Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med min S6 edge så langt. Har ikke hatt den så mange timene enda, men... :) Om den er verdt pengene tror jeg er veldig individuelt. For meg er den det. Har ikke sett noe til de små prikkene det snakkes om, men nå jeg hadde vel bedre syn i mine yngre dager, så de kan jo være der for det. Har sett nøye etter riper, men heldigvis ikke funnet noen. Puh!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker dere Google+ til synkronisering av bilder, eller fungerer Dropbox/OneDrive/Google Disk bedre? Usikker på om sistnevnte er det samme som bildeopplastningen i Google+.

Bruker Google+/Drive. Same shit, different wrapping. Ubegrenset med plass hvis du godtar at bildene automatisk komprimeres til max 2048px.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, kjøpte min S6 flat på mandags kveld. ladet den opp, i dag når jeg kom fra jobb var den tom før strøm, (hadde den ikke med på jobb) ladet den fult.. og nu er den på 40 % snakket i 1 min i tlf og ellers tasta litt på den., håper batteri tiden blir bedre enn dette,.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har fått min hvite edge i dag! :D Kjempefin!

 

Men jeg sliter med den innebygde mail-appen. Den vil ikke hente mail automatisk. Og ikke finner jeg noen manuell refresh-knapp heller!!! Noen som har noe tips?

Du refresher manuelt på samme måte som du gjør i Twitter-appen blant annet. Altså ved at du skroller slik at du er helt øverst i innboksen din, og så skroller du enda litt lenger og slipper.

Var sånn på S5 ja, men ikke på S6?? Nåja, ser ut til at jeg kan bruke gmail-appen isteden. Der kan man det.
Her er hva du nå gjøre for automatisk synkronisering:

-aktiver synkronisering i innstillingene for hver epost-konto

-slå på synkronisering i hurtigmenyen

Du kan også hente manuelt ved å dra fingeren ovenfra og ned i innboksen. Virker faktisk også når du beveger fingeren diagonalt på skjermen.

 

Det funker fint hos meg, så det burde ikke være noen grunn til å bruke Gmail.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har fått min hvite edge i dag! :D Kjempefin!

 

Men jeg sliter med den innebygde mail-appen. Den vil ikke hente mail automatisk. Og ikke finner jeg noen manuell refresh-knapp heller!!! Noen som har noe tips?

Du refresher manuelt på samme måte som du gjør i Twitter-appen blant annet. Altså ved at du skroller slik at du er helt øverst i innboksen din, og så skroller du enda litt lenger og slipper.
Var sånn på S5 ja, men ikke på S6?? Nåja, ser ut til at jeg kan bruke gmail-appen isteden. Der kan man det.
Her er hva du nå gjøre for automatisk synkronisering:

-aktiver synkronisering i innstillingene for hver epost-konto

-slå på synkronisering i hurtigmenyen

Du kan også hente manuelt ved å dra fingeren ovenfra og ned i innboksen. Virker faktisk også når du beveger fingeren diagonalt på skjermen.

 

Det funker fint hos meg, så det burde ikke være noen grunn til å bruke Gmail.

 

Det virker bare ikke her. Alt det der er i orden. Jeg har jo satt det opp mange ganger før. Nå står det: "Last synced 06:36. Men klokka er 07:59. Drar fingeren ned slik som jeg vet man refresher i mange andre apper, blant annet email på S5. Men ingen ting skjer. Ikke noe hjul som går rundt og "Last synced" blir ikke oppdatert. Men i gmail-appen fungerer alt det der fint. Har vært på innstillingene og satte først sync til "auto", men da det ikke virket prøvde jeg med hvert 15. min. Men ser ikke ut til at det heller virker.

 

Virker det hos dere? Hvis det gjør det så kan det være at jeg har satt opp epostkontoen feil? Men rart at den syncer noen ganger da, bare ikke så ofte som jeg vil.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe valg for hvor ofte den skal synkronisere, men jeg får i det minste varsling om nye eposter i blant. Når jeg synkroniserer manuelt da er det ikke et hjul som snurrer, men en blå strek som beveger seg gjentatte ganger fra venstre mot høyre. Den befinner seg under der hvor epostadressen min står, og over der hvor det står antall uleste epost og når siste synk ble gjort.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe valg for hvor ofte den skal synkronisere, men jeg får i det minste varsling om nye eposter i blant. Når jeg synkroniserer manuelt da er det ikke et hjul som snurrer, men en blå strek som beveger seg gjentatte ganger fra venstre mot høyre. Den befinner seg under der hvor epostadressen min står, og over der hvor det står antall uleste epost og når siste synk ble gjort.

Gå inn på den aktuelle epostkontoen, og velg innstillinger. Trykk på Synkroniser oppføringer, og deretter Angi synkroniseringsplan. Der kan du velge hvor ofte du vil synkronisere. Push er Automatisk (ved mottak).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit 2: Hvis flere av dere tenker på å kjøpe Samsungs originale clear view cover til S6 Edge.. don't. Jeg kjøpte mitt i går kveld klokka 19.50 og allerede nå er det utrolig stygt og gjennomtrukket i riper på fronten som jeg ikke ANER hva kommer fra. Telefonen har så VIDT vært i bruk. Jeg hadde den på et tidspunkt oppi en pose hvor eska til telefonen lå (var ikke plass til telefon i eska med deksel, så jeg la den bare løst oppi) og jeg antar dette har vært grunnen. Dekselet er nå såpass stygt at det i grunn ikke fortjener å være på telefonen. :( Og det etter mindre enn 12t.

 

 

Min butikk sier at det var feil på disse coverne og at de derfor lett får riper. Og at de nå blir recoatet hos produsent. Så du bør kunne be om et nytt. Men når de kommer er det kanskje ingen som vet.

Lenke til kommentar

Min butikk sier at det var feil på disse coverne og at de derfor lett får riper. Og at de nå blir recoatet hos produsent. Så du bør kunne be om et nytt. Men når de kommer er det kanskje ingen som vet.

 

Hm. Har ikke jeg hørt noe om, jobber jo i butikk sjøl og kjøpte dekselet der. Får levere det tilbake snart. :p

Lenke til kommentar

Snakket med djucie nå om hvorfor det tar så lang tid å sende meg telefonen, her var svaret:

 

"Hei Kristoffer. Det er sant at telefonen er til pakking nå. Vi kan forstå at det er frustrerende med ventetiden. Det som har skjedd med disse telefonene, er at det var en stor produksjonsfeil. Dette da spesielt med edge modellene. Glassene var helt ripet opp på mange modeller, og vi må derfor gå igjennom alle telefonene manuelt for å sjekke at de ikke har riper før vi sender dem ut. Dette igjen skaper da kø. Vi beklager at du ikke har fått din telefon enda, men om den ikke er sendt ut innen kl 18 i kveld, så blir den aller mest sannsynlig sendt ut i morgen. 

/Miriam"

 

 

Så til dere som lurer på om det som ser ut som riper i edge deres lol  :hmm:  :hm: 

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit 2: Hvis flere av dere tenker på å kjøpe Samsungs originale clear view cover til S6 Edge.. don't. Jeg kjøpte mitt i går kveld klokka 19.50 og allerede nå er det utrolig stygt og gjennomtrukket i riper på fronten som jeg ikke ANER hva kommer fra. Telefonen har så VIDT vært i bruk. Jeg hadde den på et tidspunkt oppi en pose hvor eska til telefonen lå (var ikke plass til telefon i eska med deksel, så jeg la den bare løst oppi) og jeg antar dette har vært grunnen. Dekselet er nå såpass stygt at det i grunn ikke fortjener å være på telefonen. :( Og det etter mindre enn 12t.

 

 

Min butikk sier at det var feil på disse coverne og at de derfor lett får riper. Og at de nå blir recoatet hos produsent. Så du bør kunne be om et nytt. Men når de kommer er det kanskje ingen som vet.

Kjøpte mine på ebay for ca 72 kr,en silver og en blue. Så får eg se kor de er når eg får dem.

Lenke til kommentar

 

 

Har oppdaget at skjermen har "sunket" litt, slik at metallrammen stikker opp og skaper en skarp kant. Flere med dette problemet? Kameraet bruker også fryktelig lang tid på å fokusere, ofte opp mot 30 sekunder.

Oisann.... Ikke bra... Bytt den!

Sendt mail til komplett, men de kunne ikke gjøre noe. Fikk beskjed om å sende den inn til service.

Lenke til kommentar

Har svært dårlig 4g dekning med S6 her jeg bor. Hadde ikke noe problem med dette på HTC M7/8 og Nokia lumia 1020. Av og til får jeg overhodet ikke noen streker på signalet, og jeg har også hatt problem med å sende sms. Gikk inn på nettverksmodus å skiftet fra Lte til WCDMA/GSM å da ble signalet mye bedre, men samtidig mister jeg jo muligheten for 4G.

 

Noen andre som  har dette problemet?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...