Gå til innhold

Vi har sett Canons megapixelpiksel-monster, og vi liker det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Alle som lager speilløst utenom Nikon 1 har vel systemer som er bedre alternativ enn Canon EOS M3 hvor det knapt finnes objektiver å oppdrive

Omtrent alle butikker jeg har sjekket i det siste har alle 4 objektene i sortiment så at de ikke er til å oppdrive er ikke riktig.

 

 

Tror det han mente med at det er "knapt objektiver å oppdrive" er nettopp at 4 objektiv er et ganske latterlig lite utvalg.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Imaging Resource førstehåndsinntrykk angående 5DsR, med div. iso-bilder.

Nå har Imaging Resource tatt en dypere analyse av 5Ds R, fortsaatt Beta-versjon av kameraet.

 

 

(Editor's Note: RAW files from this 50MP camera, as you can imagine, are very large. We've posted staight-out-of-camera JPEGs for the moment; RAW file downloads will be available tomorrow provided our ISP connection doesn't melt down in the process now. :-)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Anmeldelser begynner å poppe opp:

Techradar

 

Photography Blog

 

Petapixel ("Nifty fifties", dere liksom! :D )

 

The Digital Picture 5Ds R spesifikt (med forskjeller i detaljer og moire..)

Ser ut til at 5Ds R kan få litt mer moire, men du må jobbe for det. Ellers det bittelille ekstra i skarphet. Heh - skulle gjerne hatt Olympus' glimrende algoritmer for å fjerne antialiasing-artifakter her. :)

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og så var det DxO da...

Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ...

 

Du mener, DR har ikke noen betydning?

 

 

Folk er jo forskjellige. For min del så tror jeg at alle fullformatkameraer som har kommet de siste 10 årene har god nok DR og høy nok oppløsning til at det ikke vil være avgjørende for hvilket kamera jeg ønsker meg. 

 

Henning

Lenke til kommentar

 

 

 

Og så var det DxO da...

Å velge kamera etter DxO mark, blir som å velge bil ut i fra fargen ...

 

Du mener, DR har ikke noen betydning?

 

 

Folk er jo forskjellige. For min del så tror jeg at alle fullformatkameraer som har kommet de siste 10 årene har god nok DR og høy nok oppløsning til at det ikke vil være avgjørende for hvilket kamera jeg ønsker meg. 

 

Henning

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at et eneste kamera i verdjen har "god nok DR", men det er vel vær sin smak :) Kamera har jo elendig DR.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at et eneste kamera i verdjen har "god nok DR", men det er vel vær sin smak :) Kamera har jo elendig DR.

 

AtW

 

 

Men allikevel finnes det folk som klarer å ta gode bilder - helt utrolig...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at et eneste kamera i verdjen har "god nok DR", men det er vel vær sin smak :) Kamera har jo elendig DR.

 

AtW

 

 

Men allikevel finnes det folk som klarer å ta gode bilder - helt utrolig...

 

 

Synes ikke det høres spesielt utrolig ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Du mener, DR har ikke noen betydning?

Nei, kun at DxoMark er mer eller mindre uten betydning.

 

Problemet med ikke nok DR, er at hvis 12EV ikke er nok, så er det stor sjanse for at 14EV heller ikke er nok.

 

Det er stor sjanse for at jeg har lyst til å vite at det ene kameraet klarer 12 og det andre 14, og at det kan ha betydning for valget av kamera. 

Du kan si det samme om oppløsning, og da kan man godt konkludere med at 8 Mpix er nok for "Det er stor sjanse for at 60 Mpix ikke er nok det heller, så da kan du like gjerne velge det med 8"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...