Gå til innhold

Vannkjøling eller ikke


Anbefalte innlegg

Feil og si vannkjøling. du kjøpte AIO greie, ikke vannkjøling :p

 

Du brukte mye penger på forskjellig rart i ditt bygg ettersom jeg sjekket sist, usikker har ikke sett listen. :p

 

 

 

 

 

Bygde meg selv nettopp PC med vannkjøling etc. Totalprisen var nesten 15k. Om du kutter ned på noen av high-end komponentene kan det muligens være en potensiell mal for deg.

 

Anbefaler sterkt å kjøpe GTX 970 - mye kraft for pengene.

i7-4790K - Om du har planer om å overklokke. Ikke nødvendig med i5 for gaming, men har du råd så kjør på.

 

Har du skjerm og annet utstyr fra før av? Eller skal dette også være i budsjettet?

Hvilke pc oppsett endte du opp med da? :) Har du bilde? (gjerne send det via pm også) :) Men når du tenker på i5 for gaming (sikker på at du ikke mener i7 den er jo pratisktalt mye dyrere og i5 er jo nok for gaming) :) Heller da i5-4690K Sjøl har han sagt pr melding at han kun trenger pc og max pris er 10k og ferdigbygd!

 

Edit:

Selv tenkte jeg kansje denne kunne vært noe: https://www.komplett.no/komplett-winter-gamer-20/10971#!tab:extra , mot at det kan endres i komponentene. Evtn: radeon 290 til gtx (gainward eller asus strike) Og et annet hovedkort, kabinettet ser jo helt greit ut (men psuen holder jo akuratt men kommer jo helt ann på også det med annen cpu kjøling og som du sa Marius med oc og det :p) :)

Annet hovedkort tenkte jeg kansje på dette: https://www.komplett.no/asus-z97-a-socket-1150/814897?CKS=PCW Men noe av ulempen det er jo at det for kan gå litt over 10k her....

Ser ok ut, men Psu er ikke god, Cpu kan ikke klokkes, billig HK, 290 er waste når 970 er her idag blandt oss^^

 

men TS, hvorfor ikke bygge selv? Klarer du det ikke, eller tør du ikke?

 

Det skal mye til for å klare å fucke opp deler altså, Vil anbefale deg og bygge.

Du sier det ikke er vannkjøling? Og at det er feil å kalle det vannkjøling - noe som det er. Forklar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ville ikke kalt det for "ekte" vannkjøling menmen

Det er ekte vannkjøling. Det ligger i ordet.

 

Men skjønner hva du mener, skal man ha skikkelige greier kjøper man ikke ferdigsett fra f.eks. Corsair. I flere tilfeller vil en luftkjøler gjøre en bedre jobb enn såkalt "closed loop AIO"-pakker.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det blir igrunn tildels det samme som å si at du kjører ikke en skikkelig bil, med mindre du har bygget bilen din selv!
Du sykler ikke på en skikkelig sykkel, for du kjøpte den ikke i deler og satt den sammen på egenhånd.
Du bor ikke i et skikkelig hus, for du kjøpte et ferdigbygget av en entreprenør, og bygget det ikke selv.
Du har ikke skikkelig stereoanlegg i stua, for du kjøpte ikke komponentene og bygget forsterkeren selv.
 

Lenke til kommentar

Case reopened, vet noen ville ha støttet meg her. Men diskusjonen er tatt i en annen tråd fra før.

AIO er vannkjøling, hva tror du at de bruker? 

som agnard sier, så hvis du lager egen loop, så skriver man som oftest custom loop og ikke vannkjøling.

Vannkjøling er at man bruker vann til å kjøpe ned komponentene, ikke at man har bygget loopen selv, skrudd på fittings, fylt den på med vann osv selv, uten "hjelp" fra fabrikken. 

Lenke til kommentar

Case reopened, vet noen ville ha støttet meg her. Men diskusjonen er tatt i en annen tråd fra før.

Request denied.

 

Dessuten er det irrelevant om noen hadde støttet deg. En påstand om at Knut Arild Hareide er engelen Gabriel blir ikke mer sann selv om halve Norge hadde vært enig!

 

Dette er prinsippet bak oppbygningen til en vannkjøler:

8-WC-System.jpg

 

Et lukket ferdigvannkjølesystem oppfyller kriteriene og baseres direkte på nevnte prinsipp.

 

Hva er ditt argument?

Endret av AdNauseam
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...