Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil kjøp HJELP! Hva har jeg rett på?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et dilemma hvor jeg lurer på hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gå frem jeg kjøpt en brukt bil for en ukes tid siden.

bilen er 10 år gammel har kun gått 63000km.
Jeg ble informert på telefon av selger at motoren på bilen var overhalt, dette var jo greit nok fordi han sa det var papirer på at dette var gjort på verksted. Vi dro og så på bilen, den virket fin nok i seg selv. Jeg og samboeren var fornøyde, men jeg spurte om og få se/få med papirene på at bilen hadde blitt overhalt og at det var byttet reg reim osv. Da sa selgeren at jeg skulle ta kontakt med verkstedet og at dette ikke skulle være noe problem.
To dager senere tok jeg kontakt med verkstedet på mail hvor de sa at de aldri hadde hatt en bil inne og gjort dette med bilen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med selger hvis du vil heve kjøpet pga. feilinfo. Kan godt være verkstedet som tuller, sto denne infoen i annonsen tar du bilde av den og dokumenter alt som kan dokumenteres.

Denne infoen stod ikke i annonsen, det ble nevnt flere ganger og han sa dette ikke var noe problem. Og etter jeg konfronterte han med dette, så sa han at det var en venn av tidligere eier som hadde gjort det. Misstenker at han viste dette, derfor har jeg sendt en mail til tidl eier, for og høre hvorfor motoren ble overhalt og om dette ble nevnt når han fikk billen i "inbytte" Hvor mye er sånne papirer verdt? kan jeg evnt prøve og få tilbake noe før jeg evnt vil heve kjøpet?

Lenke til kommentar

Mao. så har du det ikke skriftlig at motoren skal være overhalt?

 

Hvorfor har bilen bare 63000km på telleren etter 10 år?

 

Hvorfor skal motoren ha blitt overhalt etter bare 63000km?

 

Hva slags bil er dette?

Det stemmer, nå har jeg ikke papirer på dette. Og han informerte jo at det var papirer på dette.

Den har ikke gått langt til og være 10 år, 1 eier var en eldre dame som ikke kjørte så mye.

Det hadde skjedd noe som var galt, og det var jo dette jeg regnet med å få svar på fra verkstedet. Og Når han sa at det bare var og ta kontakt med verkstedet så ordnet det seg, så tok jeg det for god fisk

 

Det er snakk om en Alfa Romeo 147

Endret av Renearnesen
Lenke til kommentar

 

Mao. så har du det ikke skriftlig at motoren skal være overhalt?

 

Hvorfor har bilen bare 63000km på telleren etter 10 år?

 

Hvorfor skal motoren ha blitt overhalt etter bare 63000km?

 

Hva slags bil er dette?

Det stemmer, nå har jeg ikke papirer på dette. Og han informerte jo at det var papirer på dette.

Den har ikke gått langt til og være 10 år, 1 eier var en eldre dame som ikke kjørte så mye.

Det hadde skjedd noe som var galt, og det var jo dette jeg regnet med å få svar på fra verkstedet. Og Når han sa at det bare var og ta kontakt med verkstedet så ordnet det seg, så tok jeg det for god fisk

 

Det er snakk om en Alfa Romeo 147

 

 

Jeg så for meg et slikt scenario. Eldre folk tilbakelegger ikke særlig store avstander, men samtidig driter de gjerne totalt i vedlikehold. Virker bilen ellers å være i orden? Hvordan ser serviceheftet ut?

Lenke til kommentar

Kan jo hende at grunnen til "overhalingen" er nettopp att regreima røk, å tok ett par ventiler feks?

 

Hvis det er en kompis til tidligere eier som har gjort dette, så er det vel ikke sikkert det er papirer på dette hos verkstedet (hvis han jobber der å tok det på kveldstid feks)

 

Verksteder pleier å opplyse hva som tidligere har blitt gjort med bilen hos de, men de har sjelden(aldri?) lov til å skrive ut/fysisk sende denne informasjonen til ny eier

 

Edit: Men hvis han sa at du skulle få med kvittering på dette, å det ikke er mulig, så ville jeg krevd en sum av pengene tilbake

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Kan jo hende at grunnen til "overhalingen" er nettopp att regreima røk, å tok ett par ventiler feks?

 

Hvis det er en kompis til tidligere eier som har gjort dette, så er det vel ikke sikkert det er papirer på dette hos verkstedet (hvis han jobber der å tok det på kveldstid feks)

 

Verksteder pleier å opplyse hva som tidligere har blitt gjort med bilen hos de, men de har sjelden(aldri?) lov til å skrive ut/fysisk sende denne informasjonen til ny eier

Jeg snakket med verkstedet og de hadde aldri hatt bilen inne, når jeg ringte selger opp så sa han at han hadde "funnet ut " "Brått" at dette var gjort svart.

Men det var jo ikke det han fortalte meg når vi satt på kontoret hans og sinerte papirene.

Da gjentok han flere ganger at papirene var i orden og at det bare var og kontakte verkstedet.

Lenke til kommentar

Kan jo hende at grunnen til "overhalingen" er nettopp att regreima røk, å tok ett par ventiler feks?

 

Hvis det er en kompis til tidligere eier som har gjort dette, så er det vel ikke sikkert det er papirer på dette hos verkstedet (hvis han jobber der å tok det på kveldstid feks)

 

Verksteder pleier å opplyse hva som tidligere har blitt gjort med bilen hos de, men de har sjelden(aldri?) lov til å skrive ut/fysisk sende denne informasjonen til ny eier

 

Edit: Men hvis han sa at du skulle få med kvittering på dette, å det ikke er mulig, så ville jeg krevd en sum av pengene tilbake

Takk for hjelp, hvordan ville du gått frem da? hvor mye er disse papirene "verdt" ?

Lenke til kommentar

Det ringte ingen bjeller når han sa eldre dame? Hvilken eldre dame som kjører lite, stikker innom den lokale bilsjappa og plukker med seg en Alfa Romeo for å pendle til butikken å kjøpe kamferdrops?

Han sa ikke noe om tidligere eier, det har jeg funnet ut selv. Men er litt yngre dame på 30-40 som har hatt den etter. har prøvd og få kontakt med ho

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...