hete.

Igjen, jeg har ikke tall på hvor mange krakilske niåringer jeg har måttet holdt fast. Aldri har jeg hatt behov for å legge press på ansikt og hals. Og ja, her er det snakk om spytting, spark og slag med gjenstander. Men jeg får slå meg skikkelig løs neste gang, bare på gøy.

 

Jeg registrerer forøvrig at du ikke har problemer med å tilgi unødvendig voldsbruk mot barn i kampens hete, men at togsniking er off limits. Interessant synspunkt.

 

Det hadde garantert blitt akkurat like mye oppstyr fordi.

Det hadde garantert ikke blitt akkurat like mye oppstår.

 

Sånn, 1-1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet mitt står fortsatt til dere.

 

Hvordan ville dere behandlet et spyttende og sparkende krakilsk fremmed barn?

 

(hvor?) Ser du et spyttende, sparkende og krakilsk barn? I så fall kan jo reaksjon være pga. håndteringa han utsettes for? Får dunket hodet i asfalten og kvelt både mot hals og over ansiktet.

 

 

Du har rett.

 

Gutten burde fått en pose godteri og tre flasker cola.

 

Han er tross alt bare et barn.. og de skal få gjøre nøyaktig slik de ønsker uten konsekvenser.

Endret av Woods
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ganske simpelt å komme med kritikk når man ikke engang har forslag om hva som kunne vært gjort bedre.

 

 

(hvor?) Ser du et spyttende, sparkende og krakilsk barn? I så fall kan jo reaksjon være pga. håndteringa han utsettes for? Får dunket hodet i asfalten og kvelt både mot hals og over ansiktet.

 

 

Haha du er ikke sann. Se videoene som er postet. Han må jo holde for munnen på denne lille dritten fordi han spytter. Og når politiet endelig kommer så sparker han etter dem også.

 

Vi har sett slike scenarioer før, hvor de sitter med hele kropptyngden oppe på en person. Du ville garantert forsvart dette opptrinnet selv om det medførte at guttungen daua av kvelning. Alltid de samme unnskyldningene og forsvaret for den sterke part.

Lenke til kommentar

Kroppstyngden hviler på knærne. Han har bare ungen mellom bena.

 

 

En røslig, krakilsk niåring kan faktisk slå ganske kraftig fra seg. Så lenge man ikke skader ham må det være lov å gjøre det man kan for å stoppe det.
Det skulle ikke forundre meg om skitungen spyttet også, da er det naturlig å legge hodet hans ned på den måten for å unngå det. Og hvis det bare er gjort som en ekstra sanksjon fra ordensvakten er det fremdeles ikke verre enn at jeg kan tilgi ham det i kampens hete.


Igjen, jeg har ikke tall på hvor mange krakilske niåringer jeg har måttet holdt fast. Aldri har jeg hatt behov for å legge press på ansikt og hals. Og ja, her er det snakk om spytting, spark og slag med gjenstander. Men jeg får slå meg skikkelig løs neste gang, bare på gøy.

Jeg registrerer forøvrig at du ikke har problemer med å tilgi unødvendig voldsbruk mot barn i kampens hete, men at togsniking er off limits. Interessant synspunkt.

Det er ikke unødvendig voldsbruk å holde fast en unge mens du venter på at politiet kommer, hvis dette er instruksen (noe jeg antar er tilfellet her). Hvis ungen spytter er det ikke unødvendig voldsbruk å vende hodet hans sidelengs. Voksne har rett til å sette grenser og beskytte egen integritet, selv når de omgås barn. Man skal ikke måtte finne seg i spytting selv om det er en mindreårig som gjør det.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ni år. Kom igjen, dere er utrolige.

 

Men han snek jo med toget, er av de mest alvorlige forbrytelsene, ved siden av å snike inn på fotballkamp!

 

Spørsmålet mitt står fortsatt til dere.

Hvordan ville dere behandlet et spyttende og sparkende krakilsk fremmed barn?

 

Synd det har gått av moten med en god gammeldags omgang juling for barn som ikke oppfører seg.

 

Den situasjonen har jeg vært i. Var en 13 år gammel gutt som hadde rømt fra en instutisjon hvor han var plassert. Politiet ga oss beskjed om å holde han igjen om vi kom over han. Jeg og en kollega møte på gutten som var ruset og nektet å være med oss. Kollegaen min prøvde å snakke litt fornuft til gutten men jeg var i kontakt med politiet, Politiet var 10-15 min unna. Gutten prøvde å stikke av, Når vi tok tak i gutten gikk gutten i svart. Gutten slo og sparket, men vi fikk han inn på et bakrom før vi endte i bakken. Gutten brølte å bet når vi var i basketak med han. Å det kan være ganske mye styrke og kraft i en 13 åring. Når jeg så basketaket på itv etter hendelsen såg jeg hvor brutalt basketaket så ut, selvom jeg og min kollega hadde full kontroll og gutten slapp unna uten en skrape.

 

Filmen av ordningsvakten som sitter på ungen ser veldig brutal ut ja, og kunne sikkert hver utført på en bedre måte. Om det er som media sier: at gutten kun hadde sneket på toget, så er det aaaalt for drøyt å legge han i bakken. Men jeg mistenker at vi ikke blir servert hele historien av media ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke unødvendig voldsbruk å holde fast en unge mens du venter på at politiet kommer, hvis dette er instruksen (noe jeg antar er tilfellet her). Hvis ungen spytter er det ikke unødvendig voldsbruk å vende hodet hans sidelengs. Voksne har rett til å sette grenser og beskytte egen integritet, selv når de omgås barn. Man skal ikke måtte finne seg i spytting selv om det er en mindreårig som gjør det.

Følgende er et direkte sitat av deg:

 

Det skulle ikke forundre meg om skitungen spyttet også, da er det naturlig å legge hodet hans ned på den måten for å unngå det. Og hvis det bare er gjort som en ekstra sanksjon fra ordensvakten er det fremdeles ikke verre enn at jeg kan tilgi ham det i kampens hete.

Min utheving. Det er ikke relevant om voldsbruken var overdrevet eller ikke i denne situasjonen. Du er villig til å tilgi unødvendig voldsbruk mot barn, men åpenbart ikke togsniking.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ni år. Kom igjen, dere er utrolige.

 

Men han snek jo med toget, er av de mest alvorlige forbrytelsene, ved siden av å snike inn på fotballkamp!

 

 

Det er helt OK å snike på toget med andre ord?

 

 

Ikke for voksne, men at unger prøver seg er noe annet.

 

 

Hvorfor er det noe annet?

 

 

Du vet det må være en grunn for at vi har noe som heter kriminell lavalder?

Lenke til kommentar

Vi har sett slike scenarioer før, hvor de sitter med hele kropptyngden oppe på en person. Du ville garantert forsvart dette opptrinnet selv om det medførte at guttungen daua av kvelning. Alltid de samme unnskyldningene og forsvaret for den sterke part.

 

 

Jeg forsvarer ikke den sterkeste. Jeg forsvarer bare den som har en jobb å gjøre i motsetning til et krakilsk barn med null antenner for hva som er rett og galt, som muligens bare har godt av å bli satt litt på plass.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke unødvendig voldsbruk å holde fast en unge mens du venter på at politiet kommer, hvis dette er instruksen (noe jeg antar er tilfellet her). Hvis ungen spytter er det ikke unødvendig voldsbruk å vende hodet hans sidelengs. Voksne har rett til å sette grenser og beskytte egen integritet, selv når de omgås barn. Man skal ikke måtte finne seg i spytting selv om det er en mindreårig som gjør det.

Følgende er et direkte sitat av deg:

 

Det skulle ikke forundre meg om skitungen spyttet også, da er det naturlig å legge hodet hans ned på den måten for å unngå det. Og hvis det bare er gjort som en ekstra sanksjon fra ordensvakten er det fremdeles ikke verre enn at jeg kan tilgi ham det i kampens hete.

Min utheving. Det er ikke relevant om voldsbruken var overdrevet eller ikke i denne situasjonen. Du er villig til å tilgi unødvendig voldsbruk mot barn, men åpenbart ikke togsniking.

 

Nei, det er mye jeg ikke ville tilgitt, nå må du sannelig roe deg ned et par hakk. Jeg trenger heller ikke stå til rette for din definisjon av unødvendig voldsbruk. Nå virker det som om diskusjonen går mer i retning av hvem som sa hva, så da tror jeg at jeg hopper av her. Jeg har sagt det jeg har å si om denne saken.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ni år. Kom igjen, dere er utrolige.

 

Men han snek jo med toget, er av de mest alvorlige forbrytelsene, ved siden av å snike inn på fotballkamp!

 

 

Det er helt OK å snike på toget med andre ord?

 

 

Ikke for voksne, men at unger prøver seg er noe annet.

 

 

Hvorfor er det noe annet?

 

 

Du vet det må være en grunn for at vi har noe som heter kriminell lavalder?

 

 

Så det er OK at unge sniker på toget?

 

Kanskje bedre å innføre gratisbilletter for barn under den kriminelle lavalderen. Skal det bare gjelde kollektivtilbudet, eller skal vi innføre samme ordning for andre tjenester som kino, fornøyelsesparker etc?Hva med tyveri?

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke den sterkeste. Jeg forsvarer bare den som har en jobb å gjøre i motsetning til et krakilsk barn med null antenner for hva som er rett og galt, som muligens bare har godt av å bli satt litt på plass.

Det eneste du vet om dette barnet er at han snek på toget og hvordan han reagerte på å bli holdt igjen med makt. Dette er nok til å fastslå at barnet har null antenner for hva som er rett og galt.

 

Det er også godt mulig at den offentlige tjenestemannen brøt loven her. I så fall er det eneste du vet om denne mannen at han brukte for mye vold i denne situasjonen. Jeg regner med du er enig i at denne mannen har null antenner for hva som er rett og galt, og dermed har godt av å bli satt på plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...