Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Rumor: AMD Radeon 490 and 490X Polaris graphics cards launch end of June

 

Det blir isåfall med GDDR5 da GDDR5X ikke går i volumproduksjon før til sommeren. Mulig Polaris har såpass med forbedringer med minnetrafikk besparende teknikker at det ikke har så mye å si.

 

Det kan hende AMD planlegger å lansere GDDR5-utgaven først, for så å lansere GDDR5X-utgaven noen måneder senere.

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i forskjellene mellom GDDR5 og GDDR5X, men de kan brukes om hverandre uten å gjøre noe med minnekontrolleren?

 

 
Godt spørsmål. GDDR5X vil kreve en redesign av minne kontrolleren, men jeg vil tro det vil være mulig og ikke kreve mye å holde kontrolleren kompatibelt med GDDR5.
Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i forskjellene mellom GDDR5 og GDDR5X, men de kan brukes om hverandre uten å gjøre noe med minnekontrolleren?

http://www.anandtech.com/show/9883/gddr5x-standard-jedec-new-gpu-memory-14-gbps

 

 

While internally a GDDR5X chip is different from a GDDR5 one, the transition of the industry to GDDR5X is a less radical step than the upcoming transition to the HBM (high-bandwidth memory) DRAM. Moreover, even the transition from the GDDR3/GDDR4 to the GDDR5 years ago was considerably harder than transition to the GDDR5X is going to be in the coming years.

Kort fortalt er GDDR5X en utvidelse av GDDR5, og vil ikke kreve store investeringer for å ta i bruk. AMD klarte å få RV770 til å støtte både GDDR3 og GDDR5, så det bør være lite som står i veien for en lignende løsning med Polaris.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Er ikke fornøyd med Crimson-driverpakken, hva er den mest stabile driveren hittil?

Hva bruker du nå?

 

Og hva er du misfornøyd med? Brukerinterfas?

Må nesten vite hvilket skjermkort du har.

 

 

Det gjelder broren min sin pc. Han bruker nyeste Crimson-driver og har R9 380X, og det lagger i spill det ikke burde lagge i. CPU og resten er forsåvidt over snittet bra. For min del virker det som om det er driveren som klusser det til.

Lenke til kommentar

 

Det gjelder broren min sin pc. Han bruker nyeste Crimson-driver og har R9 380X, og det lagger i spill det ikke burde lagge i. CPU og resten er forsåvidt over snittet bra. For min del virker det som om det er driveren som klusser det til.

 

 

Om det hakker i spill så kan det være flere årsaker :

 

1 : For svak strømforsyning eller defekt strømforsyning. 

2 : Skjermkortet blir for varmt , setter ned hastighet på gpu for å kjøle seg ned.

3 : For høye innstillinger i spillene som spilles.

 

Hvilke spill spiller han og hva har han satt disse til?

Hvilken strømforsyning har han?

Lenke til kommentar

 

følg rådet ovenfor.

Hadde også sjekket driftstemperatur på skjermkortet og prøvd å logge dette , om du greier å få til en full logg der spenninger også blir registrert så kan man utelukke en god del , det viktigste er å prøve å få til en god logg der du kan følge med på hva som skjer når man merker at man har en "dropp" i ytelsen.

 

Når det er sagt så er vel GTA V ganske kravstor selv på et 380X kort så , gi oss gjerne litt specs på hva oppsettet er og hva han ligger på fps og hvor langt ned det går.

Lenke til kommentar

 

 

følg rådet ovenfor.

Hadde også sjekket driftstemperatur på skjermkortet og prøvd å logge dette , om du greier å få til en full logg der spenninger også blir registrert så kan man utelukke en god del , det viktigste er å prøve å få til en god logg der du kan følge med på hva som skjer når man merker at man har en "dropp" i ytelsen.

 

Når det er sagt så er vel GTA V ganske kravstor selv på et 380X kort så , gi oss gjerne litt specs på hva oppsettet er og hva han ligger på fps og hvor langt ned det går.

 

 

Det virker som en avinstallasjon med DDU, fjerning av litt registerføringer og en sweep gjorde susen  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...