Gå til innhold

[Løst] Asus G551JM eller Acer Aspire V15 Nitro?


Anbefalte innlegg

Vurderer ny bærbar PC og har sett meg ut to modeller - Asus G551JM og Acer Aspire V15 Nitro. Lurer i den sammenheng på om noen har noen tips om hvilken jeg bør gå for.

 

De har veldig lik maskinvare. De har begge IPS-skjerm, samme prosessor (i7 - 4710HQ), samme skjermkort (GTX 860M) osv. Ser likevel at det skiller ca 1500 kr mellom dem - Asus'en koster 8990,- hos Dustinhome, mens Acer'en koster 10495,- hos Komplett. Er det noen spesiell grunn til det? Har f.eks Acer'en en bedre IPS-skjerm e.l.?

 

Hvilken ville du gått for, og hvorfor? Noen andre gode alternativer i samme prisklasse? Kommer til å bruke PC'en til en del spilling, film, noe redigering og surfing.

 

Eller bør jeg kanskje vente med å kjøpe ny bærbar til GTX 960M kommer ut? Eller må jeg da opp mange lapper i pris for å få en bærbar med 960M når den tid kommer?

 

 

https://www.dustinhome.no/product/5010807162/g551jm-cn102h

 

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/831950?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

 

Edit: Ser nå at Asus'en har Hybrid Drive, mens Acer'en har 128GB SSD + HDD. Regner med at det er det som gir utslag i prisen. Hvor mye vil man merke forskjellen i praksis, om det i det hele tatt utgjør noen stor forskjell?

Endret av JulianR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bedre å ha seperat SSD, men husk på 128 GB SSD har man ikke mye plass, omtrent kun windows 7 (8.1) med alle oppdateringer og office og noe mere. 250 GB eller mere vil jeg anbefalt.

 

Hvis vi snakker kun om 1 TB harddisk med 8 GB buffer (SSD) Så vil det merkes mye tregere i generiell ytelse. Der er ofte skrive og lesehastigheten rundt 150 MB\S mens på SSD vil være 450 MB\S altså ganske så stor forskjell.

 

Se f.eks på:

ASUS ROG G551JM-CN104H den har SSH modul på 24 GB SSD-cache antakelig ser den slik ut: ssd-supertalent.jpg

Men det hjelper nok lite før det blir 32\64 GB så det kan neppe erstatte SSD som systemdisk men gjør at maskinen muligens litt raskere og billigere og produsere.

 

 

GTX 960M kommer sikkert kun å være rundt 1000 kr billigere en GTX970 så du sparer neppe en del før AMD kommer med R9 M390X som sikkert vil ta en stund.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Regner med du har kjøpt deg pc. Uansett, vil bare si at jeg sitter med en Acer Nitro med 128GB SSD, i7 og GTX 860, og er strålende fornøyd. Kostet 9490kr på komplett, det er 10% på den nå.

 

 

Kjøler helt sykt bra, er slim, god å skrive på, og ikke minst spill kjører godt på den.

 

 

At dem klarer å lage dem såpass tynne og lette, og fremdeles kan game spill på rimelig høye settings er beyond min forståelse :)

 

 

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/831950

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...