Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med søstra til dama, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ærlighet varer lengst" folkens? Seriøst? :)

99% av alle forhold vil jo ta slutt om han forteller det. Joda, kan godt hende hun finner det ut uansett, da tar det eventuelt slutt når hun finner det ut. Så i dette tilfellet vil jeg nok si ærlighet absolutt varer "kortest". ;)

Lenke til kommentar

"Ærlighet varer lengst" folkens? Seriøst? :)

 

99% av alle forhold vil jo ta slutt om han forteller det. Joda, kan godt hende hun finner det ut uansett, da tar det eventuelt slutt når hun finner det ut. Så i dette tilfellet vil jeg nok si ærlighet absolutt varer "kortest". ;)

Vare kortest i forhold til forhold, men eg personlig hadde ikkje klart å leve med meg selv, men eg ville ALDRI gjort det i utgangspungtet. Men som sagt, eg hadde ikkje klart å leve med det --> "i såfall varer det lengst" i forhold til hvordan eg hadde klart å leve med meg selv.

 

Men, om eg hadde banget søstra te kjæresten min, hadde eg gjort som noen her skriver. Ikkje sagt ein dritt til "søstrene" og gjort slutt på forholdet ettersom eg hadde blitt reminda kvar gang eg hadde sett søstrene.

 

Anonymous poster hash: 5f951...525

Lenke til kommentar

"Ærlighet varer lengst" folkens? Seriøst? :)

 

99% av alle forhold vil jo ta slutt om han forteller det. Joda, kan godt hende hun finner det ut uansett, da tar det eventuelt slutt når hun finner det ut. Så i dette tilfellet vil jeg nok si ærlighet absolutt varer "kortest". ;)

Man kan diskutere "ærlighet" i det vide og det brede. Alt avhenger av hva slags person du er. I dette tilfellet er ærlighet best, nettopp fordi det ikke er noe spørsmål om forholdet tar slutt eller ikke. Vedkommende må jo regne med at det her ikke kommer til å gå bra med tanke på forholdet. Poenget her er hvordan kan man unngå å gjøre det enda værre, og det kan kommer det garantert til å bli om dette skjules. Hvis personen som har gjort dette her klarer å ha samvittighet til å leve med det her skjult, og som det blir nevnt her, være i nærheten av søstera uten å merke noe som helst, eier mest sannsynligvis ikke personen skam.

 

Det er et surt eple å bite i å fortelle noe sånt, men det er prisen en må betale for å drite så ettertrykkelig på draget. Jeg regner med at den som har gjort dette føler seg som søppel ovenfor den andre, da burde personen i hvertfall ikke vurdere å skjule saken da det vil såre enda mer. Man er egoistisk og stikker av for å redde seg selv.

Lenke til kommentar

Donjonazo: Hvordan mener du det kan gå ennå værre enn at forholdet øyeblikkelig tar slutt og søstrene blir bitre på hverandre kanskje for alltid? Jeg klarer virkelig ikke å tenke ut noe som raserer de to forholdene værre enn det.

 

Holder han kjeft og ror det hele godt i land kan det hende han redder begge forholdene lenge, kanskje for alltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Donjonazo: Hvordan mener du det kan gå ennå værre enn at forholdet øyeblikkelig tar slutt og søstrene blir bitre på hverandre kanskje for alltid? Jeg klarer virkelig ikke å tenke ut noe som raserer de to forholdene værre enn det.

 

Holder han kjeft og ror det hele godt i land kan det hende han redder begge forholdene lenge, kanskje for alltid.

Hvis dette kommer frem, da? Noe det er veldig stor sjangs for at det gjør, så vil det treffe offeret hardere enn det det ville gjort om man fortalte sannheten selv, mener jeg. Det er som jeg har nevnt avhengig fra person til person, hvordan forholdet er og hva slags type prinsipper en lever etter. Ja, det er ille at det mest sannsynlig vil bli et satans sirkus når dette kommer frem og forhold mellom søsken og kjærester vil gå rett i dass, men det er på en måte en pris og konsekvens når sånt skjer. Det oppfattes ikke riktig å basere sånne forhold på ren og skjær løgn. Om man vil håndtere det slik er opp til enhver enkelt, men det virker helt fullstendig feil etter min mening. Virker som dette er et slags moralsk dilemma som "whats the greater good" osv.

Lenke til kommentar

donjonazo: Hvis dette kommer frem, så varer i hvert fall begge forholdene godt lengre, bare det må jo være et mål. I tillegg må du ta med sannsynligheten for at det aldri kommer frem, altså begge forholdene kan bli varig gode. Den muligheten finnes ikke om han sier det.

 

Hvis det kommer frem om for eksempel noen år så har antagelig nyforelskelsen til dama dalt ned og normalisert seg på et dagligdags nivå. Det gjør det lettere å komme over sånne ting. At saken da er noen år gammel gjør det også lettere. Men som sagt, håpet er at det skal gå ennå bedre enn det, nemlig at det aldri blir noen sak.

 

Forholdet til dama trenger ikke være basert på en løgn fremover. TS sier han er kjempeglad i henne og fortsatt vil være sammen med henne. At han angrer seg og har dårlig samvittighet viser at han fortsatt har følelser for henne. Det er en illusjon å tro at man bare kan være forelsket eller glad i en person av gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forholdet til dama trenger ikke være basert på en løgn fremover.

 

Slik jeg ser det ihvertfall, når en går inn i et forhold med hverandre så lover en implisitt å ikke ligge med noen andre, så om TS later som ingenting ovenfor kjæresten er han definitivt en løgnhals.

 

Det er en illusjon å tro at man bare kan være forelsket eller glad i en person av gangen.

 

Det gjør ikke utroskap mer moralsk forsvarlig

 

Jeg synes TS bare burde pakke sakene og dra, om han faktisk bryr seg om jenta og synes hun fortjener bedre enn en som er utro med søstra hennes. Og om han virkelig angrer, og ønsker å "ta sin straff" for det han har gjort

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Donjonazo: Hvordan mener du det kan gå ennå værre enn at forholdet øyeblikkelig tar slutt og søstrene blir bitre på hverandre kanskje for alltid? Jeg klarer virkelig ikke å tenke ut noe som raserer de to forholdene værre enn det.

 

Holder han kjeft og ror det hele godt i land kan det hende han redder begge forholdene lenge, kanskje for alltid.

Fem ord: Hus, kids, bil, båt og hund. Da vlir det virkelig helvete på jorden når det oppdages. Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Trådstarter: Hold oss oppdatert om utviklingen. Jeg (vi?) er spent på om det holder og varer.

 

Hvis han slår opp med en gang mens lillesøstra fortsatt er på besøk, kan dama mistenke at det har noe med lillesøstra å gjøre. Og alt blir sannsynligvis avslørt. Men det virket som TS var i stand til å late som ingenting noen uker til. En virkelig brennbar situasjon det der.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke dømme deg på denne, istenfor skal du få min hjelp :)

Om du ikke hadde hatt noe dårlig samvittighet for dette kunne det så klart teoretisk vært et alternativ å ikke si noe, og "håpe på det beste" ift at hun ikke trenger å finne ut av det, noen sinne.

Men ettersom du allerede sliter med samvittigheten (bra) foreslår jeg at du manner deg opp og sier ifra sporenstreks. Dette er en tidsbombe som kommer til å gå av før eller senere, og jo før jo bedre i dette tilfellet. Stikkordet her er skadebegrensning, og jeg tror taktikken jeg ville lagt meg på er ærlighet og ydmykhet. Legg deg flat, be om tilgivelse. Bær ballen forsiktig til hennes banehalvdel, sitt deg ned og vent.

Lenke til kommentar

Be om tilgivelse? Hvilket nek tror du dama er? Dette er utilgivelig.

 

Skadebegrensning? Det eneste som kan skje hvis hun får vite det, uansett hvilken måte, er maksimal skade. Forholdet med dama er over i det øyeblikket og søskenforholdet blir alvorlig såret. Skadebegrensning er å unngå at dama får vite det.

 

Det er nå min mening, men uansett, hold oss oppdatert TS! Dette vi bare få høre fortsettelsen/slutten på, nysgjerrige som vi er. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skadebegrensning? Det eneste som kan skje hvis hun får vite det, uansett hvilken måte, er maksimal skade. Forholdet med dama er over i det øyeblikket og søskenforholdet blir alvorlig såret. Skadebegrensning er å unngå at dama får vite det.

 

 

Ser for meg et langvarig forhold, enebolig, 3 barn, 2 biler, hytte, båt osv..

Så sier søstra hva som skjedde for lenge siden. Og kona flytter sporenstreks. Et bedre alternativ?

Sier seg selv at når det første TS gjør er å hoppe på søstra da er ikke tilliten særlig god.

Lenke til kommentar

Be om tilgivelse? Hvilket nek tror du dama er? Dette er utilgivelig.

 

Skadebegrensning? Det eneste som kan skje hvis hun får vite det, uansett hvilken måte, er maksimal skade. Forholdet med dama er over i det øyeblikket og søskenforholdet blir alvorlig såret. Skadebegrensning er å unngå at dama får vite det.

 

Det er nå min mening, men uansett, hold oss oppdatert TS! Dette vi bare få høre fortsettelsen/slutten på, nysgjerrige som vi er. :)

Jeg sier ikke at jeg tror det vil gå bra (at hun tilgir ham), men jeg sier at jeg oppriktig tror det er det beste for alle parter involvert i det lange løp (inkludert TS selv).

Lenke til kommentar

Ser for meg et langvarig forhold, enebolig, 3 barn, 2 biler, hytte, båt osv..

 

Så sier søstra hva som skjedde for lenge siden. Og kona flytter sporenstreks. Et bedre alternativ?

Sier seg selv at når det første TS gjør er å hoppe på søstra da er ikke tilliten særlig god.

Ok, enig i at det er verre. Jeg bare tenkte ikke på livslangt seriøst forhold som et sannsynlig alternativ. Jeg tipper dette varer en periode og så er det over. Uten barn, hus, bil etc. Dette er jo ikke akkurat noe å bygge videre på og det virker ikke som TS har langsiktige planer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...