Gå til innhold

SNIKTITT: Hils på Opera-gründerens nye nettleser: Vivaldi


Anbefalte innlegg

 

Påstanden din var at grensesnittet er en blåkopi

 

Nei. Her er påstanden min:

 

Mens Opera 15-28 er nesten blåkopier av Chrome, så er Vivaldi allerede ganske forskjellig (...)

 

Jeg avslutter denne debatten for min del med et par nye påstander som kan få stå videre ubegrunnet til all tid:

 

- Forskjell mellom formidlet budskap og oppfattet budskap er vesentlig. For det første så sier påstanden ikke noen ting om brukergrensesnitt, så din tolkning er begrenset til en del av påstandens nedfallsfelt.

Problemet er at du fortsatt tar feil. Både Opera og Vivaldi baserer seg på Chromium, så alt det underliggende er fortsatt derfra (det er blant annet derfor utviklingsverktøyet i Opera er det samme som man finner i Chromium - det er en del av Chromium). Så da er det stort sett nettopp brukergrensesnittet man kan skille seg ut med.

 

Og Operas brukergrensesnitt er laget fra bunnen, og både ser og oppfører seg annerledes enn Chrome.

 

Når det gjelder Vivaldi så er det mye som er puttet inn der, men på den annen side er den mye mer ustabil enn både Opera og Chrome. Opera har vel nettopp fokusert på stabilitet, noe som også vises når man bruker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...